V posledních letech se roztrhl pytel se společnostmi vyrábějící elektroniku, které si chtějí postavit svůj vlastní elektromobil. Víme, že takové cíle si vytyčilo například Xiaomi nebo Apple. Podle dřívějších informací by chtěl cupertinský gigant elektromobil vlastní značky uvést na trh v období mezi lety 2024 a 2028.
Nově se dozvídáme upřesňující informace. Apple údajně cílí na rok 2026, veškeré výpočty bude mít na starosti čip vlastní výroby a cena spekulovaného Apple Car se má pohybovat pod hranicí jednoho sta tisíce dolarů. Co však musela společnost oželet, je plně autonomní systém řízení v době uvedení na trh. Za dobu pěti let, kdy Apple s myšlenkou vlastního vozu přišel, jsme měli možnost zaslechnout spoustu domněnek a teorií.
Prý již v roce 2017 měl Apple k dispozici fyzický prototyp a zaměřoval se výhradně na autonomní řízení. Nicméně na konci roku 2020 společnost oficiálně potvrdila, že práce na prototypu vozidla jsou stále v běhu. Z různých kruhů se proto objevovaly zprávy, že by se vůz z dílny výrobce iPhonů mohl na trh dostat již v roce 2024. Některé pak naopak zmiňovaly nejdříve rok 2028, možná i později.
Čtěte také: Tohle je 8 nejlepších fíglů pro Apple CarPlay. Znáte je všechny?
Na serveru Bloomberg vyšla reportáž, která upřesňuje, že Projekt Titan, jak Apple svůj vůz vývojově přezdívá, bude muset na počátku oželet možnost plně autonomního řízení. Místo toho se zaměří na dokončení vozu pro jeho rychlejší uvedení na trh. Podle původních plánů totiž vůz vůbec neměl dostat volant a pedály. Nejmenovaní zaměstnanci sami potvrzují, že musí společně snížit ze svých ambicí a vůz upraví i na manuální řízení.
Autonomní jízdu by ale vůz měl na začátku nabídnout alespoň na dálnicích. Při takové jízdě se může posádka věnovat zábavným činnostem, jako sledování filmů nebo hraní her. Jakmile se bude vůz blížit hranici obce, s dostatečným předstihem upozorní řidiče k převzetí řízení. I z těchto důvodů se posouvá rok uvedení až na rok 2026. Nejspíše i kvůli absenci autopilota chce automobilka snížit původně zamýšlenou cenu 120 tisíc dolarů těsně pod hranici 100 tisíc dolarů.
Čip, který se bude starat o chod Apple Car, má pocházet z vlastní výroby. Je tomu již nějaký pátek, kdy Apple přestal odebírat čipy od konkurence a začal si budovat vlastní řadu. Apple Silicon, jak se novému čipu říká, má mít výpočetní schopnosti čtyř nejvýkonnějších počítačů řady Mac. V tomto směru by měla mít společnost téměř hotovo a brzy začne vyrábět produkční verzi.
Z designového hlediska nemají vývojáři stále jasno. Tým prý stále pracuje na finálním prototypu. Aby se ale podařilo stihnout cílový rok, měli by mít tuto fázi dokončenou během příštího roku. Ucelené spektrum funkcí by chtěli stihnout do konce roku 2024 tak, aby v následujícím roce mohlo proběhnout kompletní a řádné testování. Vůz nabídne více tradiční uspořádání interiéru. Původně se totiž zamýšlel salónkový model z limuzín, ve kterém sedí pasažéři čelem k sobě.
Společnost Apple otevřeně přiznává, že si nechce vyvíjet vlastní platformu a proto hledá partnera, který by podvozek vozu dodával. Na voze nyní pracuje mnoho expertů z odvětví, včetně vedoucích inženýrů z Tesly, Porsche nebo Lamborghini. Znalostí pro tvorbu vlastního podvozku by tedy měli mít dostatek. V každém případě by partnerství mohlo Applu pár milionů dolarů z vlastního vývoje ušetřit. Nevíme jak vám, ale nám takové myšlení ke vždy cílevědomé značce Apple příliš nesedí.
