Tesla již několik let nabízí výrobní techniku tlakového lití včetně stroje Giga Press. Díky nové technologii je automobilka schopná vyrábět elektromobily sestavením několika velkých konstrukčních dílů vyrobených pomocí obřího licího stroje.
Tesla sice svou technologii nevyužívá pro každý elektromobil, ale v nové technice výroby již dosáhla značného pokroku. Na to často poukazuje také Elon Musk, který říká, že velkou výhodou amerického výrobce oproti konkurenci je právě převratný způsob výroby.
Tesla chce i v budoucnu vyrábět vozidla pomocí technologie Giga Press, integrovat baterie přímo do konstrukce vozu a opustit současnou technologií ve stylu „skateboardu“. Automobilka říká, že nový způsob výroby snižuje hmotnost, zvyšuje bezpečnost a umožňuje vyrábět rychleji s nižšími náklady.
Čtěte také: Tesla obdržela gigantickou „mašinu“ Giga Press. Výroba Cybertrucku může začít
Zmiňovaná technologie zaujala i čínskou automobilku Geely. Firma plánuje následovat Teslu a podobnou výrobní techniku použije pro své MPV Zeekr 009, které je koncipováno až pro 6 členů posádky. Šéf výrobní technologie Geely pro model Zeekr 009 již potvrdil, že automobilka používá metodu tlakového lití k výrobě hliníkových dílů pro podvozek automobilu. Jedná se o podobné řešení jako u Tesly Model Y.
Použití technologie Giga Press umožnilo odstranit asi 800 svařovacích bodů, zvýšilo pevnost konstrukce a zlepšilo kvalitu jízdy. Podobnou výrobní technologii plánuje v budoucnu využít také řada dalších výrobců včetně automobilek General Motors, Hyundai, Toyota a Volvo.
Podobný stroj, jakým je Tesla Giga Press, bude používat také japonská automobilka Toyota k výrobě mnoha budoucích elektromobilů. Technologii již používá například americký General Motors pro svůj vlajkový elektromobil Cadillac Celestiq. Takže se zdá, že jedna z výhod Tesly pomalu zmizí.
Tesla již několik let nabízí výrobní techniku tlakového lití včetně stroje Giga Press. Díky nové technologii je automobilka schopná vyrábět elektromobily sestavením několika velkých konstrukčních dílů vyrobených pomocí obřího licího stroje.
Tesla sice svou technologii nevyužívá pro každý elektromobil, ale v nové technice výroby již dosáhla značného pokroku. Na to často poukazuje také Elon Musk, který říká, že velkou výhodou amerického výrobce oproti konkurenci je právě převratný způsob výroby.
Tesla chce i v budoucnu vyrábět vozidla pomocí technologie Giga Press, integrovat baterie přímo do konstrukce vozu a opustit současnou technologií ve stylu „skateboardu“. Automobilka říká, že nový způsob výroby snižuje hmotnost, zvyšuje bezpečnost a umožňuje vyrábět rychleji s nižšími náklady.
Čtěte také: Tesla obdržela gigantickou „mašinu“ Giga Press. Výroba Cybertrucku může začít
Zmiňovaná technologie zaujala i čínskou automobilku Geely. Firma plánuje následovat Teslu a podobnou výrobní techniku použije pro své MPV Zeekr 009, které je koncipováno až pro 6 členů posádky. Šéf výrobní technologie Geely pro model Zeekr 009 již potvrdil, že automobilka používá metodu tlakového lití k výrobě hliníkových dílů pro podvozek automobilu. Jedná se o podobné řešení jako u Tesly Model Y.
Použití technologie Giga Press umožnilo odstranit asi 800 svařovacích bodů, zvýšilo pevnost konstrukce a zlepšilo kvalitu jízdy. Podobnou výrobní technologii plánuje v budoucnu využít také řada dalších výrobců včetně automobilek General Motors, Hyundai, Toyota a Volvo.
Podobný stroj, jakým je Tesla Giga Press, bude používat také japonská automobilka Toyota k výrobě mnoha budoucích elektromobilů. Technologii již používá například americký General Motors pro svůj vlajkový elektromobil Cadillac Celestiq. Takže se zdá, že jedna z výhod Tesly pomalu zmizí.