Britský úřad pro dohled nad reklamou zakázal internetové reklamy automobilek BMW a MG, které naznačovaly, že jejich elektromobily mají „nulové emise“. Svým aktuálním rozhodnutím tak navázal na předchozí zákaz zavádějících údajů o dojezdu WLTP v reklamě. Informoval o tom server Auto Express.
Německá automobilka BMW loni v srpnu spustila reklamní kampaň na Googlu s tvrzením „Auta s nulovými emisemi – stáhněte si brožuru ještě dnes“. Přibližně ve stejnou dobu inzerovalo na Googlu své elektromobily i MG, které o nich tvrdilo, že mají „nulové emise“. Úřad pro reklamní standardy (ASA) obě reklamy zpochybnil s tím, že zavádějícím způsobem znázorňují dopady vozidel na životní prostředí.
„Obě reklamy se objevily ve vyhledávání Google a tvrdily, že jejich elektromobily mají „nulové emise‘,“ řekl mluvčí ASA Toby King. „I když jsme uznali, že to platí při jízdě, zjistili jsme, že je to zavádějící, protože při výrobě nebo v závislosti na elektrickém zdroji při nabíjení stále produkují emise. Proto jsme tyto reklamy zakázali. Řekli jsme BMW a MG, aby zajistily, že v budoucnu nebudou uvádět podobná tvrzení bez spolehlivých důkazů,“ doplnil.
V případě MG rozhodnutí úřadu uvádí, že základ tvrzení v reklamě nebyl objasněn a jakékoli tvrzení o „nulových emisích“ elektromobilů nebo hybridů, které výslovně neobjasňuje, že se to týká emisí během jízdy, bylo pravděpodobně zavádějící. K reklamě BMW se v rozhodnutí uvádí, že „bez podstatných informací, které by spotřebitelům objasnily, na čem je tvrzení založeno, a bez vysvětlení, že je omezeno na emise pouze při jízdě, jsme dospěli k závěru, že ‘vozy s nulovými emisemi“ jsou pravděpodobně zavádějící“. Obě automobilky potvrdily, že se verdikty ASA budou řídit. Vzhledem k tomu, že obě reklamní mezitím skončily, se tak jedná spíše o slib do budoucnosti.
Čtěte také: Norové mají nového rekordmana. Náklaďák dostal gigantickou baterii 1 000 kWh
Britský úřad už v minulosti zakročil proti automobilkám Kia a Mercedes. Oba výrobce vinil ze zavádějící reklamy, které v kupujících oprávněně vzbuzovaly dojem, že mohou očekávat dosažení maximálních WLTP dojezdů, přestože oba výrobci doporučovali nabíjet baterie svých vozidel pouze na 80 procent maximální kapacity.
Britský úřad pro dohled nad reklamou zakázal internetové reklamy automobilek BMW a MG, které naznačovaly, že jejich elektromobily mají „nulové emise“. Svým aktuálním rozhodnutím tak navázal na předchozí zákaz zavádějících údajů o dojezdu WLTP v reklamě. Informoval o tom server Auto Express.
Německá automobilka BMW loni v srpnu spustila reklamní kampaň na Googlu s tvrzením „Auta s nulovými emisemi – stáhněte si brožuru ještě dnes“. Přibližně ve stejnou dobu inzerovalo na Googlu své elektromobily i MG, které o nich tvrdilo, že mají „nulové emise“. Úřad pro reklamní standardy (ASA) obě reklamy zpochybnil s tím, že zavádějícím způsobem znázorňují dopady vozidel na životní prostředí.
„Obě reklamy se objevily ve vyhledávání Google a tvrdily, že jejich elektromobily mají „nulové emise‘,“ řekl mluvčí ASA Toby King. „I když jsme uznali, že to platí při jízdě, zjistili jsme, že je to zavádějící, protože při výrobě nebo v závislosti na elektrickém zdroji při nabíjení stále produkují emise. Proto jsme tyto reklamy zakázali. Řekli jsme BMW a MG, aby zajistily, že v budoucnu nebudou uvádět podobná tvrzení bez spolehlivých důkazů,“ doplnil.
V případě MG rozhodnutí úřadu uvádí, že základ tvrzení v reklamě nebyl objasněn a jakékoli tvrzení o „nulových emisích“ elektromobilů nebo hybridů, které výslovně neobjasňuje, že se to týká emisí během jízdy, bylo pravděpodobně zavádějící. K reklamě BMW se v rozhodnutí uvádí, že „bez podstatných informací, které by spotřebitelům objasnily, na čem je tvrzení založeno, a bez vysvětlení, že je omezeno na emise pouze při jízdě, jsme dospěli k závěru, že ‘vozy s nulovými emisemi“ jsou pravděpodobně zavádějící“. Obě automobilky potvrdily, že se verdikty ASA budou řídit. Vzhledem k tomu, že obě reklamní mezitím skončily, se tak jedná spíše o slib do budoucnosti.
Čtěte také: Norové mají nového rekordmana. Náklaďák dostal gigantickou baterii 1 000 kWh
Britský úřad už v minulosti zakročil proti automobilkám Kia a Mercedes. Oba výrobce vinil ze zavádějící reklamy, které v kupujících oprávněně vzbuzovaly dojem, že mohou očekávat dosažení maximálních WLTP dojezdů, přestože oba výrobci doporučovali nabíjet baterie svých vozidel pouze na 80 procent maximální kapacity.