O tom, že se Tesla snaží v mnoha případech znovu vynalézt kolo a ideálně ho převést do výhradně digitální podoby, se vedou dlouhé debaty. Jedním takovým typickým příkladem je i samotný způsob ovládání dveří. Zatímco na toto místo Tesla mechanickou pojistku přeci jen umístila, u velmi často využívané funkce se musíte spolehnout pouze na digitální schopnosti vozu.
Staré, zánovní i moderní vozy mají dodnes kromě počtu kol společného už vcelku málo. Berte to prosím s nadsázkou. Co ovšem stále zůstává přítomné snad v každém produkčním voze, je odkládací přihrádka před spolujezdcem. Kdysi dávno bylo hlavním účelem tohoto úložného prostoru uschovat bezpečně řidičské rukavice. Odsud také pramení mezinárodní název glovebox.
Po nástupu do Tesly byste tak pravděpodobně hledali v blízkosti víka táhlo, madlo či alespoň mechanické tlačítko, které schránku odjistí a odhalí svá tajemství. Tesla na to šla ale opět od lesa a žádné tlačítko zde neumístila. Místo toho máte použít centrální displej a odjistit víko pomocí dotykového tlačítka.
Z bezpečnostního hlediska se to zdá být lepší řešení. Nemusíte se při jízdě natahovat tak daleko a nestane se, že by náhodný kolemjdoucí byl schopný přihrádku otevřít. Navíc zloděje může odradit, že se do příhrádky jen tak nedostanou pouhým otevřením, ale musí se tak dostat zapnutím vozu, což bez „klíčků“ nejde, nebo prostě silou a „probouráním“.
Čtěte také: Tohle je prostě Tesla. Vydává novou funkci, která je jednoduše geniální
Jestliže vám přijde lovení ikonky na displeji infotainmentu za jízdy příliš nebezpečné, máte dvě možnosti. Buď přístup do přihrádky odložíte na bezpečnější situaci nebo můžete použít hlasového asistenta. Toho aktivujete dlouhým stiskem ovladače na pravém rameni volantu. Po vyslovení hesla „open glovebox“ se dočkáte odjištění přihrádky. Přijde vám to jednodušší?
Někdy se nestačíme divit, co vše Teslu ještě napadne přepracovat. Přitom výroba standardní přihrádky s mechanickým odjištěním musí být zákonitě levnější na výrobu. V případě vybití malého 12V akumulátoru vám navíc bude přístup do přihrádky odepřen. Tesla totiž na rozdíl od vstupních dveří k přihrádce nezajistila nouzové řešení.
O tom, že se Tesla snaží v mnoha případech znovu vynalézt kolo a ideálně ho převést do výhradně digitální podoby, se vedou dlouhé debaty. Jedním takovým typickým příkladem je i samotný způsob ovládání dveří. Zatímco na toto místo Tesla mechanickou pojistku přeci jen umístila, u velmi často využívané funkce se musíte spolehnout pouze na digitální schopnosti vozu.
Staré, zánovní i moderní vozy mají dodnes kromě počtu kol společného už vcelku málo. Berte to prosím s nadsázkou. Co ovšem stále zůstává přítomné snad v každém produkčním voze, je odkládací přihrádka před spolujezdcem. Kdysi dávno bylo hlavním účelem tohoto úložného prostoru uschovat bezpečně řidičské rukavice. Odsud také pramení mezinárodní název glovebox.
Po nástupu do Tesly byste tak pravděpodobně hledali v blízkosti víka táhlo, madlo či alespoň mechanické tlačítko, které schránku odjistí a odhalí svá tajemství. Tesla na to šla ale opět od lesa a žádné tlačítko zde neumístila. Místo toho máte použít centrální displej a odjistit víko pomocí dotykového tlačítka.
Z bezpečnostního hlediska se to zdá být lepší řešení. Nemusíte se při jízdě natahovat tak daleko a nestane se, že by náhodný kolemjdoucí byl schopný přihrádku otevřít. Navíc zloděje může odradit, že se do příhrádky jen tak nedostanou pouhým otevřením, ale musí se tak dostat zapnutím vozu, což bez „klíčků“ nejde, nebo prostě silou a „probouráním“.
Čtěte také: Tohle je prostě Tesla. Vydává novou funkci, která je jednoduše geniální
Jestliže vám přijde lovení ikonky na displeji infotainmentu za jízdy příliš nebezpečné, máte dvě možnosti. Buď přístup do přihrádky odložíte na bezpečnější situaci nebo můžete použít hlasového asistenta. Toho aktivujete dlouhým stiskem ovladače na pravém rameni volantu. Po vyslovení hesla „open glovebox“ se dočkáte odjištění přihrádky. Přijde vám to jednodušší?
Někdy se nestačíme divit, co vše Teslu ještě napadne přepracovat. Přitom výroba standardní přihrádky s mechanickým odjištěním musí být zákonitě levnější na výrobu. V případě vybití malého 12V akumulátoru vám navíc bude přístup do přihrádky odepřen. Tesla totiž na rozdíl od vstupních dveří k přihrádce nezajistila nouzové řešení.