Závodní a testovací okruh Willowbank Raceway v australském Queenslandu zakázalo provoz elektromobilů. Podle zástupců okruhu jsou prý rizika jejich jízdy zde příliš vysoká a okruh na ně ještě není připravený. Není to přitom první případ se závodním okruhem na světě, kde elektrická auta zakázali.
„Po pečlivém zvážení a vyšetřování se Willowbank Raceway rozhodla, že již nemůžeme povolit závody nebo testování plně elektrických vozidel,“ stojí v prohlášení. „Přezkoumali jsme předpisy Motorsport Australia, stejně jako postupy reakce na mimořádné události pro konkrétní vozidla a po informacích poskytnutých těmito odděleními jsme zjistili, že rizika spojená se závoděním a testováním elektrických vozidel jsou příliš vysoká.“ Nadále se má povolovat provoz hybridních vozidel.
Okruh zveřejnil také rizika, kterých se obává. Je to možnost uvolnění toxických a hořlavých plynů po srážce, to, že nelze dveře odemknout zvenku, to, že podvozek zůstává pod proudem bez snadno přístupného izolačního spínače, to, že nedisponuje speciálními hasicími systémy pro požáry elektromobilů a to, že vozidla se bez napájení těžko přemísťují.
Willowbank Raceway není prvním místem, které zakázalo elektromobilům soutěžit na uzavřené trati. Loni vydal podobnou zprávu okruh Summit Point v Západní Virginii ve Spojených státech a také okruh Anglesey ve Walesu ve Spojeném království.
Zde prohlásili, že nejsou proti elektromobilům, ale že na ni ještě nejsou připraveni: „Jako okruh v tuto chvíli nemáme vybavení ani školení, abychom se s takovou situací vypořádali. Nechceme vystavit účastníky, traťové komisaře a zdravotníky riziku, že nebudeme moci na případný incident reagovat.”
Podle celé řady výzkumů jsou požáry elektrických vozidel mnohem vzácnější než požáry vozidel se spalovacím motorem. Elektromobily mají 0,0012 procenta pravděpodobnost vzplanutí ve srovnání s 0,1 procenta možností vzplanutí vozidla se spalovacím motorem. Požáry elektromobilů je ale mnohem obtížnější uhasit než běžné požáry.
Závodní a testovací okruh Willowbank Raceway v australském Queenslandu zakázalo provoz elektromobilů. Podle zástupců okruhu jsou prý rizika jejich jízdy zde příliš vysoká a okruh na ně ještě není připravený. Není to přitom první případ se závodním okruhem na světě, kde elektrická auta zakázali.
„Po pečlivém zvážení a vyšetřování se Willowbank Raceway rozhodla, že již nemůžeme povolit závody nebo testování plně elektrických vozidel,“ stojí v prohlášení. „Přezkoumali jsme předpisy Motorsport Australia, stejně jako postupy reakce na mimořádné události pro konkrétní vozidla a po informacích poskytnutých těmito odděleními jsme zjistili, že rizika spojená se závoděním a testováním elektrických vozidel jsou příliš vysoká.“ Nadále se má povolovat provoz hybridních vozidel.
Okruh zveřejnil také rizika, kterých se obává. Je to možnost uvolnění toxických a hořlavých plynů po srážce, to, že nelze dveře odemknout zvenku, to, že podvozek zůstává pod proudem bez snadno přístupného izolačního spínače, to, že nedisponuje speciálními hasicími systémy pro požáry elektromobilů a to, že vozidla se bez napájení těžko přemísťují.
Willowbank Raceway není prvním místem, které zakázalo elektromobilům soutěžit na uzavřené trati. Loni vydal podobnou zprávu okruh Summit Point v Západní Virginii ve Spojených státech a také okruh Anglesey ve Walesu ve Spojeném království.
Zde prohlásili, že nejsou proti elektromobilům, ale že na ni ještě nejsou připraveni: „Jako okruh v tuto chvíli nemáme vybavení ani školení, abychom se s takovou situací vypořádali. Nechceme vystavit účastníky, traťové komisaře a zdravotníky riziku, že nebudeme moci na případný incident reagovat.”
Podle celé řady výzkumů jsou požáry elektrických vozidel mnohem vzácnější než požáry vozidel se spalovacím motorem. Elektromobily mají 0,0012 procenta pravděpodobnost vzplanutí ve srovnání s 0,1 procenta možností vzplanutí vozidla se spalovacím motorem. Požáry elektromobilů je ale mnohem obtížnější uhasit než běžné požáry.