820 km na jedno nabití? Nový elektromobil Xiaomi YU7 chce změnit pravidla hry

Pavel Škopek
Xiaomi YU7 | foto: Xiaomi
Xiaomi YU7 | foto: Xiaomi

Strach z dojezdu nebude problém: Xiaomi YU7 nabídne až 820 km podle CLTC. SUV s bateriemi BYD a CATL útočí na Teslu Model Y a láká na nižší cenu.

Strach z dojezdu nebude problém

Čínský technologický gigant Xiaomi intenzivně pracuje na svém druhém elektromobilu, kterým chce navázat na úspěch svého prvního modelu. Díky povinným podáním k čínskému Ministerstvu průmyslu a informačních technologiích (MIIT), se nám postupně skládá stále přesnější obrázek, co můžeme od připravovaného SUV YU7 čekat.

Nedávné regulační dokumenty odhalily další klíčové specifikace tohoto vozu, včetně působivého dojezdu a variant pohonu. Podle těchto informací, o kterých informoval čínský web CnEVPost, bude Xiaomi YU7 k dispozici ve dvou verzích: s jedním elektromotorem a s dvojicí elektromotorů. Verze s jedním motorem bude mít kapacitu baterie 96,3 kWh, zatímco dvoumotorová varianta nabídne 101,7 kWh. Spotřeba energie se pohybuje od 11,74 kWh/100 km u jednomo­torové verze po 13,38 kWh/100 km u dvoumotorové varianty, což svědčí o efektivním využití energie.

Verze s jedním motorem, vybavená LFP bateriemi od společnosti BYD, dosáhne dojezdu až 820 km podle čínského cyklu CLTC. Dvoumotorová varianta s bateriemi od společnosti CATL nabídne dojezd mezi 670, 750 a 760 km. Čínský cyklus CLTC je obecně považován za příliš optimistický, ale i podle v Evropě používaného standardu WLTP by měl být reálný dojezd nižší, přibližně mezi 515 až 631 km v závislosti na variantě. Tyto údaje naznačují, že YU7 bude schopen konkurovat předním modelům na trhu.

Xiaomi YU7 | foto: Xiaomi
Xiaomi YU7 | foto: Xiaomi

Cílí proti Tesle Model Y

Pokud jde o design, Xiaomi YU7, jehož výroba začne v červnu nebo červenci 2025 v továrně v I-čuangu, přebírá řadu prvků se svým předchůdcem, sedanem SU7, včetně charakteristických světlometů a zadního světelného pásu. SUV však působí robustněji díky vyšší karoserii a aerodynamickým prvkům, jako jsou vzduchové otvory za předními koly a zapuštěné kliky dveří. Rozměry vozu jsou 4 999 mm na délku, 1 996 mm na šířku, 1 600 mm na výšku a rozvor činí 3 000 mm, což zajišťuje prostorný interiér.

Další technické specifikace ještě nejsou známy, ale na základě předchozích informací MIIT o Xiaomi YU7 víme, že dvoumotorová verze nabídne kombinovaný výkon 681 koní (220 kW přední a 288 kW zadní motor), což umožní maximální rychlost až 253 km/h. Informace o výkonu jednomo­torové varianty zatím nebyly zveřejněny.

Xiaomi YU7 je navržen tak, aby konkuroval modelům jako Tesla Model Y, a to nejen svým designem a výkonem, ale i cenou. Očekává se, že základní model bude začínat na ceně kolem 34 000 dolarů (přibližně 816 000 Kč), což odpovídá současné ceně Tesly Model Y v Číně. Díky modernímu designu, působivým technickým parametrům a konkurenceschopné ceně však má YU7 potenciál stát se významným hráčem nejen na domácím, ale i na světových trzích.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články