Bizár roku? Výrobce legendární zbraně se chystá vyrábět i elektromobily

  • Dlouholetý výrobce zbraní se chystá vstoupit do světa elektromobilů
  • V plánu je výroba městských minivozů, které vynikají svým vzhledem
  • Bohužel, hrdí majitelé se nedočkají samopalu jako součástí výbavy
Mikhail Kalashnikov, vynálezce AK-47

Mikhail Kalashnikov, vynálezce AK-47 | foto: Times Of Israel

Známý výrobce zbraní Kalašnikov se po dlouhých letech výroby zbraní ohlíží po nových trzích. Do hledáčku se dostala také výroba elektromobilů. Pokud si představujete agresivní vozidlo, napěchované střelnými zbraněmi, jste na omylu.

Kalashnikov chystá výrobu elektromobilů

Patentové obrázky, nedávno zveřejněné v přístupné databázi ruského Federálního institutu duševního vlastnictví (FIPS), ukazují na možnou produkční verzi dvou městských elektrických miniaut – čtyřkolky a tříkolky. Kalašnikov poprvé předvedl svou čtyřkolku UV-4 již v roce 2018 jako prototyp na mezinárodním veletrhu ARMY. O rok později se objevila varianta Taxi. Ta v zásadě sdílí vlastnosti originálu, navíc má vylepšený systém klimatizace a topení.

Elektrická tříkolka firmy Kalašnikov | foto: Kalašnikov

Elektrická tříkolka firmy Kalašnikov | foto: Kalašnikov

Patentové obrázky nyní naznačují, že UV-4 se příliš nezměnilo, zachovává si původní zvláštní tvar čtyřkolky, vypadající podobně jako Renault Twizy, vojenský styl a kola mimo karosérii.  Design vozidla je mírně řečeno zvláštní.

Od diskutabilní přední části, nezasahující přes celou šíři vozidla až po celkově agresivní styling. Pokud vůz sdílí stejné technické parametry, jako jeho předchůdci, měl by mít dojezd 150 km a maximální rychlost 80 km/h. Velikost baterie je zatím halena tajemstvím. Výkon vozu by měl dosahovat 67 koní.

Kalašnikov CV-1

Kalašnikov CV-1 | foto: Kalašnikov


Čtěte také: Daymak Spiritus je nejrychlejší tříkolka na světě, stovku zdolá pod 2 sekundy


Tříkolka zatím nemá jméno

Elektrická tříkolka je ještě menší. Zdá se, že se svým čtyřkolovým bratrem sdílí přední část, karosérie je mírně zaoblenější a nemá žádné dveře. Někdo by mohl mít pocit, že se jedná o couvající rikšu.

Do prostoru pro posádku se vejdou dva cestující a zřejmě také nějaká zavazadla. Výrobce se zatím oficiálně nevyjádřil k datu uvedení na trh, ale vzhledem k dlouhodobé práci na prototypech nemusí být oznámení o začátku výroby daleko.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Bizár roku? Výrobce legendární zbraně se chystá vyrábět i elektromobily

  • Dlouholetý výrobce zbraní se chystá vstoupit do světa elektromobilů
  • V plánu je výroba městských minivozů, které vynikají svým vzhledem
  • Bohužel, hrdí majitelé se nedočkají samopalu jako součástí výbavy
Mikhail Kalashnikov, vynálezce AK-47

Mikhail Kalashnikov, vynálezce AK-47 | foto: Times Of Israel

Známý výrobce zbraní Kalašnikov se po dlouhých letech výroby zbraní ohlíží po nových trzích. Do hledáčku se dostala také výroba elektromobilů. Pokud si představujete agresivní vozidlo, napěchované střelnými zbraněmi, jste na omylu.

Kalashnikov chystá výrobu elektromobilů

Patentové obrázky, nedávno zveřejněné v přístupné databázi ruského Federálního institutu duševního vlastnictví (FIPS), ukazují na možnou produkční verzi dvou městských elektrických miniaut – čtyřkolky a tříkolky. Kalašnikov poprvé předvedl svou čtyřkolku UV-4 již v roce 2018 jako prototyp na mezinárodním veletrhu ARMY. O rok později se objevila varianta Taxi. Ta v zásadě sdílí vlastnosti originálu, navíc má vylepšený systém klimatizace a topení.

Elektrická tříkolka firmy Kalašnikov | foto: Kalašnikov

Elektrická tříkolka firmy Kalašnikov | foto: Kalašnikov

Patentové obrázky nyní naznačují, že UV-4 se příliš nezměnilo, zachovává si původní zvláštní tvar čtyřkolky, vypadající podobně jako Renault Twizy, vojenský styl a kola mimo karosérii.  Design vozidla je mírně řečeno zvláštní.

Od diskutabilní přední části, nezasahující přes celou šíři vozidla až po celkově agresivní styling. Pokud vůz sdílí stejné technické parametry, jako jeho předchůdci, měl by mít dojezd 150 km a maximální rychlost 80 km/h. Velikost baterie je zatím halena tajemstvím. Výkon vozu by měl dosahovat 67 koní.

Kalašnikov CV-1

Kalašnikov CV-1 | foto: Kalašnikov


Čtěte také: Daymak Spiritus je nejrychlejší tříkolka na světě, stovku zdolá pod 2 sekundy


Tříkolka zatím nemá jméno

Elektrická tříkolka je ještě menší. Zdá se, že se svým čtyřkolovým bratrem sdílí přední část, karosérie je mírně zaoblenější a nemá žádné dveře. Někdo by mohl mít pocit, že se jedná o couvající rikšu.

Do prostoru pro posádku se vejdou dva cestující a zřejmě také nějaká zavazadla. Výrobce se zatím oficiálně nevyjádřil k datu uvedení na trh, ale vzhledem k dlouhodobé práci na prototypech nemusí být oznámení o začátku výroby daleko.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."