ElektrickéVozy.cz

Ceny baterií do elektromobilů mohou do roku 2025 klesnout až o 70%

  |  5 komentářů  |  autor: Luboš Srb

Podle nedávné studie McKinsey & Co by mohly ceny za Li-Ion baterie do elektromobilů klesnout do roku 2025 až o 70%. Zatímco nyní vychází s cenou v rozpětí 500 až 600 dolarů za kWh, do roku 2020 by mohly vyjít na 200 a v roce 2025 pak jen na 160 dolarů.

Studie od společnosti McKinsey & Co trvdí, že má klesat cena všech komponent použitých u Li-Ion baterií pro elektromobily. Tato tendence k poklesu ceny bude o to výraznější, jak bude produkováno čím dál tím více baterií tohoto typu.

Podle analytiků zatím představuje vyšší cena baterií jednu z hlavních překážek k většímu rozšíření elektromobilů. Americké ministerstvo energetiky si tak dalo například za cíl snížit náklady na baterie až na 300 dolarů za kWh do roku 2014.

via: puregreencars, zdroj: studie McKinsey & Co

ČLÁNKY:

Diskuze

Komentujte

avatar
  Subscribe  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Václav
Václav

Tak nevim , jestli jsem blbej, ale i 160 doláčů mi přijde strašně moc. Kolik kWh potřebuju a kolik na to najedu?

Honza
Honza

Tak třeba Nissan Leaf (stará verze) má dojezd 150km. Oficiální dojezd vyjádřený EPA 117km (wiki), baterku to má, tuším 26kWh, takže přes 260.000,-Kč při ceně 500 dolarů za kWh a kurzu 20Kč/dolar. Garantovaná výdrž baterky, uváděná Nissanem je 8 let nebo 160.000km, co bude dřív.

Při 160 dolarech je to krásných necelých 90.000,-Kč. Takže panely na střechu (200.000,-Kč), auto (750.000,-Kč) připojit do garáže, smlouvu o zelených bonusech, 1x baterka (150.000,-Kč), nějaký opravy (50.000,-Kč), rezerva (50.000,-Kč) = 1.2milionu korun na celý život auta 15 let. Normální nafťák stojí za tu dobu úplně stejně

Krocan
Krocan

Vyšlo mi, že jízda nafťákem by stála jen v naftě 1.700.000 kč. plus cena auta a servis, a jsem na 3 mega. Takže jste si to spočetl tak nějak, aby vám to „vyšlo“ Dále nevim proč bych měl mít panely na střeše a kde jste došel k výměně baterií ? Nové LiFeYPO4 jsou až na 8 tisíc cyklů, životnost je pak až 22let. Takže než začnete počítat jak to nefunguje, raději si dojděte někam pro informace, jinak evidentně tápete…

jano
jano

tak to by ma strasne zaujimalo ako si dosiel k spotrebe 1700 000 kc, ak si zoberiem spotrebu noveho dizla tak sa v poho zmestim na 5 litrov na 100Km a cena v CR je asi 37 KC/liter
teda 185 KC na 100Km.
takze aby si prejazdil 1700 000 tak by si musel najazdit
918 900Km a dnesne auta ti vydrzia tak max tretinu a potom to auto uz nema hodnotu. Tak sa nauc matiku.

Krocan
Krocan
U Toyota RAV4, po výměně baterií na LiFeYPO4 je odhadovaný dojezd 250km, u VW Golf pak až 300km. U P106/SAXO je menší místo na baterie, ale i tak se použitím nových typů baterií dojed zvedne. ceny by měly klesnout, ale i tak se řadě lidí toto vyplácí. Tedy pokud auto používají denně , a najedou kilometry. Pokud si někdo koupí elektroauto a nepotřebuje jezdit, tak se mu nevyplatí. Prvotní investice je velká, ale dělají i pěkný luxusní auta, jel jsem v Tesla, a to je opravdu velmi povedený elektromobil… Cenově podobně jako např některá německá limuzína. A dojezd opravdu velice… Číst vice »
Test: Lexus CT 200h snoubí funkčnost a nadčasovou eleganci

Test: Lexus CT 200h snoubí funkčnost a nadčasovou eleganci

1. 4. 2018  |  Luboš Srb  |  diskuze (0)

Modernizovaný Lexus CT 200h (2017) staví na osvědčených základech japonské automobilky, přesto dokáže být značně originální. Na začátku všeho byl nelehký…

Je čištění vody klíčem k ekologičtějším elektromobilům?

Je čištění vody klíčem k ekologičtějším elektromobilům?

11. 3. 2018  |  Pavel Kreuziger  |  diskuze (1)

Elektromobily nejsou zase tak ekologické, jak by se na první pohled mohlo zdát. A nulové emise jsou mýtus. Ano, samozřejmě,…

Opel: v roce 2020 uvedeme plně elektrickou Corsu

Opel: v roce 2020 uvedeme plně elektrickou Corsu

16. 2. 2018  |  Pavel Kreuziger  |  diskuze (0)

Šéf automobilky Opel Michael Lohscheller oznámil, že příští generace Opelu (Vauxhallu) Corsa bude od roku 2019 vyráběn výhradně ve španělské…

Mobilní zobrazení