Čína se na názory Čechů neptá. Už každé druhé prodané auto je na elektřinu!

  • Červenec se zanese do historie asijské země jako rekordní
  • Lidé kupovali elektrické automobily ve velkém
  • Meziročně rostou prodeje o třetinu
BYD Seal čínský elektromobil

Čínský elektromobil BYD Seal, ilustrační | foto: BYD, úprava: vlastní

Za největší automobilový trh lze bez pochyb označit ten čínský. V posledních letech udává trendy a chrlí jednu elektrickou značku za druhou. Expanze je obrovská a i do našich končin se postupně dostávají vcelku zajímavé modely. Na domácím trhu to ale znamená rostoucí dominanci vozů s alternativním pohonem. V červenci navíc došlo k překročení velkého milníku.

Vozy s „novou energií“ začínají dominovat

Polovina prodaných vozidel v posledním uzavřeném měsíci používá k pohonu na elektřinu. Nemusí jít o kompletní elektrifikaci, počítají se i hybridní modely a především ty dobíjecí. Oproti západnímu světu tak Čína dosáhla velkého pokroku. V meziročním srovnání se stejným měsícem jde o nárůst 37 procent. Neuvěřitelná data sdílela Čínská asociace pro osobní vozidla. Přitom ještě před třemi lety činil celkový podíl na trhu zanedbatelných 7 procent.

Pro srovnání jsou dostupná data ze Spojených států. V prvním kvartálu se elektrická vozidla s plug-in hybridy zasloužila o 18 procent prodejů. Postup Číňanů je ale extrémní a dosud nevídaný. V červnu již byly náznaky výrazné, prodeje dosahovaly necelých třicet procent. Národní rekord pomohl zvýšit i dosavadní prodejní rekordy národní automobilky BYD a Li Auto. Celkové prodeje nových vozidel přitom v Číně již několik měsíců po sobě klesají v průměru o 3 procenta měsíčně.

Xpeng P7

Čínský elektromobil Xpeng P7


Čtěte také: Nabíjení rychlejší než tankování? Číňané vyvinuli nabíječku s výkonem 800 kW


Prodeje i přes rekordy klesají

Stát chce tento trend velmi rychle otočit, a to ve prospěch lokálně bezemisních vozidel. Dotace budou ještě před ukončením července zdvojnásobeny až na 20 tisíc juanů, zhruba 65 tisíc korun. Nová vlna dotací přitom byla oznámena teprve v dubnu letošního roku. Mnoho měst v čele s Pekingem nově uvolní omezení pro koupě nových vozidel, pokud budou poháněné elektřinou. Restrikce byly zavedeny poprvé v roce 2011 za účelem snížení provozu a zlepšení zdravotní a smogové situace.

Automobilky se již nepředhání tolik v modelové nabídce a bezkonkurenčních cenách. Vzhledem k lepšímu nasycení trhu se nyní více zaměřují na udržení prodejních marží. BYD i nadále nabízí zákazníkům velké slevy, ale i tento gigant již svůj marketingový nápor postupně snižuje. Mezi nejzajímavější slevy patří 17 procentní sleva na hybridní SUV BAO 5. Export po rekordním červnu mírně zpomaluje a automobilky se připravují na zvýšení dovozních sazeb z dvoru Evropského parlamentu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Čína se na názory Čechů neptá. Už každé druhé prodané auto je na elektřinu!

  • Červenec se zanese do historie asijské země jako rekordní
  • Lidé kupovali elektrické automobily ve velkém
  • Meziročně rostou prodeje o třetinu
BYD Seal čínský elektromobil

Čínský elektromobil BYD Seal, ilustrační | foto: BYD, úprava: vlastní

Za největší automobilový trh lze bez pochyb označit ten čínský. V posledních letech udává trendy a chrlí jednu elektrickou značku za druhou. Expanze je obrovská a i do našich končin se postupně dostávají vcelku zajímavé modely. Na domácím trhu to ale znamená rostoucí dominanci vozů s alternativním pohonem. V červenci navíc došlo k překročení velkého milníku.

Vozy s „novou energií“ začínají dominovat

Polovina prodaných vozidel v posledním uzavřeném měsíci používá k pohonu na elektřinu. Nemusí jít o kompletní elektrifikaci, počítají se i hybridní modely a především ty dobíjecí. Oproti západnímu světu tak Čína dosáhla velkého pokroku. V meziročním srovnání se stejným měsícem jde o nárůst 37 procent. Neuvěřitelná data sdílela Čínská asociace pro osobní vozidla. Přitom ještě před třemi lety činil celkový podíl na trhu zanedbatelných 7 procent.

Pro srovnání jsou dostupná data ze Spojených států. V prvním kvartálu se elektrická vozidla s plug-in hybridy zasloužila o 18 procent prodejů. Postup Číňanů je ale extrémní a dosud nevídaný. V červnu již byly náznaky výrazné, prodeje dosahovaly necelých třicet procent. Národní rekord pomohl zvýšit i dosavadní prodejní rekordy národní automobilky BYD a Li Auto. Celkové prodeje nových vozidel přitom v Číně již několik měsíců po sobě klesají v průměru o 3 procenta měsíčně.

Xpeng P7

Čínský elektromobil Xpeng P7


Čtěte také: Nabíjení rychlejší než tankování? Číňané vyvinuli nabíječku s výkonem 800 kW


Prodeje i přes rekordy klesají

Stát chce tento trend velmi rychle otočit, a to ve prospěch lokálně bezemisních vozidel. Dotace budou ještě před ukončením července zdvojnásobeny až na 20 tisíc juanů, zhruba 65 tisíc korun. Nová vlna dotací přitom byla oznámena teprve v dubnu letošního roku. Mnoho měst v čele s Pekingem nově uvolní omezení pro koupě nových vozidel, pokud budou poháněné elektřinou. Restrikce byly zavedeny poprvé v roce 2011 za účelem snížení provozu a zlepšení zdravotní a smogové situace.

Automobilky se již nepředhání tolik v modelové nabídce a bezkonkurenčních cenách. Vzhledem k lepšímu nasycení trhu se nyní více zaměřují na udržení prodejních marží. BYD i nadále nabízí zákazníkům velké slevy, ale i tento gigant již svůj marketingový nápor postupně snižuje. Mezi nejzajímavější slevy patří 17 procentní sleva na hybridní SUV BAO 5. Export po rekordním červnu mírně zpomaluje a automobilky se připravují na zvýšení dovozních sazeb z dvoru Evropského parlamentu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."