Druhé elektrické Porsche je na trhu teprve pár měsíců a už se bude muset do servisních center s první svolávací akcí. Naštěstí nejde o žádnou kritickou chybu. I když jde jen o softwarovou záležitost, náprava nemůže být sjednána skrze vzdálenou aktualizaci. Chyba se týká pouze kusů prodaných na území Spojených států, jelikož řídící jednotka světlometů nesplňuje místní legislativu.
Porsche Macan EV disponuje velmi silnými LED světlomety, které jsou pro americké silnice příliš silné. Vozy se musí dostavit do servisní sítě, kde dojde k přeprogramování řídící jednotky a snížení výkonu světelných kuželů. Bezdrátové aktualizace nemohou zařídit takhle hluboký zásah do řízení vozidla.
Chyba se týká především dálkových světel. Ty nejsou z výroby správně zkalibrované a mohou velmi snadno oslnit protijedoucí řidiče. Tato skutečnost může vézt k výskytu nehod. V Evropě, kde byly tyto vozy před převozem nastaveny, nejde o závadu. Odlišné silniční zákony ale nutí výrobce svolat vozy k přenastavení a nové kalibraci. Na celou záležitost již tradičně dohlíží severoamerická bezpečnostní agentura NHTSA.
Svolávací akce se týká celkem 2 941 kusů, které byly vyrobeny mezi 15. březnem a 4. listopadem letošního roku. Vozy vyrobené v druhé polovině listopadu jsou doručovány s již správnou americkou kalibrací. Automobilka se o nápravu postará bezplatně. Servisní síť bude o akci vyrozuměna 11. prosince, majitelé dostanou oficiální zprávu o koncem ledna.
Porsche Macan EV je teprve druhým elektrickým modelem Porsche a prvním zástupcem koncernu používající novou platformu PPE. Ta nabízí přepracovanou architekturu s napětím 800 V. Další v pořadí se výhod tohoto podvozku dočkají modely Audi A6 E-Tron a Q6 E-Tron. Porsche si za svojí relativně krátkou dobu získalo řadu ocenění a respektu. Například za neuvěřitelnou bezpečnostní výbavu, včetně perfektní reakce na možné zdravotní potíže řidiče, kdy převezme řízení a bezpečně vůz přistaví na kraj silnice a zavolá bezpečnostní složky. V Česku model nyní pořídíte již od 1 995 000 korun.
Druhé elektrické Porsche je na trhu teprve pár měsíců a už se bude muset do servisních center s první svolávací akcí. Naštěstí nejde o žádnou kritickou chybu. I když jde jen o softwarovou záležitost, náprava nemůže být sjednána skrze vzdálenou aktualizaci. Chyba se týká pouze kusů prodaných na území Spojených států, jelikož řídící jednotka světlometů nesplňuje místní legislativu.
Porsche Macan EV disponuje velmi silnými LED světlomety, které jsou pro americké silnice příliš silné. Vozy se musí dostavit do servisní sítě, kde dojde k přeprogramování řídící jednotky a snížení výkonu světelných kuželů. Bezdrátové aktualizace nemohou zařídit takhle hluboký zásah do řízení vozidla.
Chyba se týká především dálkových světel. Ty nejsou z výroby správně zkalibrované a mohou velmi snadno oslnit protijedoucí řidiče. Tato skutečnost může vézt k výskytu nehod. V Evropě, kde byly tyto vozy před převozem nastaveny, nejde o závadu. Odlišné silniční zákony ale nutí výrobce svolat vozy k přenastavení a nové kalibraci. Na celou záležitost již tradičně dohlíží severoamerická bezpečnostní agentura NHTSA.
Svolávací akce se týká celkem 2 941 kusů, které byly vyrobeny mezi 15. březnem a 4. listopadem letošního roku. Vozy vyrobené v druhé polovině listopadu jsou doručovány s již správnou americkou kalibrací. Automobilka se o nápravu postará bezplatně. Servisní síť bude o akci vyrozuměna 11. prosince, majitelé dostanou oficiální zprávu o koncem ledna.
Porsche Macan EV je teprve druhým elektrickým modelem Porsche a prvním zástupcem koncernu používající novou platformu PPE. Ta nabízí přepracovanou architekturu s napětím 800 V. Další v pořadí se výhod tohoto podvozku dočkají modely Audi A6 E-Tron a Q6 E-Tron. Porsche si za svojí relativně krátkou dobu získalo řadu ocenění a respektu. Například za neuvěřitelnou bezpečnostní výbavu, včetně perfektní reakce na možné zdravotní potíže řidiče, kdy převezme řízení a bezpečně vůz přistaví na kraj silnice a zavolá bezpečnostní složky. V Česku model nyní pořídíte již od 1 995 000 korun.