BMW i16 zrušen. Nástupce plug-in hybridní i8 prý padl kvůli Covidu-19
- Nástupce BMW i8 měl předurčenou zajímavou cestu
- Inspirace modelem M1 s vylepšenou hybridní technikou by zájemce našla
- V roce 2020 se musely plány velmi rychle upravit a na model již nezbyl prostor

Fanoušci mnichovské automobilky si zajisté vybaví první hybridně elektrický model BMW i8. Tento unikátní model nabídl velmi atraktivní sportovní vzhled s plug-in hybridní jednotkou a nepochopitelně malým benzínovým motorem. I tak se mohl výkonem měřit s plnokrevnými supersporty. BMW plánovalo i nástupce, nyní to vypadá, že zůstane pouze ve fázi konceptu a na silnice se nikdy nepodívá.
Znatelně dravější nástupce BMW i8 se na silnice nikdy nepodívá
O konceptu BMW i16 se rozpovídal ředitel designu BMW, Domagoj Dukec. Téměř produkční verzi automobilka představila světu na konferenci BMW NextGen v roce 2019 modelem BMW Vision M Next Concept. I tento vůz měl pod kapotou kombinovat spalovací agregát s elektrickým v podobě plug-in hybridního systému. Systémově měl vůz nabídnout až 600 koní. Na stovku by se dostal za rovné tři vteřiny a uhánět mohl až 300 km/h. Takové byly představy od prken grafiků a z poznámek inženýrů. Pravděpodobně se již nikdy nedozvíme, zda by vůz byl takových hodnot schopný dosáhnout i v produkční verzi.
Vzhled modelu BMW i16 se výrazně inspiroval u modelu M1. Značné podobnosti můžeme pozorovat v zadní části vozu. Žebra na zadním víku nebo logo vytlačené do zadního nárazníku jsou jen prvky viditelnými na první pohled. Sportovní vzhled podporují i aktivní klapky přívodu vzduchu po bocích vozu.

Čtěte také: Má vůbec konkurenci? Elektrické kombi BMW i5 Touring vás nadchne
Model již mohl slavit druhé narozeniny
Ve výrobě se plánovalo užití podobné koncepce karoserie jako u předchozího modelu i8. Ten je tvořený plastovým monokokem vystuženým karbonovými vlákny. Podle vyjádření šéfa designu doplatil model na špatné načasování. Stejně jako u ostatních společností, i BMW v tomto případě padlo za oběť období světové pandemie koronaviru v roce 2020.
Plány se tak musely spontánně měnit a na nový sportovní plug-in hybrid již nezbylo místo. Vzhledem k plánované limitované výrobě by se tak nástupce i8 stal ještě méně rentabilním. Podle plánů měl být model i16 uveden na trh v roce 2022. Výroba BMW i8 přitom byla ukončena teprve dva roky před tím.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.