Společnost ČEZ byla často kritizována, že pokračuje ve výstavbě dnes už nedostačujících 50kW nabíjecích stanic. Na současné elektromobily s kapacitou baterie klidně 70 kWh a více je to už nedostatečná rychlost pro nabití takto velkého množství energie.
Tato zavedená praxe by se dle plánů ČEZu měla časem změnit. „Do budoucna se chceme soustředit na instalace vyššího počtu stojanů (tzv. dobíjecích hubů o 6 a více stanicích), u kterých bude moci v jednu chvíli čerpat bezemisní energii 12 a více aut a které současně umožní zkrátit čas dobíjení díky ultrafast stojanům,“ říká tiskový mluvčí společnosti ČEZ, Martin Schreier.
A právě zmíněné ultrarychlé nabíjecí stanice (HPC) budou pro komfortní a rychlé nabíjení elektromobilů zásadní. Je opravdu velký rozdíl, jestli musíte nabíjet 30 nebo 70 minut. V současné době má ČEZ po Česku jen několik jednotek těchto HPC stanic. Ale jeden opravdu zajímavý projekt se už nyní chystá.
Čtěte také: ČEZ spustil jeden z největších nabíjecích hubů u nás. Kolik elektromobilů obslouží?
Podle oficiálních stránek města Horoměřice jsme zjistili, že se u tamní prodejny Kaufland plánuje postavit nejvýkonnější nabíjecí lokalita ČEZu v Česku. V současném měřítku by šlo také o největší počet nabíječek u Kauflandu u nás. Zároveň by se jednalo o druhý nejvýkonnější nabíjecí hub polostátního energetického giganta v tuzemsku. Prvenství drží nabíjecí lokalita na dálnici D1 ve směru na Brno v Praze Průhonicích.
Aktuálně jsou počtem stojanů největší lokality u zmíněného obchodu pražský Vypich, České Budějovice – Husova Třída, Náchod, Brno – Bohunice a ostravská Výškovická. Ve všech těchto místech jsou vždy 3 stojany.
Z výše uvedených plánů můžeme vyčíst, že nabíjecí hub v Horoměřicích by měl obsloužit až 12 elektromobilů najednou. Celkem by tu měly vyrůst 3 × 75kW stojany s AC/DC a 3 × 150kW DC. To už je na dnešní měřítka mnohem lepší řešení než pomalé 50kW nabíječky. „Do termínu zprovoznění lokalit však s ohledem na probíhající povolovací řízení bližší informace neposkytujeme,“ dodává Schreier. Na další informace a datum zprovoznění si tak budeme muset ještě nějakou dobu počkat.
Společnost ČEZ byla často kritizována, že pokračuje ve výstavbě dnes už nedostačujících 50kW nabíjecích stanic. Na současné elektromobily s kapacitou baterie klidně 70 kWh a více je to už nedostatečná rychlost pro nabití takto velkého množství energie.
Tato zavedená praxe by se dle plánů ČEZu měla časem změnit. „Do budoucna se chceme soustředit na instalace vyššího počtu stojanů (tzv. dobíjecích hubů o 6 a více stanicích), u kterých bude moci v jednu chvíli čerpat bezemisní energii 12 a více aut a které současně umožní zkrátit čas dobíjení díky ultrafast stojanům,“ říká tiskový mluvčí společnosti ČEZ, Martin Schreier.
A právě zmíněné ultrarychlé nabíjecí stanice (HPC) budou pro komfortní a rychlé nabíjení elektromobilů zásadní. Je opravdu velký rozdíl, jestli musíte nabíjet 30 nebo 70 minut. V současné době má ČEZ po Česku jen několik jednotek těchto HPC stanic. Ale jeden opravdu zajímavý projekt se už nyní chystá.
Čtěte také: ČEZ spustil jeden z největších nabíjecích hubů u nás. Kolik elektromobilů obslouží?
Podle oficiálních stránek města Horoměřice jsme zjistili, že se u tamní prodejny Kaufland plánuje postavit nejvýkonnější nabíjecí lokalita ČEZu v Česku. V současném měřítku by šlo také o největší počet nabíječek u Kauflandu u nás. Zároveň by se jednalo o druhý nejvýkonnější nabíjecí hub polostátního energetického giganta v tuzemsku. Prvenství drží nabíjecí lokalita na dálnici D1 ve směru na Brno v Praze Průhonicích.
Aktuálně jsou počtem stojanů největší lokality u zmíněného obchodu pražský Vypich, České Budějovice – Husova Třída, Náchod, Brno – Bohunice a ostravská Výškovická. Ve všech těchto místech jsou vždy 3 stojany.
Z výše uvedených plánů můžeme vyčíst, že nabíjecí hub v Horoměřicích by měl obsloužit až 12 elektromobilů najednou. Celkem by tu měly vyrůst 3 × 75kW stojany s AC/DC a 3 × 150kW DC. To už je na dnešní měřítka mnohem lepší řešení než pomalé 50kW nabíječky. „Do termínu zprovoznění lokalit však s ohledem na probíhající povolovací řízení bližší informace neposkytujeme,“ dodává Schreier. Na další informace a datum zprovoznění si tak budeme muset ještě nějakou dobu počkat.