Nejen Česká republika, ale také Itálie už nějaký ten pátek zvažuje, že by zvedla maximální povolenou rychlost na dálnicích ze 130 na 150 km/h. Jak uvádí web corierre.it, první myšlenky přišly už v roce 2001, poté v letech 2019 a 2021, v letošním roce jde o další pokus. S ním vyrukoval italský ministr dopravy Matteo Salvini, podle kterého jsou dálnice bezpečné a na vybraných úsecích by zvýšení povolené rychlosti dávalo smysl. Příkladem jsou úseky na dálnicích A4 (Milan-Brescia), A26 (Genoa Voltri-Gravellona Toce), A14 (Bologna-Bari) a A30 (Caserta-Salerno), kde jsou alespoň 3 jízdní pruhy a pomocí kamer by se mohla měřit průměrná rychlost vozidel. Dodejme, že s ohledem na klesající počet nehod na italských dálnicích možná nebude dlouho trvat a Itálie se přidá k České republice na seznam zemí, kde bude legální jezdit až 150 km/h.
Nejen Česká republika, ale také Itálie už nějaký ten pátek zvažuje, že by zvedla maximální povolenou rychlost na dálnicích ze 130 na 150 km/h. Jak uvádí web corierre.it, první myšlenky přišly už v roce 2001, poté v letech 2019 a 2021, v letošním roce jde o další pokus. S ním vyrukoval italský ministr dopravy Matteo Salvini, podle kterého jsou dálnice bezpečné a na vybraných úsecích by zvýšení povolené rychlosti dávalo smysl. Příkladem jsou úseky na dálnicích A4 (Milan-Brescia), A26 (Genoa Voltri-Gravellona Toce), A14 (Bologna-Bari) a A30 (Caserta-Salerno), kde jsou alespoň 3 jízdní pruhy a pomocí kamer by se mohla měřit průměrná rychlost vozidel. Dodejme, že s ohledem na klesající počet nehod na italských dálnicích možná nebude dlouho trvat a Itálie se přidá k České republice na seznam zemí, kde bude legální jezdit až 150 km/h.