Žádná iluze! V Indii vznikla podivná elektromotorka, kterou rozhodně nechcete

  • V Indii postavili monocykl inspirovaný výrobcem KTM
  • S trochou odvahy si můžete podobný stroj postavit sami
  • Na jízdu v běžném provozu se s ním ale nevydáte
Indická jednokolka podle vzoru KTM

Indická jednokolka podle KTM | foto: Creative Science

Díky masovému rozšíření levných elektrických skútrů a jízdních kol je k dispozici přístupný zdroj náhradních dílů a nejrůznějších součástí, které lidé používají k vytváření zvláštních, ale současně úžasných strojů. Nás zaujala elektrická jednokolka, inspirovaná motocykly KTM a postavená partou indických nadšenců.

„Indickému KTM“ stačí jedno kolo

Stroj, který byl představený na indickém YouTube kanálu Creative Science, je inspirován nejprodávanějšími motocykly KTM, řady Duke. Na celém videu je ale nejlepší ta skutečnost, že ukazuje krok za krokem postup, jak si mohou zájemci podobný stroj vyrobit svépomocí.

Hotový produkt vypadá docela působivě a líbivý design skrývá nekvalitní lícování dílů a nepěkné sváry, které vidíme v průběhu videa. Kromě dostatku náhradních dílů z nejrůznějších skútrů a elektrokol vyžaduje stavba stroje také dost práce a šikovnosti.

Indická jednokolka podle KTM

Indická jednokolka podle KTM | foto: Creative Science


Čtěte také: Urbet Lora je levná a úsporná elektromotorka s dojezdem až 360 kilometrů


Komponenty pocházejí z řady jiných vozidel

Pozorovatel si na první pohled všimne palivové nádrže, pocházející z Yamaha FZ-S, díky níž stroj získává vzhled běžné motorky. Nádrž zde není k ničemu jinému než k poskytnutí patřičného stylu a možná také jako opora pro kolena jezdce. Speciálně zkonstruovaný trubkový oranžový podvozek se odvolává na typický vzhled motocyklů KTM Duke. Řidítka jsou zakončena zpětnými zrcátky a stroj má sedadlo typu Café racer. Pohybující se jednokolka na silnici rychle upoutá pozornost okolí. 

Pokud jde o technickou stránku, ta není složitá. Stroj je poháněn nábojovým elektromotorem, který je napájen 60V baterií s kapacitou 5 Ah. Další technické podrobnosti ale výrobce neuvádí, takže se bohužel nedozvíme informace, týkající se výkonu, dojezdu nebo dalších funkcí. Samovyvažovací jednotka, která udržuje stroj ve vzpřímené poloze, je jednou z nejvýznamnějších součástí. Tento díl byl s největší pravděpodobností převzat z jiného monocyklu, kterých je na internetu dostatek a jsou levné.

Výroba vyžaduje řadu dovedností

Výroba vyžaduje řadu dovedností | foto: Creative Science


Čtěte také: Volcon Grunt je naprosto šílená elektromotorka, která se nezastaví před ničím


Na silnice se raději nepouštějte

Monocykl má také nefunkční světlomet a přístrojový štít, stupačky ze skútru a zadní blatník, který podtrhuje motocyklový vzhled. I když je na podobných strojích jízda jednoduchá, zábavná a zajímavá, jednokolky jsou také svým způsobem nebezpečné a při nesprávném použití mohou způsobit vážná zranění osob a škody na majetku.

I když je tohle zařízení úžasné, je možné používat ho pouze na soukromém pozemku a nikoli na veřejných komunikacích.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Žádná iluze! V Indii vznikla podivná elektromotorka, kterou rozhodně nechcete

  • V Indii postavili monocykl inspirovaný výrobcem KTM
  • S trochou odvahy si můžete podobný stroj postavit sami
  • Na jízdu v běžném provozu se s ním ale nevydáte
Indická jednokolka podle vzoru KTM

Indická jednokolka podle KTM | foto: Creative Science

Díky masovému rozšíření levných elektrických skútrů a jízdních kol je k dispozici přístupný zdroj náhradních dílů a nejrůznějších součástí, které lidé používají k vytváření zvláštních, ale současně úžasných strojů. Nás zaujala elektrická jednokolka, inspirovaná motocykly KTM a postavená partou indických nadšenců.

„Indickému KTM“ stačí jedno kolo

Stroj, který byl představený na indickém YouTube kanálu Creative Science, je inspirován nejprodávanějšími motocykly KTM, řady Duke. Na celém videu je ale nejlepší ta skutečnost, že ukazuje krok za krokem postup, jak si mohou zájemci podobný stroj vyrobit svépomocí.

Hotový produkt vypadá docela působivě a líbivý design skrývá nekvalitní lícování dílů a nepěkné sváry, které vidíme v průběhu videa. Kromě dostatku náhradních dílů z nejrůznějších skútrů a elektrokol vyžaduje stavba stroje také dost práce a šikovnosti.

Indická jednokolka podle KTM

Indická jednokolka podle KTM | foto: Creative Science


Čtěte také: Urbet Lora je levná a úsporná elektromotorka s dojezdem až 360 kilometrů


Komponenty pocházejí z řady jiných vozidel

Pozorovatel si na první pohled všimne palivové nádrže, pocházející z Yamaha FZ-S, díky níž stroj získává vzhled běžné motorky. Nádrž zde není k ničemu jinému než k poskytnutí patřičného stylu a možná také jako opora pro kolena jezdce. Speciálně zkonstruovaný trubkový oranžový podvozek se odvolává na typický vzhled motocyklů KTM Duke. Řidítka jsou zakončena zpětnými zrcátky a stroj má sedadlo typu Café racer. Pohybující se jednokolka na silnici rychle upoutá pozornost okolí. 

Pokud jde o technickou stránku, ta není složitá. Stroj je poháněn nábojovým elektromotorem, který je napájen 60V baterií s kapacitou 5 Ah. Další technické podrobnosti ale výrobce neuvádí, takže se bohužel nedozvíme informace, týkající se výkonu, dojezdu nebo dalších funkcí. Samovyvažovací jednotka, která udržuje stroj ve vzpřímené poloze, je jednou z nejvýznamnějších součástí. Tento díl byl s největší pravděpodobností převzat z jiného monocyklu, kterých je na internetu dostatek a jsou levné.

Výroba vyžaduje řadu dovedností

Výroba vyžaduje řadu dovedností | foto: Creative Science


Čtěte také: Volcon Grunt je naprosto šílená elektromotorka, která se nezastaví před ničím


Na silnice se raději nepouštějte

Monocykl má také nefunkční světlomet a přístrojový štít, stupačky ze skútru a zadní blatník, který podtrhuje motocyklový vzhled. I když je na podobných strojích jízda jednoduchá, zábavná a zajímavá, jednokolky jsou také svým způsobem nebezpečné a při nesprávném použití mohou způsobit vážná zranění osob a škody na majetku.

I když je tohle zařízení úžasné, je možné používat ho pouze na soukromém pozemku a nikoli na veřejných komunikacích.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."