Čísla hovoří naprosto jasně. Prodejci aut zapomínají na jednu základní věc

  • Klienti u nabízených vozů vyžadují kvalitní a podrobné fotografie
  • U většiny je to rozhodující krok k návštěvě a pořízení vozu
  • I dealeři se shodují, že lepší fotky lépe vůz prodají
focení auta

Focení vozu, ilustrační foto | foto: Drew Phillips

Nákup ojetého vozu je pro mnoho zájemců stále noční můrou. Není se čemu divit. Výběr bývá velký, mnohdy nepřehledný a na fotografie vozů se skutečně nedá spoléhat. Zvláště pak, když původní majitel nebo dokonce bazar zveřejní pár nekvalitních obrázků. A stejně jako u jiných výrobků, i vozy vybíráme podle jejich vzhledu.

Fotografie prodávají, platí to i pro ojetá auta

Z fotografií lze často vyčíst mnoho prvků vyšší výbavy, stav interiéru nebo i opotřebení povrchů a pneumatik. Bez kvalitních fotografií se tak poctivá nabídka ojetého vozidla jen těžko obejde. Jak uvádí server Autoblog, ve Spojených státech provedla společnost Dealer Image Pro průzkum, jak moc jsou kvalitní fotografie pro zájemce rozhodující. Výsledky dnes nemohou nikoho příliš překvapit.

Průzkumu se zúčastnily 3 tisíce zájemců o koupi vozidla. 90 % z nich očekává u inzerátů podrobnou fotografickou dokumentaci. Pouhá 3 % z dotázaných nepřikládají fotografiím vyšší důraz a nehrají později důležitou roli při jednání u vozu. Průzkum byl ale proveden i z druhé strany. V tomto případě se zaměřil na dealery a bazary.

Některé focení zaberou i dlouhé hodiny

Porsche Taycan na detailním fotcení | foto: ArtStation


Čtěte také: Ojetou Teslu teď pořídíte výrazně levněji. Ceny klesly o více než čtvrtinu


Někteří prodejci se zatím nepoučili

20 % dotázaných prodejců vůbec nedává fotografiím žádný důraz. Nejsou pro ně u prodejů důležité. Zbylých 80 % se naopak shodne, že pořízení kvalitních a podrobných fotografií dokáže s prodejem výrazně pomoci. Necelá polovina nicméně nemá data, zda to skutečně byly fotografie, které nakonec s prodejem pomohly, nebo zda vůbec měly nějaký pozitivní dopad. To je již spíše ale otázka obchodního modelu, než kvality fotografií.

Kde ale prodejci naráží, je cena za pořízení odpovídající dokumentace. Sami dealeři se v mnoha případech necítí na fotografování. Mají obavy z nedostatečných zkušeností. Proto si najímají profesionální fotografy. Jenže takové služby jsou často drahé a u prodeje staršího vozu s nižší marží je již velkou otázkou, zda se služby profesionála vyplatí. Kvalitní snímky na druhou stranu pomohou s propagací a zalistováním vozu na prémiových serverech.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Čísla hovoří naprosto jasně. Prodejci aut zapomínají na jednu základní věc

  • Klienti u nabízených vozů vyžadují kvalitní a podrobné fotografie
  • U většiny je to rozhodující krok k návštěvě a pořízení vozu
  • I dealeři se shodují, že lepší fotky lépe vůz prodají
focení auta

Focení vozu, ilustrační foto | foto: Drew Phillips

Nákup ojetého vozu je pro mnoho zájemců stále noční můrou. Není se čemu divit. Výběr bývá velký, mnohdy nepřehledný a na fotografie vozů se skutečně nedá spoléhat. Zvláště pak, když původní majitel nebo dokonce bazar zveřejní pár nekvalitních obrázků. A stejně jako u jiných výrobků, i vozy vybíráme podle jejich vzhledu.

Fotografie prodávají, platí to i pro ojetá auta

Z fotografií lze často vyčíst mnoho prvků vyšší výbavy, stav interiéru nebo i opotřebení povrchů a pneumatik. Bez kvalitních fotografií se tak poctivá nabídka ojetého vozidla jen těžko obejde. Jak uvádí server Autoblog, ve Spojených státech provedla společnost Dealer Image Pro průzkum, jak moc jsou kvalitní fotografie pro zájemce rozhodující. Výsledky dnes nemohou nikoho příliš překvapit.

Průzkumu se zúčastnily 3 tisíce zájemců o koupi vozidla. 90 % z nich očekává u inzerátů podrobnou fotografickou dokumentaci. Pouhá 3 % z dotázaných nepřikládají fotografiím vyšší důraz a nehrají později důležitou roli při jednání u vozu. Průzkum byl ale proveden i z druhé strany. V tomto případě se zaměřil na dealery a bazary.

Některé focení zaberou i dlouhé hodiny

Porsche Taycan na detailním fotcení | foto: ArtStation


Čtěte také: Ojetou Teslu teď pořídíte výrazně levněji. Ceny klesly o více než čtvrtinu


Někteří prodejci se zatím nepoučili

20 % dotázaných prodejců vůbec nedává fotografiím žádný důraz. Nejsou pro ně u prodejů důležité. Zbylých 80 % se naopak shodne, že pořízení kvalitních a podrobných fotografií dokáže s prodejem výrazně pomoci. Necelá polovina nicméně nemá data, zda to skutečně byly fotografie, které nakonec s prodejem pomohly, nebo zda vůbec měly nějaký pozitivní dopad. To je již spíše ale otázka obchodního modelu, než kvality fotografií.

Kde ale prodejci naráží, je cena za pořízení odpovídající dokumentace. Sami dealeři se v mnoha případech necítí na fotografování. Mají obavy z nedostatečných zkušeností. Proto si najímají profesionální fotografy. Jenže takové služby jsou často drahé a u prodeje staršího vozu s nižší marží je již velkou otázkou, zda se služby profesionála vyplatí. Kvalitní snímky na druhou stranu pomohou s propagací a zalistováním vozu na prémiových serverech.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."