Co zůstalo médiím skryto! Elektrický tahač Tesla Semi má naprosto přelomovou architekturu

Matyáš Kunst
  • První kusy Tesla Semi byly předány minulý týden, o čemž jsme infomovali jako první
  • Teď se ještě poohlédneme zpětně na to, co zajímavého médiím uniklo a přitom to stojí za pozornost
  • V tomto článku se zaměříme na přelomovou techniku elektrického tahače od Tesly
Stříbrná Tesla Semi
Stříbrná Tesla Semi

Koncem minulého týdne se svět nákladní dopravy otřásal v základech. Americká automobilka Tesla uspořádala událost k příležitosti předání prvních osmi kusů elektrického tahače Semi v sériové podobě a v rámci toho odhalil generální ředitel Elon Musk několik dalších informací ohledně tohoto vozu. Zásadní ovšem je, že nám byly zodpovězeny důležité otázky: „Jak daleko skutečně dojede?“ a „Jak rychlé bude nabíjení?“

Tesla Semi přinese revoluci automobilky

Prezentace Tesly trvala přibližně 35 minut a rozhodně se bylo na co koukat. Většina témat se však pochopitelně týkala efektivity elektrického tahače, dojezdu a rovněž nabíjení. Nyní již víme, že Tesla Semi bude disponovat zcela novou architekturou, která by měla disponovat až 1000 V, díky čemuž má být možné dobíjet výkonem až 1 MW!

Zatím není jisté, zda se bude 1000V architektura týkat rovněž měničů a elektromotoru, nebo pouze samotného akumulátoru, nicméně předpokládá se spíše první varianta. Do této chvíle používala Tesla ve svých vozech „pouze“ 400V architekturu, což jí začínalo být v poslední době vytýkáno, přičemž právě tahač Semi měl být impulsem k odstartování nové éry, která se bude týkat rovněž současných modelů. Tomu nasvědčuje informace, že nová architektura bude součástí také připravovaného Cybertrucku.

Data průběhu cesty s Teslou Semi
Data průběhu cesty s Teslou Semi

Čtěte také: Vyhlížíte, co představí Tesla příště? Šéfdesignér promluvil o revolučním elektromobilu


Kapacita baterie cca 900 kWh, dojezd přes 800 km

Generální ředitel společnosti Elon Musk rovněž na svém Twitteru uvedl, že efektivita jejich nového elektrického tahače byla změřena na 1,7 kWh na 1 míli (cca 1 kWh na 1 km, tj. 100 kWh/100 km – pozn. redakce). Spojme to s faktem, že během prezentace byl představen graf, který mapoval cestu Tesly Semi o délce přesahující 800 kilometrů a vyjde nám, že kapacita baterie by se měla pohybovat někde okolo 900 kWh.

Co říkáte na tyto technické specifikace Tesly Semi? Myslíte si, že stály za to dlouhé čekání?

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články