Tesla je braná jako to nejlepší, co na poli elektromobilů seženete. Ale stejně jako jiné automobilky, ani ona není dokonalá a má stále prostor ke zlepšování. Jaké jsou tedy hlavní důvody, proč si nepořídit elektrické auto od Tesly?
Nemůžeme začít jinak, než tím, že Tesla je prostě Tesla. Není to auto, jako jakékoliv jiné, a to nejen v dobrém slova smyslu, ale i v tom špatném. Po prvním usednutí za volant Tesly si můžete připadat jako v Jiříkově vidění.
Místo klíčků od vozu máte kartu nebo odemykání telefonem, před rozjetím musíte zařadit páčkou pod volantem a pak už jen zrychlujete pedálem akcelerace. Jakmile trochu uberete, auto ihned brzdí (dle nastavené intenzity rekuperace – pozn. redakce) než zcela zabrzdí. Oproti spalováku je tohle naprostý nezvyk, když vlastně ani nemusíte používat brzdový pedál. A co teprve ovládání pomocí dotykového displeje místo klasických tlačítek u běžných aut? Je to prostě jiný vesmír, na který si musíte nejprve zvykat…
Suma sumárum, Tesla je spíše počítač na kolech, než klasické auto. Často se snaží dělat něco, co byste třeba ani nechtěli, viz. zasahování asistenčních služeb do řízení. A pak jsou tady některé pro elektromobily specifické věci – typu, že při plném nabití baterie, či když je větší zima a baterie není dostatečně prohřátá, vám nefunguje rekuperace (když je baterie plně nabitá, tak není už kam ukládat energii z rekuperace, baterie musí mít také „provozní teplotu“ – pozn. redakce) a auto se chová jinak, což může být pro někoho občas přinejmenším trochu překvapivé a nepochopitelné, protože u spalovacích aut se tohle nikdy řešit nemuselo.
Čtěte také: Humorná scénka. Ženy se snažily natankovat Teslu na čerpací stanici
Tesla začínala v 21. století, konkrétně první model Roadster vyšel v roce 2008, tedy rok po uvedení prvního iPhonu. Za necelých 15 let si americký výrobce elektromobilů prošel celou řadou menších, ale i větších problémů, což je naprosto pochopitelné. Porodní bolesti provázejí každého, kdo s něčím novým začíná a Tesla si musela vyšlapat cestu nejen v neobjeveném světě elektromobility, ale také v již rozvinutém světě klasických výrobců aut.
Tesla se v minulosti potýkala s tím, že u jejích aut nelícovaly díly z výroby, kvalita laku stojí jako obecně u amerických automobilek za starou bačkoru, občas někde něco vrzalo, třeba plasty v interiéru, ale někteří si stěžují na to, že jim časem začal vrzat volant. U auta za více než milion korun mohou být takové prohřešky neodpustitelné, či přinejmenším nešťastné. U Tesly jsou také pověstné svolávací akce, které sice ve velké míře dokáže řešit pomocí OTA updatů, kdy elektromobily ani nemusí do servisu, protože se to vyřešít softwarovou aktualizací na dálku, jenže v některých případech to prostě jinak než návštěvou stejně nešlo.
Na celý článek by pak jistě vydaly i softwarové problémy, které mohou být někdy hodně otravné. Třeba, když se vám za jízdy vypnou displeje a vy nevidíte ani to, jak rychle jedete. Tesla se sice neustále snaží řešit problémy pomocí OTA updatů, jenže často s jistou nadsázkou bohužel platí, že opraví jednu chybu, ale další tři přidají. Takže je to vlastně onen počítač na čtyřech kolech, který může na svou stránku s výpočetní technikou někdy i paradoxně doplácet.
