Čára přes rozpočet. Elektrický Ford má vadný šroub na nápravě, musí do servisu

Náprava může za jízdy selhat. Ford v Severní Americe svolává 30 000 elektrických pickupů F-150 Lightning kvůli vadnému šroubu v předním zavěšení.
Svolávačka Fordu F-150 Lightning
Ford musí v Severní Americe nechat přivézt do servisu téměř 30 tisíc kusů elektrického pickupu F-150 Lightning. Tovární závada na předním zavěšení může nejdříve způsobit rány od nápravy, projevit se mohou i vibrace při řízení.
Jde o vozy vyrobené v dlouhém rozmezí od 15. února loňského roku až do letošního 14. dubna. 29 501 vozidel s velkou pravděpodobností opustily továrnu s matkou horního uložení ramene s nesprávným dotahovacím momentem. Zhruba ve dvou třetinách jde o vůz loňské výroby, zbytek spadá do letošního roku.
Chyba vznikla na výrobní lince, kdy při dotažení nebyla správně nasazena dotahovací pistole a v tomto důsledku nemusí být spoj správně dotažený. K dnešnímu dni Ford eviduje pouze jediný případ, ve kterém byl uvolněný šroub potvrzený. Majitel tohoto vozu s ním ujel pouhých tisíc kilometrů od převzetí.

Letos v prodejích překonává i Teslu
Šroub se v tomto případě zcela uvolnil a způsobil škodu na pravém předním rameni včetně kola. Po zjištění této chyby v březnu Ford po měsíci změnil proceduru upevnění šroubu. Tedy vozy vyrobené od poloviny dubna již chybou postihnuté nejsou.
Majitelé vozů s chybou mají nyní doporučeno navštívit libovolný servis pod hlavičkou Fordu nebo Lincolnu. Technici provedou inspekční zkoušku, při projevení chyby bude šroub na místě vyměněný.
Ford F-150 Lightning stále ve Spojených státech ve své třídě vede. Před konkurenčním Cybertruckem sice obhajuje jen těsný náskok, u Američanů ale tradiční značka vede před atypickým experimentem Elona Muska. Cybertruck mezi elektrickými pickupy vyhrál minulý rok.
Zdroj: NHTSA
Autor článku

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.