Poruchovost elektromobilů, a především jejich baterií, je věčné téma, které je možná až zbytečně nafouknuté. Praxe totiž ukazuje, že pokud se už vůz s plně elektrickým pohonem stane nepojízdným, tak nejčastěji z důvodů defektu pneumatiky či problémů s imobilizérem. To a mnohem více jsme se dozvěděli z tiskové zprávy České asociace asistenčních společností.
Kdo jiný zná problematiku poruch elektromobilů v praxi tak dobře, jako společnosti, které se zabývají asistenčními službami pro nepojízdná vozidla. Počet nově přihlášených elektromobilů přesáhl na území České republiky v loňském roce 2 600 vozů a podle statistik je v současné době v provozu více než 10 tisíc plně elektrických automobilů.
Také řidičům elektromobilů pochopitelně tyto služby pomáhají a pokud jste si mysleli, že odtahové vozy denně převážejí ohořelé karoserie vozů s elektrickým pohonem, jste na omylu. „U nepojízdných elektromobilů převládají běžné závady, které se řeší i u vozidel se spalovacími motory. Nejčastější příčinou jsou defekty kol a problémy s imobilizérem. Ani v zimě se ve statistikách asistenčních společností téměř neobjevují zásahy z důvodu vybité baterie,“ popsal Aleš Povr, tiskový mluvčí České asociace asistenčních společností.
Čtěte také: Tohle má být budoucnost? Elektrobusy prý zažívají boom, v ČR ale nikoho nezajímají
Pracovníci asistenčních služeb absenci spalovacího motoru naopak pochvalují, odpadá díky tomu velké množství poruch, jakou jsou třeba problémy se startováním, turbem, palivem či samotným motorem. Zásahy u poruch a nehod však také mají svá specifika, proto je každá posádka zásahových vozidel důkladně proškolena a zásadně se drží pokynů výrobce.
Výhodou je také průměrné stáří elektromobilů. Podle statistiky Svazu dovozců automobilů průměrný věk osobních automobilů přesahuje hranici 15 let, nejstarší elektromobily, které se na našich silnicích pohybují nejsou starší než 10 let.
Drtivou většinu problémů s elektromobilem zvládne na místě vyřešit vyškolený technik a v horším případě je vozidlo odtaženo do servisu. „Asistenční společnosti pečlivě sledují vývoj a trendy v elektromobilitě a jsou připraveny pomoci všem svým klientům, včetně majitelů elektromobilů. Očekáváme, že počet vozů s elektrickým pohonem v ČR poroste, a to i díky očekávané státní podpoře,“ doplňuje Povr.
Poruchovost elektromobilů, a především jejich baterií, je věčné téma, které je možná až zbytečně nafouknuté. Praxe totiž ukazuje, že pokud se už vůz s plně elektrickým pohonem stane nepojízdným, tak nejčastěji z důvodů defektu pneumatiky či problémů s imobilizérem. To a mnohem více jsme se dozvěděli z tiskové zprávy České asociace asistenčních společností.
Kdo jiný zná problematiku poruch elektromobilů v praxi tak dobře, jako společnosti, které se zabývají asistenčními službami pro nepojízdná vozidla. Počet nově přihlášených elektromobilů přesáhl na území České republiky v loňském roce 2 600 vozů a podle statistik je v současné době v provozu více než 10 tisíc plně elektrických automobilů.
Také řidičům elektromobilů pochopitelně tyto služby pomáhají a pokud jste si mysleli, že odtahové vozy denně převážejí ohořelé karoserie vozů s elektrickým pohonem, jste na omylu. „U nepojízdných elektromobilů převládají běžné závady, které se řeší i u vozidel se spalovacími motory. Nejčastější příčinou jsou defekty kol a problémy s imobilizérem. Ani v zimě se ve statistikách asistenčních společností téměř neobjevují zásahy z důvodu vybité baterie,“ popsal Aleš Povr, tiskový mluvčí České asociace asistenčních společností.
Čtěte také: Tohle má být budoucnost? Elektrobusy prý zažívají boom, v ČR ale nikoho nezajímají
Pracovníci asistenčních služeb absenci spalovacího motoru naopak pochvalují, odpadá díky tomu velké množství poruch, jakou jsou třeba problémy se startováním, turbem, palivem či samotným motorem. Zásahy u poruch a nehod však také mají svá specifika, proto je každá posádka zásahových vozidel důkladně proškolena a zásadně se drží pokynů výrobce.
Výhodou je také průměrné stáří elektromobilů. Podle statistiky Svazu dovozců automobilů průměrný věk osobních automobilů přesahuje hranici 15 let, nejstarší elektromobily, které se na našich silnicích pohybují nejsou starší než 10 let.
Drtivou většinu problémů s elektromobilem zvládne na místě vyřešit vyškolený technik a v horším případě je vozidlo odtaženo do servisu. „Asistenční společnosti pečlivě sledují vývoj a trendy v elektromobilitě a jsou připraveny pomoci všem svým klientům, včetně majitelů elektromobilů. Očekáváme, že počet vozů s elektrickým pohonem v ČR poroste, a to i díky očekávané státní podpoře,“ doplňuje Povr.