Dacia Bigster je největší model značky. Chcete hodně prostoru za super peníze?

Dacia Bigster (2025)

Dacia Bigster je novým vlajkovým modelem rumunské značky | foto: Dacia

Dacia Duster dodnes zaujímá post největšího modelu značky. To již dlouho platit nebude, jelikož automobilka konečně představila většího sourozence. Příhodně dostane jméno Bigster a postaví se do role konkurenta i české Škodě Kodiaq. S očekávanou cenou kolem 900 tisíc korun půjde o nejdražší, ale také nejlépe vybavenou Dacii.

Dacia Bigster je největší model značky

Dacia se nicméně nebojí ani velkých zvučných jmen z C-segmentu vozů SUV. Svůj nový model Dacia Bigster nazývají jako dostupného konkurenta i pro Land Rover Discovery. Samozřejmostí bude pohon všech kol, nezalekne se ani terénní jízdy. Tyto vlastnosti naznačuje i výrazné oplastování karoserie na typických místech. Takové náznaky jsme nicméně mohli spatřit i na konceptu z roku 2021.

Bigster bude ctít současné designové zaměření značky. Ostré linky LED světlometů doplňuje výrazné logo v masce a výrazné obdélníkové sání ve spodní části masky. Zadní decentní sdružené světlomety ve tvaru šipek jsou pro značku již známé a fungují velmi spolehlivě. Svojí hranatou karoserií model příjemně zapadne do konkurenční nabídky. Velká 19″ kola podtrhují velikost modelu. Technika vozu stojí na skupinové platformě CMF-B, kterou Renault dále sdílí s Nissanem a Mitsubishi. Jen u Dacie na ní jezdí jak Duster, tak i Sandero a Jogger. Platforma je ale modulární a proto vyhovuje i potřebám malého Renaultu Clio.

Pestrá nabídka motorizací

Platforma navíc naznačuje, jaké motorizace můžeme očekávat. Dacia potvrdila, že hlavním agregátem u modelu Bigster bude inovovaný čtyřválcový zážehový motor Hybrid 155, který k výkonu 107 koní přidává vysokonapěťový startér generátor. Systémový výkon vozu dosahuje 153 koňských sil. Elektrickou energii hybridu uchovává baterie s kapacitou 1,4 kWh. O řazení se stará automatická šestistupňová převodovka.

Jde po krku hybridům od Toyoty

Dacia by se chtěla se svým novým hybridem Bigster utkat i s Toyotou. Efektivita je prý na velmi vysoké úrovni. Full-hybridní jednotka má být schopna jízdy na elektřinu až při 80 % ujeté vzdálenosti. Pro celou skupinu jde o první model s takovou konfigurací pohonné jednotky.

Mild-hybridní a hybridní LPG verze s dojezdem 1 400 km

Pro více střídmé zákazníky si Dacia připravila i obyčejnější pohon. Ani tříválcový motor TCe 140 (1,2 l objemu) ale nebude fungovat pouze ve spalovacím cyklu. Pomáhat mu bude mild-hybridní 48V systém. Spolu se základní motorizací TCe 130 osloví zájemce o manuální šestistupňovou převodovku. Výhodou je ale možnost zachování pohonu všech kol i z nejlevnější varianty. Výrobce si připravil i hybrid z jiného soudku. Benzínový agregát může doplnit i LPG. U tohoto vozu je možné dosáhnout dojezdu až 1 400 kilometrů na jedno dvojité tankování.

Velkorysý prostor a vylepšená paleta výbavy

Jelikož si velikostně model polepšil na rozměry i k Volkswagenu Tiguan, chce se mu vyrovnat i v dalších parametrech. Čím rozhodně levnější SUV zaujme, je téměř totožná velikost zavazadlového prostoru. Dacia Bigster se proto chlubí hodnotou 667 litrů. Velikost jde navýšit sklopením sedadel. Ta usnadní průchodnost díky skvělému dělení 40-20-40. Interiér je dále doplněn o mnoho praktických úložných prostorů, které v součtu vydají na téměř 40 litrů prostoru. Příjemným doplňkem je chlazený prostor pod loketní opěrkou v přední řadě.

