Čínský startup NIO, zaměřený na výrobu elektromobilů a přímou konkurenci Tesle, ohlásil svoje finanční výsledky za rok 2018 a jeho čtvrté čtvrtletí, které moc optimisticky nevyznívají.
Jedním z nejdůležitějších bodů oznámení je rozhodnutí zrušit plány na vybudování továrny v Šanghaji. Namísto toho bude firma i nadále využívat služeb státem vlastněné JAC Motors. NIO totiž vykázalo ztráty ve výši 1,4 miliardy dolarů, čímž zdvojnásobilo úroveň červených čísel z roku 2017, a to navzdory tomu, že se mu podařilo splnit svoje cíle pro výrobu a dodávky za daný rok.
Navzdory tomu, že NIO v současné době nemá vlastní továrnu, má dvojici SUV modelů, ES8 a ES6, přičemž druhý zmiňovaný teprve přichází na trh. Díky smlouvě s vládou je totiž automobilka schopná dodávat svoje modely na trh rychle a získávat tak konkurenční výhodu vůči stále rostoucímu počtu rivalů.
Kontrakt NIO s JAC Motors ovšem nemá jen svá pozitiva. Kromě poplatku, který výrobce vybírá za každé vyprodukované vozidlo, totiž NIO musí JAC kompenzovat veškerou provozní ztrátu za první tři roky výroby. Což, přičteno k ostatním faktorům negativního vývoje včetně obchodní války Číny s USA, znamená, že to pro NIO rozhodně optimisticky nevypadá.
Zdroj: Teslarati.com
Čínský startup NIO, zaměřený na výrobu elektromobilů a přímou konkurenci Tesle, ohlásil svoje finanční výsledky za rok 2018 a jeho čtvrté čtvrtletí, které moc optimisticky nevyznívají.
Jedním z nejdůležitějších bodů oznámení je rozhodnutí zrušit plány na vybudování továrny v Šanghaji. Namísto toho bude firma i nadále využívat služeb státem vlastněné JAC Motors. NIO totiž vykázalo ztráty ve výši 1,4 miliardy dolarů, čímž zdvojnásobilo úroveň červených čísel z roku 2017, a to navzdory tomu, že se mu podařilo splnit svoje cíle pro výrobu a dodávky za daný rok.
Navzdory tomu, že NIO v současné době nemá vlastní továrnu, má dvojici SUV modelů, ES8 a ES6, přičemž druhý zmiňovaný teprve přichází na trh. Díky smlouvě s vládou je totiž automobilka schopná dodávat svoje modely na trh rychle a získávat tak konkurenční výhodu vůči stále rostoucímu počtu rivalů.
Kontrakt NIO s JAC Motors ovšem nemá jen svá pozitiva. Kromě poplatku, který výrobce vybírá za každé vyprodukované vozidlo, totiž NIO musí JAC kompenzovat veškerou provozní ztrátu za první tři roky výroby. Což, přičteno k ostatním faktorům negativního vývoje včetně obchodní války Číny s USA, znamená, že to pro NIO rozhodně optimisticky nevypadá.
Zdroj: Teslarati.com