V posledních letech se roztrhl pytel se společnostmi vyrábějící elektroniku, které si chtějí postavit svůj vlastní elektromobil. Víme, že takové cíle si vytyčilo například Xiaomi nebo Apple. Podle dřívějších informací by chtěl cupertinský gigant elektromobil vlastní značky uvést na trh v období mezi lety 2024 a 2028.
Nově se dozvídáme upřesňující informace. Apple údajně cílí na rok 2026, veškeré výpočty bude mít na starosti čip vlastní výroby a cena spekulovaného Apple Car se má pohybovat pod hranicí jednoho sta tisíce dolarů. Co však musela společnost oželet, je plně autonomní systém řízení v době uvedení na trh. Za dobu pěti let, kdy Apple s myšlenkou vlastního vozu přišel, jsme měli možnost zaslechnout spoustu domněnek a teorií.
Prý již v roce 2017 měl Apple k dispozici fyzický prototyp a zaměřoval se výhradně na autonomní řízení. Nicméně na konci roku 2020 společnost oficiálně potvrdila, že práce na prototypu vozidla jsou stále v běhu. Z různých kruhů se proto objevovaly zprávy, že by se vůz z dílny výrobce iPhonů mohl na trh dostat již v roce 2024. Některé pak naopak zmiňovaly nejdříve rok 2028, možná i později.
Čtěte také: Tohle je 8 nejlepších fíglů pro Apple CarPlay. Znáte je všechny?
Na serveru Bloomberg vyšla reportáž, která upřesňuje, že Projekt Titan, jak Apple svůj vůz vývojově přezdívá, bude muset na počátku oželet možnost plně autonomního řízení. Místo toho se zaměří na dokončení vozu pro jeho rychlejší uvedení na trh. Podle původních plánů totiž vůz vůbec neměl dostat volant a pedály. Nejmenovaní zaměstnanci sami potvrzují, že musí společně snížit ze svých ambicí a vůz upraví i na manuální řízení.
Autonomní jízdu by ale vůz měl na začátku nabídnout alespoň na dálnicích. Při takové jízdě se může posádka věnovat zábavným činnostem, jako sledování filmů nebo hraní her. Jakmile se bude vůz blížit hranici obce, s dostatečným předstihem upozorní řidiče k převzetí řízení. I z těchto důvodů se posouvá rok uvedení až na rok 2026. Nejspíše i kvůli absenci autopilota chce automobilka snížit původně zamýšlenou cenu 120 tisíc dolarů těsně pod hranici 100 tisíc dolarů.
Čip, který se bude starat o chod Apple Car, má pocházet z vlastní výroby. Je tomu již nějaký pátek, kdy Apple přestal odebírat čipy od konkurence a začal si budovat vlastní řadu. Apple Silicon, jak se novému čipu říká, má mít výpočetní schopnosti čtyř nejvýkonnějších počítačů řady Mac. V tomto směru by měla mít společnost téměř hotovo a brzy začne vyrábět produkční verzi.
Z designového hlediska nemají vývojáři stále jasno. Tým prý stále pracuje na finálním prototypu. Aby se ale podařilo stihnout cílový rok, měli by mít tuto fázi dokončenou během příštího roku. Ucelené spektrum funkcí by chtěli stihnout do konce roku 2024 tak, aby v následujícím roce mohlo proběhnout kompletní a řádné testování. Vůz nabídne více tradiční uspořádání interiéru. Původně se totiž zamýšlel salónkový model z limuzín, ve kterém sedí pasažéři čelem k sobě.
Společnost Apple otevřeně přiznává, že si nechce vyvíjet vlastní platformu a proto hledá partnera, který by podvozek vozu dodával. Na voze nyní pracuje mnoho expertů z odvětví, včetně vedoucích inženýrů z Tesly, Porsche nebo Lamborghini. Znalostí pro tvorbu vlastního podvozku by tedy měli mít dostatek. V každém případě by partnerství mohlo Applu pár milionů dolarů z vlastního vývoje ušetřit. Nevíme jak vám, ale nám takové myšlení ke vždy cílevědomé značce Apple příliš nesedí.