Tak jak je u Dacie zvykem, ani největší model nebude oplývat příliš mnoho ovládacími prvky. O to více vystupuje vzdušnost a velikost prostoru a všimnete si i rozměrného deseti palcového displeje. Právě ten se postará o naprostou většinu nastavení i interakce s cestujícími. Ti se budou cítit komfortně i díky zesíleným akustickým sklům, elektricky nastavitelným sedadlům ve více směrech i dvouzónové klimatizaci. Na komfortu výrobce skutečně zapracoval. Je pravdou, že ve velké konkurenci musela Dacia sáhnout více po lepších prvcích.

Tohle už není rozpočtové holátko

Důkazem toho je i větší míra elektrifikovaných funkcí. Ovládání zrcátek doplňuje i nastavení bederní opěrky nebo elektrické víko zavazadlového prostoru. Výrobce vám k vozu dá vlastní navigaci s osmi roky podpory a bezplatnými aktualizacemi. Kromě toho můžete již v základu spojit s displejem váš mobilní telefon přes standardní platformy Android Auto a Apple CarPlay. Řidiči při jízdě asistuje systém rozpoznání dopravních značek, hlídání jízdního pruhu s aktivním udržováním, adaptivní tempomat nebo aktivní systém automatického nouzového brzdění.

Automatické přepínání dálkových světel nebo panoramatické kamery dnes již považujeme téměř za základní funkce. I Dacia si je toho vědoma a proto i tyto doplňky v Bigsteru najdeme. Když si své vozidlo spárujete s mobilní aplikací, budete mít více dohledu nad svými jízdami, nastavením vozidlem i ekonomikou provozu. Nejen o těchto informacích řidiče zpravuje 10″ digitální kokpit.

Cena již od 630 tisíc korun

S délkou 4,57 metru, šířkou 1,81 metru a výškou 1,71 metru jde o velký kus vozu. Průchodnost terénem zajistí 22 cm světlé výšky. Tato hodnota je shodná i u menšího Dusteru.

Pořizovací cena vozu Dacia Bigster by měla začít na hranici 25 tisíc eur. Přeneseně do českých cen lze tedy základní motorizaci očekávat s cenovkou kolem 630 tisíc korun. Vrcholný model se může vyšplhat s příplatkovou výbavou i přes 900 tisíc korun. Dostupné bude střední SUV v průběhu příštího roku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Dacia Bigster je největší model značky. Chcete hodně prostoru za super peníze?

Dacia Bigster (2025)

Dacia Bigster je novým vlajkovým modelem rumunské značky | foto: Dacia

Dacia Duster dodnes zaujímá post největšího modelu značky. To již dlouho platit nebude, jelikož automobilka konečně představila většího sourozence. Příhodně dostane jméno Bigster a postaví se do role konkurenta i české Škodě Kodiaq. S očekávanou cenou kolem 900 tisíc korun půjde o nejdražší, ale také nejlépe vybavenou Dacii.

Dacia Bigster je největší model značky

Dacia se nicméně nebojí ani velkých zvučných jmen z C-segmentu vozů SUV. Svůj nový model Dacia Bigster nazývají jako dostupného konkurenta i pro Land Rover Discovery. Samozřejmostí bude pohon všech kol, nezalekne se ani terénní jízdy. Tyto vlastnosti naznačuje i výrazné oplastování karoserie na typických místech. Takové náznaky jsme nicméně mohli spatřit i na konceptu z roku 2021.

Bigster bude ctít současné designové zaměření značky. Ostré linky LED světlometů doplňuje výrazné logo v masce a výrazné obdélníkové sání ve spodní části masky. Zadní decentní sdružené světlomety ve tvaru šipek jsou pro značku již známé a fungují velmi spolehlivě. Svojí hranatou karoserií model příjemně zapadne do konkurenční nabídky. Velká 19″ kola podtrhují velikost modelu. Technika vozu stojí na skupinové platformě CMF-B, kterou Renault dále sdílí s Nissanem a Mitsubishi. Jen u Dacie na ní jezdí jak Duster, tak i Sandero a Jogger. Platforma je ale modulární a proto vyhovuje i potřebám malého Renaultu Clio.

Pestrá nabídka motorizací

Platforma navíc naznačuje, jaké motorizace můžeme očekávat. Dacia potvrdila, že hlavním agregátem u modelu Bigster bude inovovaný čtyřválcový zážehový motor Hybrid 155, který k výkonu 107 koní přidává vysokonapěťový startér generátor. Systémový výkon vozu dosahuje 153 koňských sil. Elektrickou energii hybridu uchovává baterie s kapacitou 1,4 kWh. O řazení se stará automatická šestistupňová převodovka.

