Čínské elektromobily v Evropě – Xpeng G6 zaujme především skvělou cenou (5. díl)

  • Xpeng G6 je velmi povedený čínský elektromobil
  • Prodává se již v několika evropských zemích
  • Jaký je tento levný crossover?
Xpeng G6 čínský elektromobil v Evropě

V pátém dílu našeho seriálu o nejzajímavějších čínských elektromobilech jsme vybrali Xpeng G6 | foto: vlastní

Výbornou metrikou pro srovnání elektrických vozidel se staly vozy americké Tesly. Není se čemu divit, americká automobilka zažívá celosvětové žně, a tak je přirozené, že i ostatní výrobci se chtějí na tomto úspěchu přiživit. Velká část konkurenceschopných modelů se ale nabízí na uzavřených trzích. Jedním z nich je i Čína. Ta ale postupně své vozy otevírá zbytku světa. Dalším vozem, který se chce srovnávat s populární Teslou, konkrétně Modelem Y, je Xpeng G6.

Mladá značka již expanduje mimo domovskou zemi

Xpeng G6 je vůz třídy crossover, který byl poprvé představen v rámci veletrhu Auto Shanghai v dubnu letošního roku. „Gé šestka“ je v pořadí šestým modelem mladé čínské automobilky. Ta svojí působnost zahájila teprve před pěti lety. Už když se na vůz poprvé podíváte, je vám vcelku jasné, na jaký vůz svým zaměřením cílí. Stavbou je crossover G6 velmi podobný druhé malé Tesle.

A zde podobnost teprve začíná. Oba vozy mají srovnatelný dojezd kolem 400 kilometrů. Kde se Číňan snaží nabrat plusy, jsou nejen možnosti konfigurace (nabízí se až v pěti variantách), ale především cenou. Na domácím trhu startuje na 28 940 dolarech (663 000 korun), zatímco Model Y se nabízí od 36 380 dolarů (833 000 dolarů). Vrcholná verze Xpengu je dostupná s duálním motorem o výkonu 480 koní. Ať už si ale vyberete libovolnou verzi, všechny mají maximální rychlost elektronicky omezenou na 200 km/h.


Čtěte také: Čínské elektromobily v Evropě – Nio ET5 Touring je snem pro rodiny a cestovatele (4. díl)


Slušná evropská základna se co nevidět dál rozroste

Kromě Číny se vozy značky nabízí v pěti evropských zemích. Nechybí mezi nimi Norsko, Švédsko, nebo Německo. Aktuálně u našich západních sousedů pořídíte dvojici modelů P7 a G9. Řada P se zaměřuje na sedany a limuzíny, zatímco řada G prezentuje výše postavené vozy.

Zajímavé je i cenové srovnání domácí a evropské ceny. Rozdíl v pořizovací ceně v Číně a v Norsku činí „pouhé“ dva tisíce eur. U importu a čínských značek lze hovořit o velmi slušném zachování ceny. 50 tisíc korun je u takového vozu, jakým je vlajkový a největší SUV model G9, jako nic. Základní cena je stanovena v Norsku na 58 100 eur, tedy zhruba 1 420 000 korun. Menší sourozenec G6 by se měl nabízet ještě před koncem letošního roku. I na jeho cenovku budeme netrpělivě čekat.

V blízkých měsících by se příchodu značky měli dočkat například ve Francii. Do Velké Británie se ale chystá příchod až od roku 2025. Nabídka modelů by se měla postupně rozšiřovat tak, aby pokryla neustále rostoucí poptávku. Pokud si totiž značka zachová svojí příznivou cenovou politiku, může jí to výrazně pomoci k získání většího publika fanoušků.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Čínské elektromobily v Evropě – Xpeng G6 zaujme především skvělou cenou (5. díl)

  • Xpeng G6 je velmi povedený čínský elektromobil
  • Prodává se již v několika evropských zemích
  • Jaký je tento levný crossover?
Xpeng G6 čínský elektromobil v Evropě

V pátém dílu našeho seriálu o nejzajímavějších čínských elektromobilech jsme vybrali Xpeng G6 | foto: vlastní

Výbornou metrikou pro srovnání elektrických vozidel se staly vozy americké Tesly. Není se čemu divit, americká automobilka zažívá celosvětové žně, a tak je přirozené, že i ostatní výrobci se chtějí na tomto úspěchu přiživit. Velká část konkurenceschopných modelů se ale nabízí na uzavřených trzích. Jedním z nich je i Čína. Ta ale postupně své vozy otevírá zbytku světa. Dalším vozem, který se chce srovnávat s populární Teslou, konkrétně Modelem Y, je Xpeng G6.

Mladá značka již expanduje mimo domovskou zemi

Xpeng G6 je vůz třídy crossover, který byl poprvé představen v rámci veletrhu Auto Shanghai v dubnu letošního roku. „Gé šestka“ je v pořadí šestým modelem mladé čínské automobilky. Ta svojí působnost zahájila teprve před pěti lety. Už když se na vůz poprvé podíváte, je vám vcelku jasné, na jaký vůz svým zaměřením cílí. Stavbou je crossover G6 velmi podobný druhé malé Tesle.

A zde podobnost teprve začíná. Oba vozy mají srovnatelný dojezd kolem 400 kilometrů. Kde se Číňan snaží nabrat plusy, jsou nejen možnosti konfigurace (nabízí se až v pěti variantách), ale především cenou. Na domácím trhu startuje na 28 940 dolarech (663 000 korun), zatímco Model Y se nabízí od 36 380 dolarů (833 000 dolarů). Vrcholná verze Xpengu je dostupná s duálním motorem o výkonu 480 koní. Ať už si ale vyberete libovolnou verzi, všechny mají maximální rychlost elektronicky omezenou na 200 km/h.


Čtěte také: Čínské elektromobily v Evropě – Nio ET5 Touring je snem pro rodiny a cestovatele (4. díl)


Slušná evropská základna se co nevidět dál rozroste

Kromě Číny se vozy značky nabízí v pěti evropských zemích. Nechybí mezi nimi Norsko, Švédsko, nebo Německo. Aktuálně u našich západních sousedů pořídíte dvojici modelů P7 a G9. Řada P se zaměřuje na sedany a limuzíny, zatímco řada G prezentuje výše postavené vozy.

Zajímavé je i cenové srovnání domácí a evropské ceny. Rozdíl v pořizovací ceně v Číně a v Norsku činí „pouhé“ dva tisíce eur. U importu a čínských značek lze hovořit o velmi slušném zachování ceny. 50 tisíc korun je u takového vozu, jakým je vlajkový a největší SUV model G9, jako nic. Základní cena je stanovena v Norsku na 58 100 eur, tedy zhruba 1 420 000 korun. Menší sourozenec G6 by se měl nabízet ještě před koncem letošního roku. I na jeho cenovku budeme netrpělivě čekat.

V blízkých měsících by se příchodu značky měli dočkat například ve Francii. Do Velké Británie se ale chystá příchod až od roku 2025. Nabídka modelů by se měla postupně rozšiřovat tak, aby pokryla neustále rostoucí poptávku. Pokud si totiž značka zachová svojí příznivou cenovou politiku, může jí to výrazně pomoci k získání většího publika fanoušků.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."