Španělské hlavní město mělo být první evropskou metropolí, kde byla zrušena omezení jízdy spalováků do centra nebo určitých částí města.
Noví, konzervativní zastupitelé města Madrid chtěli zrušit omezení pro vozy se spalovacími motory. Zákaz konvenčních vozů v centrech měst je ostatně populární (a populistický) politický nástroj, který je ovšem často používán dost nesmyslně a nelogicky. Pokuty pro ty, co zákaz poruší však byly obnoveny a zákaz byl opět uveden v platnost.
Radní se totiž museli potýkat nejen s protesty, ale i s odporem ekologických aktivistů, včetně Greenpeace. A soud jim dal za pravdu. Abychom byli objektivní, je pravda, že zrovna v Madridu měl dle měření zákaz smysl a naměřené emise spadly o desítky procent. Vedení města má nyní tři dny na podání odvolání u soudu, jinak budou zóny obnoveny trvale.
Španělské hlavní město mělo být první evropskou metropolí, kde byla zrušena omezení jízdy spalováků do centra nebo určitých částí města.
Noví, konzervativní zastupitelé města Madrid chtěli zrušit omezení pro vozy se spalovacími motory. Zákaz konvenčních vozů v centrech měst je ostatně populární (a populistický) politický nástroj, který je ovšem často používán dost nesmyslně a nelogicky. Pokuty pro ty, co zákaz poruší však byly obnoveny a zákaz byl opět uveden v platnost.
Radní se totiž museli potýkat nejen s protesty, ale i s odporem ekologických aktivistů, včetně Greenpeace. A soud jim dal za pravdu. Abychom byli objektivní, je pravda, že zrovna v Madridu měl dle měření zákaz smysl a naměřené emise spadly o desítky procent. Vedení města má nyní tři dny na podání odvolání u soudu, jinak budou zóny obnoveny trvale.