Český elektromobil Luka EV dostal cenově dostupnější verzi

Luboš Srb

Češi přicházejí s novou verzí svého retro elektromobilu Luka EV, který je teď o bezmála 300 tisíc korun levnější.

Český elektromobil Luka EV Traditional | foto: MW Motors
Český elektromobil Luka EV Traditional | foto: MW Motors

TIP: Nový český retro elektromobil se jmenuje Luka EV

Vypadá stejně, a přeci je jiný

Zvenku přitom „staro-nový“ elektromobil vypadá stále stejně a ani parametry se prakticky příliš neliší. Český výrobce MW Motors se sídlem kousek od Plzně toho docílil především díky náhradě 4 jednotlivých elektromotorů zabudovaných přímo do nábojů kol za levnější řešení v podobě jednoho centrálního elektromotoru.

Nový model Luka EV Traditional se jinak oproti modelu Luka EV In-wheel příliš neliší, ale další změny samozřejmě v návaznosti na pohonnou jednotku najdeme. Tak například hmotnost elektromobilu vzrostla o nějakých 70 kilogramů, ale stále se drží skvělé hodnoty pouhých 886 kg. Důvodem je podvozek vyrobený ze slitiny hliníku a kapota z vláknového kompozitu.

Tady jde o módu, ne trhání asfaltu

V útrobách českého retro elektromobilu dále najdeme dvojice battery-packů o celkové kapacitě 26,4 kWh, což se nezdá na dnešní poměry jako dost, ovšem díky skvělé spotřebě pod 10 kWh/100 km dle údajů samotného výrobce dokáže tenhle elektromobil ujet až 310 km na jedno nabití. Nejde však o žádnou standardizovanou normu, ale čísla přímo od MW Motors, takže těžko v tuto chvíli říci, jak to bude v reálném provozu.

Každopádně Luka EV ve variantě Traditional disponuje výkonem 55 kW, díky čemuž zrychlí z nuly na stovku za 9,8 sekund a maximálku má 140 km/hod. Elektromobil, jehož design a výroba probíhá přímo v České republice, tak spíše než na závodní dráhu bude pro milovníky stylu a tiché jízdy. Dochází zde k zajímavému skloubení retro módy s technologiemi budoucnosti, což je něco, co u běžných výrobců zákazníci zatím moc nenajdou.

Elektromobil je teď o 300 tisíc levnější

Nová varianta s přídomkem Traditional začíná na 30 000 eurech, což je o 10 000 eur méně než v případě varianty In-wheel. Jedná se ovšak o cenu bez dph, tj. při hrubém přepočtu přes 800 000 korun. I tak si ale dokážeme představit, že si tenhle unikát najde své zákazníky, a to klidně z jiných zemí než té naší.

zdroj: MW Motors, vlastní


Autor článku

Luboš Srb - Šéfredaktor

Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.


Komentáře


Nejnovější články