Podle nedávné studie McKinsey & Co by mohly ceny za Li-Ion baterie do elektromobilů klesnout do roku 2025 až o 70%. Zatímco nyní vychází s cenou v rozpětí 500 až 600 dolarů za kWh, do roku 2020 by mohly vyjít na 200 a v roce 2025 pak jen na 160 dolarů.
Studie od společnosti McKinsey & Co trvdí, že má klesat cena všech komponent použitých u Li-Ion baterií pro elektromobily. Tato tendence k poklesu ceny bude o to výraznější, jak bude produkováno čím dál tím více baterií tohoto typu.
Podle analytiků zatím představuje vyšší cena baterií jednu z hlavních překážek k většímu rozšíření elektromobilů. Americké ministerstvo energetiky si tak dalo například za cíl snížit náklady na baterie až na 300 dolarů za kWh do roku 2014.
via: puregreencars, zdroj: studie McKinsey & Co
Podle nedávné studie McKinsey & Co by mohly ceny za Li-Ion baterie do elektromobilů klesnout do roku 2025 až o 70%. Zatímco nyní vychází s cenou v rozpětí 500 až 600 dolarů za kWh, do roku 2020 by mohly vyjít na 200 a v roce 2025 pak jen na 160 dolarů.
Studie od společnosti McKinsey & Co trvdí, že má klesat cena všech komponent použitých u Li-Ion baterií pro elektromobily. Tato tendence k poklesu ceny bude o to výraznější, jak bude produkováno čím dál tím více baterií tohoto typu.
Podle analytiků zatím představuje vyšší cena baterií jednu z hlavních překážek k většímu rozšíření elektromobilů. Americké ministerstvo energetiky si tak dalo například za cíl snížit náklady na baterie až na 300 dolarů za kWh do roku 2014.
via: puregreencars, zdroj: studie McKinsey & Co