Pro někoho může být minimalismus výhodou, ale pro toho, kdo je zvyklý na klasické ovládání pomocí tlačítek, nebo zkrátka nechce během jízdy vše ovládat přes dotykový tablet, jsou naopak elektromobily od Tesly utrpením. Příkladem může být třeba ovládání stěračů, které u Modelu 3 nemají ani klasickou páčku pod volantem a vy je musíte aktivovat přes dotykový displej nebo si nastavit zkratku na páčku s blinkry. Ano, dá se zvyknout a můžete si pak říkat, že je to vlastně použitelné, ale ne každý bude sdílet stejný názor.
Tesla má největší síť rychlonabíjecích stanic na světě, tedy Superchargery, jenže těch je stále nesrovnatelně méně a nenabízejí takový komfort, jako benzínky. Neříkáme, že se nedá dojet s Teslou do Chorvatska a prakticky během více než desetihodinové jízdy „ztratit“ něco přes hodinu na nabíjení, ovšem pokud jedete se spalovacím autem a nechcete si cestu zas tolik plánovat, tak se zastavíte podle chuti kdykoliv a kdekoliv na čerpačce a nemusíte dojezd a hledání míst pro zastavení tolik řešit.
Tesla se snaží dělat věci jinak a to ji obecně funguje. Třeba už jen to, že si její auto můžete koupit jen přes internet a ne jinak, takže dokonce i při návštěvě showroomu si musíte sami projít online konfigurátor Tesly a vše objednat sami za sebe, je to něco jako nakupování v supermarketu na samoobslužné pokladně. Jenže třeba v případě zákaznické podpory už to má od ideálu poměrně daleko, protože Tesla se snaží natolik ušetřit, že zákazník musí třeba v případě servisu zamířit do jediné pobočky v Česku, takže se někdy musí opravdu táhnout pěkně daleko. Ostatní automobilky mají servisy běžně po celé republice. A pak jsou tady ještě případy těch, kteří obecně nejsou s podporou Tesly a řešením problémů spokojeni, takových případů se dá také najít celkem dost.
Tohle bylo podle nás 5 největších důvodů, proč by si člověk neměl pořídit elektromobil od Tesly. Souhlasíte s naším výběrem, nebo to vidíte ještě jinak? Napište nám do diskuze pod článkem.
Tesla je braná jako to nejlepší, co na poli elektromobilů seženete. Ale stejně jako jiné automobilky, ani ona není dokonalá a má stále prostor ke zlepšování. Jaké jsou tedy hlavní důvody, proč si nepořídit elektrické auto od Tesly?
Nemůžeme začít jinak, než tím, že Tesla je prostě Tesla. Není to auto, jako jakékoliv jiné, a to nejen v dobrém slova smyslu, ale i v tom špatném. Po prvním usednutí za volant Tesly si můžete připadat jako v Jiříkově vidění.
Místo klíčků od vozu máte kartu nebo odemykání telefonem, před rozjetím musíte zařadit páčkou pod volantem a pak už jen zrychlujete pedálem akcelerace. Jakmile trochu uberete, auto ihned brzdí (dle nastavené intenzity rekuperace – pozn. redakce) než zcela zabrzdí. Oproti spalováku je tohle naprostý nezvyk, když vlastně ani nemusíte používat brzdový pedál. A co teprve ovládání pomocí dotykového displeje místo klasických tlačítek u běžných aut? Je to prostě jiný vesmír, na který si musíte nejprve zvykat…
Suma sumárum, Tesla je spíše počítač na kolech, než klasické auto. Často se snaží dělat něco, co byste třeba ani nechtěli, viz. zasahování asistenčních služeb do řízení. A pak jsou tady některé pro elektromobily specifické věci – typu, že při plném nabití baterie, či když je větší zima a baterie není dostatečně prohřátá, vám nefunguje rekuperace (když je baterie plně nabitá, tak není už kam ukládat energii z rekuperace, baterie musí mít také „provozní teplotu“ – pozn. redakce) a auto se chová jinak, což může být pro někoho občas přinejmenším trochu překvapivé a nepochopitelné, protože u spalovacích aut se tohle nikdy řešit nemuselo.