Jde po krku hybridům od Toyoty

Dacia by se chtěla se svým novým hybridem Bigster utkat i s Toyotou. Efektivita je prý na velmi vysoké úrovni. Full-hybridní jednotka má být schopna jízdy na elektřinu až při 80 % ujeté vzdálenosti. Pro celou skupinu jde o první model s takovou konfigurací pohonné jednotky.

Mild-hybridní a hybridní LPG verze s dojezdem 1 400 km

Pro více střídmé zákazníky si Dacia připravila i obyčejnější pohon. Ani tříválcový motor TCe 140 (1,2 l objemu) ale nebude fungovat pouze ve spalovacím cyklu. Pomáhat mu bude mild-hybridní 48V systém. Spolu se základní motorizací TCe 130 osloví zájemce o manuální šestistupňovou převodovku. Výhodou je ale možnost zachování pohonu všech kol i z nejlevnější varianty. Výrobce si připravil i hybrid z jiného soudku. Benzínový agregát může doplnit i LPG. U tohoto vozu je možné dosáhnout dojezdu až 1 400 kilometrů na jedno dvojité tankování.

Velkorysý prostor a vylepšená paleta výbavy

Jelikož si velikostně model polepšil na rozměry i k Volkswagenu Tiguan, chce se mu vyrovnat i v dalších parametrech. Čím rozhodně levnější SUV zaujme, je téměř totožná velikost zavazadlového prostoru. Dacia Bigster se proto chlubí hodnotou 667 litrů. Velikost jde navýšit sklopením sedadel. Ta usnadní průchodnost díky skvělému dělení 40-20-40. Interiér je dále doplněn o mnoho praktických úložných prostorů, které v součtu vydají na téměř 40 litrů prostoru. Příjemným doplňkem je chlazený prostor pod loketní opěrkou v přední řadě.

Tak jak je u Dacie zvykem, ani největší model nebude oplývat příliš mnoho ovládacími prvky. O to více vystupuje vzdušnost a velikost prostoru a všimnete si i rozměrného deseti palcového displeje. Právě ten se postará o naprostou většinu nastavení i interakce s cestujícími. Ti se budou cítit komfortně i díky zesíleným akustickým sklům, elektricky nastavitelným sedadlům ve více směrech i dvouzónové klimatizaci. Na komfortu výrobce skutečně zapracoval. Je pravdou, že ve velké konkurenci musela Dacia sáhnout více po lepších prvcích.

Tohle už není rozpočtové holátko

Důkazem toho je i větší míra elektrifikovaných funkcí. Ovládání zrcátek doplňuje i nastavení bederní opěrky nebo elektrické víko zavazadlového prostoru. Výrobce vám k vozu dá vlastní navigaci s osmi roky podpory a bezplatnými aktualizacemi. Kromě toho můžete již v základu spojit s displejem váš mobilní telefon přes standardní platformy Android Auto a Apple CarPlay. Řidiči při jízdě asistuje systém rozpoznání dopravních značek, hlídání jízdního pruhu s aktivním udržováním, adaptivní tempomat nebo aktivní systém automatického nouzového brzdění.

Automatické přepínání dálkových světel nebo panoramatické kamery dnes již považujeme téměř za základní funkce. I Dacia si je toho vědoma a proto i tyto doplňky v Bigsteru najdeme. Když si své vozidlo spárujete s mobilní aplikací, budete mít více dohledu nad svými jízdami, nastavením vozidlem i ekonomikou provozu. Nejen o těchto informacích řidiče zpravuje 10″ digitální kokpit.

Cena již od 630 tisíc korun

S délkou 4,57 metru, šířkou 1,81 metru a výškou 1,71 metru jde o velký kus vozu. Průchodnost terénem zajistí 22 cm světlé výšky. Tato hodnota je shodná i u menšího Dusteru.

Pořizovací cena vozu Dacia Bigster by měla začít na hranici 25 tisíc eur. Přeneseně do českých cen lze tedy základní motorizaci očekávat s cenovkou kolem 630 tisíc korun. Vrcholný model se může vyšplhat s příplatkovou výbavou i přes 900 tisíc korun. Dostupné bude střední SUV v průběhu příštího roku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."