Autopůjčovna Hertz plive na Teslu. Z pořízení 100 tisíc jejích vozů sejde

  • Hertz vyhodnotil zkušenosti s Teslou
  • Přechod k elektromobilitě nebude tak rychlý, jak se očekávalo
  • Možnost dostanou i jiné značky
Obchod Tesly a autopůjčovny Hertz je už týden v centru pozornosti.

Uzavřený kontrakt Tesly a autopůjčovny Hertz byl na podzim 2021 dlouhou dobu v centru pozornosti | foto: Hertz

Autopůjčovna Hertz v roce 2021 oznámila, že do konce roku 2022 objedná u Tesly celkem 100 000 elektrických vozidel. Ukazuje se, že firma zdaleka není schopna tohoto počtu dosáhnout a pokud se vůbec na dané číslo dostane, bude to ještě chvíli trvat. Hertz totiž zpomaluje své plány na elektrifikaci automobilové flotily. Během zprávy společnosti o zisku za třetí čtvrtletí řekl generální ředitel Stephen Scherr, že náběh elektromobilů bude pomalejší než dřívější očekávání.

Elektromobily nepřináší jen pozitiva

Autopůjčovna Hertz oznámila za třetí čtvrtletí 13% zisk, který by podle manažera mohl být o několik bodů vyšší, nebýt nákladů spojených s elektromobily. Jedním z faktorů, které ovlivnily marže společnosti, byly odpisy, k nimž se přidal třetinový pokles maloobchodních cen elektromobilů ve vlastním vozovém parku. Tesla totiž za poslední rok provedla několik cenových úprav a v září snížila ceny Modelu S a X o téměř 20 %.

Generální ředitel firmy Hertz dále uvedl, že elektromobily stojí firmu, pokud se jedná o náklady na opravy a poškození, asi dvojnásobek v porovnání s běžnými spalovacími vozidly. Dále řekl, že společnost komunikuje přímo s Teslou, aby upravila výkon vozů a snížila jak riziko poškození, tak ceny náhradních dílů a práce. Hertz ve zprávě uvádí, že 80 % jeho elektromobilů tvoří vozy Tesla, což znamená, že má ve svém vozovém parku, čítajícím 50 000 vozů, 35 000 vozidel Tesla.

Připravuje Hertz s Teslou další překvapení?

Hertz má ve své flotile řadu vozů Tesla | foto: Hertz


Čtěte také: Volkswagen otevřel autopůjčovnu elektromobilů. Vyzkoušíte jeho „évéčka“?


Hertz chce více spoléhat na vlastní zkušenosti

Jak vysvětluje zpravodajský server CNBC, u elektromobilů se objevují specifické problémy, které mohou být způsobeny vyšší hmotností vozidel. Kromě zmíněných faktorů ovlivňuje marže také přesun části elektrického vozového parku. Hertz část elektromobilů Tesla pronajímá řidičům služeb Uber a Lyft a nyní plánuje přesun těchto vozidel zpět do vlastního podnikání.

Scherr dále sdělil, že Hertz i nadále plánuje elektrifikovat svou flotilu, ale při hledání řešení problémů souvisejících s elektromobilitou se bude řídit vlastními zkušenostmi z provozu. Některé problémy možná vyřeší převzetí části flotily jinou firmou, například GM.

Zde generální ředitel očekává možnost koupě elektrických vozidel za znatelně nižší cenu v porovnání s Teslou. Současně doufá, že se u těchto vozidel bude vyskytovat nižší výskyt škod a nižší náklady související s náhradními díly a servisními úkony. GM a další tradiční výrobci automobilů mají totiž z minulosti zavedenou celostátní síť distribuce, která usnadní dostupnost náhradních dílů a s velkou pravděpodobností sníží i jejich cenu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Autopůjčovna Hertz plive na Teslu. Z pořízení 100 tisíc jejích vozů sejde

  • Hertz vyhodnotil zkušenosti s Teslou
  • Přechod k elektromobilitě nebude tak rychlý, jak se očekávalo
  • Možnost dostanou i jiné značky
Obchod Tesly a autopůjčovny Hertz je už týden v centru pozornosti.

Uzavřený kontrakt Tesly a autopůjčovny Hertz byl na podzim 2021 dlouhou dobu v centru pozornosti | foto: Hertz

Autopůjčovna Hertz v roce 2021 oznámila, že do konce roku 2022 objedná u Tesly celkem 100 000 elektrických vozidel. Ukazuje se, že firma zdaleka není schopna tohoto počtu dosáhnout a pokud se vůbec na dané číslo dostane, bude to ještě chvíli trvat. Hertz totiž zpomaluje své plány na elektrifikaci automobilové flotily. Během zprávy společnosti o zisku za třetí čtvrtletí řekl generální ředitel Stephen Scherr, že náběh elektromobilů bude pomalejší než dřívější očekávání.

Elektromobily nepřináší jen pozitiva

Autopůjčovna Hertz oznámila za třetí čtvrtletí 13% zisk, který by podle manažera mohl být o několik bodů vyšší, nebýt nákladů spojených s elektromobily. Jedním z faktorů, které ovlivnily marže společnosti, byly odpisy, k nimž se přidal třetinový pokles maloobchodních cen elektromobilů ve vlastním vozovém parku. Tesla totiž za poslední rok provedla několik cenových úprav a v září snížila ceny Modelu S a X o téměř 20 %.

Generální ředitel firmy Hertz dále uvedl, že elektromobily stojí firmu, pokud se jedná o náklady na opravy a poškození, asi dvojnásobek v porovnání s běžnými spalovacími vozidly. Dále řekl, že společnost komunikuje přímo s Teslou, aby upravila výkon vozů a snížila jak riziko poškození, tak ceny náhradních dílů a práce. Hertz ve zprávě uvádí, že 80 % jeho elektromobilů tvoří vozy Tesla, což znamená, že má ve svém vozovém parku, čítajícím 50 000 vozů, 35 000 vozidel Tesla.

Připravuje Hertz s Teslou další překvapení?

Hertz má ve své flotile řadu vozů Tesla | foto: Hertz


Čtěte také: Volkswagen otevřel autopůjčovnu elektromobilů. Vyzkoušíte jeho „évéčka“?


Hertz chce více spoléhat na vlastní zkušenosti

Jak vysvětluje zpravodajský server CNBC, u elektromobilů se objevují specifické problémy, které mohou být způsobeny vyšší hmotností vozidel. Kromě zmíněných faktorů ovlivňuje marže také přesun části elektrického vozového parku. Hertz část elektromobilů Tesla pronajímá řidičům služeb Uber a Lyft a nyní plánuje přesun těchto vozidel zpět do vlastního podnikání.

Scherr dále sdělil, že Hertz i nadále plánuje elektrifikovat svou flotilu, ale při hledání řešení problémů souvisejících s elektromobilitou se bude řídit vlastními zkušenostmi z provozu. Některé problémy možná vyřeší převzetí části flotily jinou firmou, například GM.

Zde generální ředitel očekává možnost koupě elektrických vozidel za znatelně nižší cenu v porovnání s Teslou. Současně doufá, že se u těchto vozidel bude vyskytovat nižší výskyt škod a nižší náklady související s náhradními díly a servisními úkony. GM a další tradiční výrobci automobilů mají totiž z minulosti zavedenou celostátní síť distribuce, která usnadní dostupnost náhradních dílů a s velkou pravděpodobností sníží i jejich cenu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."