Čtěte také: Humorná scénka. Ženy se snažily natankovat Teslu na čerpací stanici
Tesla začínala v 21. století, konkrétně první model Roadster vyšel v roce 2008, tedy rok po uvedení prvního iPhonu. Za necelých 15 let si americký výrobce elektromobilů prošel celou řadou menších, ale i větších problémů, což je naprosto pochopitelné. Porodní bolesti provázejí každého, kdo s něčím novým začíná a Tesla si musela vyšlapat cestu nejen v neobjeveném světě elektromobility, ale také v již rozvinutém světě klasických výrobců aut.
Tesla se v minulosti potýkala s tím, že u jejích aut nelícovaly díly z výroby, kvalita laku stojí jako obecně u amerických automobilek za starou bačkoru, občas někde něco vrzalo, třeba plasty v interiéru, ale někteří si stěžují na to, že jim časem začal vrzat volant. U auta za více než milion korun mohou být takové prohřešky neodpustitelné, či přinejmenším nešťastné. U Tesly jsou také pověstné svolávací akce, které sice ve velké míře dokáže řešit pomocí OTA updatů, kdy elektromobily ani nemusí do servisu, protože se to vyřešít softwarovou aktualizací na dálku, jenže v některých případech to prostě jinak než návštěvou stejně nešlo.
Na celý článek by pak jistě vydaly i softwarové problémy, které mohou být někdy hodně otravné. Třeba, když se vám za jízdy vypnou displeje a vy nevidíte ani to, jak rychle jedete. Tesla se sice neustále snaží řešit problémy pomocí OTA updatů, jenže často s jistou nadsázkou bohužel platí, že opraví jednu chybu, ale další tři přidají. Takže je to vlastně onen počítač na čtyřech kolech, který může na svou stránku s výpočetní technikou někdy i paradoxně doplácet.
Pro někoho může být minimalismus výhodou, ale pro toho, kdo je zvyklý na klasické ovládání pomocí tlačítek, nebo zkrátka nechce během jízdy vše ovládat přes dotykový tablet, jsou naopak elektromobily od Tesly utrpením. Příkladem může být třeba ovládání stěračů, které u Modelu 3 nemají ani klasickou páčku pod volantem a vy je musíte aktivovat přes dotykový displej nebo si nastavit zkratku na páčku s blinkry. Ano, dá se zvyknout a můžete si pak říkat, že je to vlastně použitelné, ale ne každý bude sdílet stejný názor.
Tesla má největší síť rychlonabíjecích stanic na světě, tedy Superchargery, jenže těch je stále nesrovnatelně méně a nenabízejí takový komfort, jako benzínky. Neříkáme, že se nedá dojet s Teslou do Chorvatska a prakticky během více než desetihodinové jízdy „ztratit“ něco přes hodinu na nabíjení, ovšem pokud jedete se spalovacím autem a nechcete si cestu zas tolik plánovat, tak se zastavíte podle chuti kdykoliv a kdekoliv na čerpačce a nemusíte dojezd a hledání míst pro zastavení tolik řešit.
Tesla se snaží dělat věci jinak a to ji obecně funguje. Třeba už jen to, že si její auto můžete koupit jen přes internet a ne jinak, takže dokonce i při návštěvě showroomu si musíte sami projít online konfigurátor Tesly a vše objednat sami za sebe, je to něco jako nakupování v supermarketu na samoobslužné pokladně. Jenže třeba v případě zákaznické podpory už to má od ideálu poměrně daleko, protože Tesla se snaží natolik ušetřit, že zákazník musí třeba v případě servisu zamířit do jediné pobočky v Česku, takže se někdy musí opravdu táhnout pěkně daleko. Ostatní automobilky mají servisy běžně po celé republice. A pak jsou tady ještě případy těch, kteří obecně nejsou s podporou Tesly a řešením problémů spokojeni, takových případů se dá také najít celkem dost.
Tohle bylo podle nás 5 největších důvodů, proč by si člověk neměl pořídit elektromobil od Tesly. Souhlasíte s naším výběrem, nebo to vidíte ještě jinak? Napište nám do diskuze pod článkem.