Z výrobní linky Škody Auto v Mladé Boleslavi sjelo už 100 000 trakčních baterií

Luboš Srb
  • Škoda Auto dosáhla významného milníku, jak se píše v tiskové zprávě
  • Z výrobní linky už sjelo přes 100 000 vysokonapěťových trakčních baterií
  • Akumulátory firma dodává do svých plug-in hybridů, ale i do koncernových aut
Škoda Auto, výroba vysokonapěťové trakční baterie
Škoda Auto, výroba vysokonapěťové trakční baterie

Vysokonapěťové trakční baterie, které slouží jako energie pro elektrický pohon aut, vyrábí mladoboleslavská automobilka již 15 měsíců a právě dnes dosahuje významného milníku 100 000 vyrobených kusů. Tyto baterie putují do plug-in hybridů značky Škoda, tedy modelů Superb iV a Octavia iV, ale taktéž do modelů od koncernových značek Audi, Seat a Volkswagen.

Škoda Auto už vyrábí téměř 800 baterií denně

Aktuálně firma vyrábí téměř 800 baterií denně. „Výroba jedné baterie trvá zhruba 2 hodiny, baterie přitom projde 66 různými pracovními stanicemi. Každých 88 sekund sjede ve výrobním závodě v sídle společnosti v Mladé Boleslavi z linky jedna baterie pro plug-in-hybridní modely na bází modulární platformy s příčně uloženým motorem (MQB).“ píše se v oficiální tiskové zprávě společnosti Škoda Auto.

Škoda Auto, výroba vysokonapěťové trakční baterie
Škoda Auto, výroba vysokonapěťové trakční baterie

Výroba baterií u Škody Auto probíhá na ploše cca 2 000 metrů čtverečních, kde pracuje každou směnu 58 zaměstnanců. Při manipulaci s těžkými nebo neskladnými díly pomáhá celkem 13 robotů, které si poradí s hmotností od 210 do 500 kilogramů, takže například pomáhají vkládat bateriové moduly do výrobní linky nebo naopak vykládaná dokončené bateriové systémy z linky na palety.

Investice do elektromobility

Do výrobní linky na baterie v roce 2019 investovala společnost Škoda Auto téměř 25,3 milionů EUR. Cílem automobilky je postupně elektrifikovat celé své portfolio. Do roku 2025 chce česká firma s mateřskou vazbou na německý koncern Volkswagen Group investovat 1,3 miliardy EUR do nových modelů s čistě bateriovým pohonem nebo částečně elektrifikovaných modelů a do výroby baterií.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Luboš Srb - Šéfredaktor

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.


Komentáře


Nejnovější články