Alfa Romeo 33 Stradale je supersport k pohledání. A chcete ho v benzínu či elektrice?

Matouš Vrchota
  • Alfa Romeo ví, jak potěšit všechny své klienty
  • Italové představili nový supersport Alfa Romeo 33 Stradale
  • Na výběr je z přeplňované V6 nebo vícemotorového elektromobilu
Alfa Romeo 33 Stradale
Alfa Romeo 33 Stradale

Alfa Romeo si pro své fanoušky a klienty připravila jednu specialitu. Nový supersportovní model 33 Stradale vypadá jak z plátna geniálního designéra. Svými krásnými tvary a typickou vínově lesklou metalízou zaujme hned na první pohled. Jelikož si jsou v Alfa Romeo vědomí aktuálních trendů, vyrábí tento model jak s dvojitě přeplňovaným šestiválcovým, tak i v čistě elektrické variantě. Bohužel ale máme i špatné zprávy.

33 vozů již má svých 33 majitelů

Vůz se bude vyrábět pouze v limitované edici. Propůjčené číslo v označení vám již napoví, kolik kusů se vyrobí. To je jedna špatná zpráva. Tou druhou je, žádné pořadníky již neexistují, všechny kusy jsou již dopředu prodané. Třiatřicítka v názvu kromě toho odkazuje na slavný model Tipo 33.

Co se pohonu týče, tak palivem vonící model dokáže vyprodukovat 620 koňských sil. Sílu na zadní kola přenáší osmistupňová automatická dvouspojková převodovka. Maximální rychlost je stanovena na 331 km/h. Motor je derivátem V6 vyrobené ve Ferrari a je možné jej mít i v modelech Alfa Quadrifoglio. Bateriová verze modelu Alfa Romeo 33 Stradale je schopná vygenerovat výkon převyšující 750 koní a na stovku vás dostane za 2,5 sekundy. Detaily o pohonu si ale Alfa nechává pro sebe. S takovým výkonem lze usuzovat, že půjde o vícero elektromotorů a tudíž nejspíše i o pohon všech kol. Dojezd je pouze odhadovaný, a to zhruba na 450 kilometrů.


Čtěte také: Alfa Romeo chystá první elektromobil až pro rok 2024. Na co se těšit?


Technika z Maserati, design je čistokrevná Alfa Romeo

Podvozek by měl být kombinací hliníkového rámu spolu s karbonovým monokokem. Mnoho dílů by měl vůz mít společných s Maserati MC20. Inženýři použili netradiční řešení vertikálních dveří, přezdívané jako motýlí. Přední nápravu je možné pro snazší městskou manipulaci přizvednout. Alfa Romeo do vozu nainstalovala silný brzdový systém Brembo z karbon keramické slitiny. I když podvozkově jde z většiny o zmíněné Maserati, design je již na první pohled připravený v Alfě.

Krásné čisté vnější kontury doplňuje elegantní a minimalistický interiér vyrobený jen z těch nejlepších materiálů. Centrální konzole ovládá nejdůležitější prvky výkonnosti. Nenápadně umístěný je i širokoúhlý displej infotainmentu. Ten ale za jízdy nebudete chtít ovládat. Pro absolutně ničím nerušený pocit z jízdy přišel volant o všechny ovládací prvky. Ambasadorem vozu se stal pilot F1 Valterri Bottas. Bude se navíc podílet na jeho konečném laděním.

Každý vůz si individuálně dokončil jeho majitel

Každé z 33 vyrobených kusů dostane individuální dokončení od svých nových majitelů. Jde o součást nového programu The Bottega. Každý majitel spolupracoval na vzhledu s designéry. Konečnou podobu vozu pak musela schválit předem vybraná komise. Klienti si navíc mohou zvolit i své specifické VIN označení vozu. Cena modelu Alfa Romeo 33 Stradale nebyla oficiálně zveřejněna, u každého zákazníka bude samozřejmě odlišná.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články