BMW i16 zrušen. Nástupce plug-in hybridní i8 prý padl kvůli Covidu-19

Matouš Vrchota
  • Nástupce BMW i8 měl předurčenou zajímavou cestu
  • Inspirace modelem M1 s vylepšenou hybridní technikou by zájemce našla
  • V roce 2020 se musely plány velmi rychle upravit a na model již nezbyl prostor
Koncept BMW i16, nástupce i8
Koncept BMW i16, nástupce i8

Fanoušci mnichovské automobilky si zajisté vybaví první hybridně elektrický model BMW i8. Tento unikátní model nabídl velmi atraktivní sportovní vzhled s plug-in hybridní jednotkou a nepochopitelně malým benzínovým motorem. I tak se mohl výkonem měřit s plnokrevnými supersporty. BMW plánovalo i nástupce, nyní to vypadá, že zůstane pouze ve fázi konceptu a na silnice se nikdy nepodívá.

Znatelně dravější nástupce BMW i8 se na silnice nikdy nepodívá

O konceptu BMW i16 se rozpovídal ředitel designu BMW, Domagoj Dukec. Téměř produkční verzi automobilka představila světu na konferenci BMW NextGen v roce 2019 modelem BMW Vision M Next Concept. I tento vůz měl pod kapotou kombinovat spalovací agregát s elektrickým v podobě plug-in hybridního systému. Systémově měl vůz nabídnout až 600 koní. Na stovku by se dostal za rovné tři vteřiny a uhánět mohl až 300 km/h. Takové byly představy od prken grafiků a z poznámek inženýrů. Pravděpodobně se již nikdy nedozvíme, zda by vůz byl takových hodnot schopný dosáhnout i v produkční verzi.

Vzhled modelu BMW i16 se výrazně inspiroval u modelu M1. Značné podobnosti můžeme pozorovat v zadní části vozu. Žebra na zadním víku nebo logo vytlačené do zadního nárazníku jsou jen prvky viditelnými na první pohled. Sportovní vzhled podporují i aktivní klapky přívodu vzduchu po bocích vozu.

BMW Vision M Next Concept
BMW Vision M Next Concept

Čtěte také: Má vůbec konkurenci? Elektrické kombi BMW i5 Touring vás nadchne


Model již mohl slavit druhé narozeniny

Ve výrobě se plánovalo užití podobné koncepce karoserie jako u předchozího modelu i8. Ten je tvořený plastovým monokokem vystuženým karbonovými vlákny. Podle vyjádření šéfa designu doplatil model na špatné načasování. Stejně jako u ostatních společností, i BMW v tomto případě padlo za oběť období světové pandemie koronaviru v roce 2020.

Plány se tak musely spontánně měnit a na nový sportovní plug-in hybrid již nezbylo místo. Vzhledem k plánované limitované výrobě by se tak nástupce i8 stal ještě méně rentabilním. Podle plánů měl být model i16 uveden na trh v roce 2022. Výroba BMW i8 přitom byla ukončena teprve dva roky před tím.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články