CATL se bezpochyby řadí k největším světovým výrobcům baterií nejrůznějších určení. Díky svému nejnovějšímu počinu si navíc nově přisoudí titul i pro nejrychlejšího výrobce. Díky spuštění nové prvotřídní výrobní lince v nové ultramoderní továrně dokáže smontovat bateriový článek během pouhé sekundy. Kompletní bateriový modul pro elektrické auto pak dokončí za méně než tři minuty.
Nejen na domácím trh, ale i na tom světovém patří CATL mezi absolutní špičku. I přes drobný propad v hospodářském výsledku v minulém čtvrtletí si výrobce dokázal udržet příčku. S novými technologiemi je navíc téměř jisté, jakou nohou vstoupí výrobce do nového roku. Zahájil by tak v popředí segmentu již sedmý rok v řadě. Z celého trhu ovládá čínský gigant zhruba třetinu.
Jedním z nejnovějších počinů je zahájení dodávek baterií s vysokou hustotou Qilin domácímu startupu Zeekr. Velmi ambiciózním projektem značky je uvést své baterie i do leteckého průmyslu. Aby nebylo původních čínských společností málo, rozjel CATL vlastní startupový projekt ShenXing. Ten stojí za novou LFP baterií schopnou doplnění energie dostatečné pro dojezd 400 km během pouhých deseti minut nabíjení. Ať už prostřednictvím dceřiných společností nebo vlastní cestou společnost neustále rozšiřuje svojí nabídku baterií vhodných pro elektrické vozy.
Čtěte také: CATL odhalil převratnou baterii pro elektromobily, nabíjí se extrémně rychle!
S dodáním na trh nyní výrazně přispěje i nově otevřená továrna v Číně. Rychlost výrobních linek má společnost udržet několik kroků před konkurencí. Na rozloze 235 akrů CATL vyrábí nové baterie s vysokou hustotou. Doplnit je mají i záložní bateriové stanice. Linky jsou stavěné s cílem roční výroby až 30 GWh. Aktuálně je v provozu první fáze výrobny. Již ta má obsáhnout zmíněnou kapacitu. Investice vyšla přibližně na 957 milionů dolarů.
Celý proces je z 95 % plně automatizovaný pro vysokou obrátku systému i dostatečnou míru flexibility. Společnost uvedla, že od zavedení surového materiálu na začátku linky po jeho přetvoření hotového bateriového článku uběhne jediná sekunda. Celý modul použitelný v elektromobilu firma vyprodukuje zhruba za dvě a půl minuty. S druhou fází továrny se má kapacita výroby zvednout na dvojnásobek, tedy 60 GWh ročně. O časovém harmonogramu další výstavby zatím nebyla řeč.
CATL se bezpochyby řadí k největším světovým výrobcům baterií nejrůznějších určení. Díky svému nejnovějšímu počinu si navíc nově přisoudí titul i pro nejrychlejšího výrobce. Díky spuštění nové prvotřídní výrobní lince v nové ultramoderní továrně dokáže smontovat bateriový článek během pouhé sekundy. Kompletní bateriový modul pro elektrické auto pak dokončí za méně než tři minuty.
Nejen na domácím trh, ale i na tom světovém patří CATL mezi absolutní špičku. I přes drobný propad v hospodářském výsledku v minulém čtvrtletí si výrobce dokázal udržet příčku. S novými technologiemi je navíc téměř jisté, jakou nohou vstoupí výrobce do nového roku. Zahájil by tak v popředí segmentu již sedmý rok v řadě. Z celého trhu ovládá čínský gigant zhruba třetinu.
Jedním z nejnovějších počinů je zahájení dodávek baterií s vysokou hustotou Qilin domácímu startupu Zeekr. Velmi ambiciózním projektem značky je uvést své baterie i do leteckého průmyslu. Aby nebylo původních čínských společností málo, rozjel CATL vlastní startupový projekt ShenXing. Ten stojí za novou LFP baterií schopnou doplnění energie dostatečné pro dojezd 400 km během pouhých deseti minut nabíjení. Ať už prostřednictvím dceřiných společností nebo vlastní cestou společnost neustále rozšiřuje svojí nabídku baterií vhodných pro elektrické vozy.
Čtěte také: CATL odhalil převratnou baterii pro elektromobily, nabíjí se extrémně rychle!
S dodáním na trh nyní výrazně přispěje i nově otevřená továrna v Číně. Rychlost výrobních linek má společnost udržet několik kroků před konkurencí. Na rozloze 235 akrů CATL vyrábí nové baterie s vysokou hustotou. Doplnit je mají i záložní bateriové stanice. Linky jsou stavěné s cílem roční výroby až 30 GWh. Aktuálně je v provozu první fáze výrobny. Již ta má obsáhnout zmíněnou kapacitu. Investice vyšla přibližně na 957 milionů dolarů.
Celý proces je z 95 % plně automatizovaný pro vysokou obrátku systému i dostatečnou míru flexibility. Společnost uvedla, že od zavedení surového materiálu na začátku linky po jeho přetvoření hotového bateriového článku uběhne jediná sekunda. Celý modul použitelný v elektromobilu firma vyprodukuje zhruba za dvě a půl minuty. S druhou fází továrny se má kapacita výroby zvednout na dvojnásobek, tedy 60 GWh ročně. O časovém harmonogramu další výstavby zatím nebyla řeč.