Je až neuvěřitelné, že ikonický Golf od německého Volkswagenu oslaví tento rok již padesát let své existence. Smutné ale je, že dalších kulatých narozenin se již nedožije. Tedy dožije, ale v jiném než konvenčním provedení. I když jsme si za poslední roky zvykli Golf vídat jak v hybridním, tak experimentálně i v elektrickém řešení, tradiční spalovací verze tu vždy byly k dispozici. To se nejspíše změní.
Volkswagen Golf převzal velmi náročné žezlo od Typu 1, tedy historického modelu Beetle. Nesl jej hrdě velmi dlouze, až na konci životního cyklu aktuální generace, kolem roku 2030, žezlo převezme vůz pouze s alternativním pohonem. Automobilka Volkswagen již dále neplánuje vyrábět Golfa s nejtradičnějším typem pohonu.
Současná osmá generace by měla během příštího roku přijít v omlazené faceliftované verzi. Ta má vozu dodat dostatek moderních funkcí a elánu na řádné dožití do konce dekády. Vedení automobilky chce ale s blížícím se ukončením sledovat vývoj a situaci na trhu a podle toho se na přelomu desetiletí finálně zachová. Je znát, že jí na Golfu záleží více než na jiných modelech.
Čtěte také: Volkswagen do 3 let představí těchto 10 elektromobilů. Není to trochu overkill?
S čím se každopádně počítá, je příchod deváté generace, která bude z logiky aktuálního trendu, plně elektrická. Oproti dosavadním elektrickým modelům půjde ale o úplně nové vozidlo, jelikož nemá být postaveno na platformě MEB, ale na vyvíjené platformě nové generace SSP. Kde ovšem Volkswagen nechce experimentovat s novými věcmi, je modelové označení. U svých dlouhodobě prosperujících modelů chce zachovat jejich tradiční označení.
Golf, Tiguan, GTI a jim příbuzné modely tak nebudete muset brzy luštit z písmen a čísel ID řad, vozy budou stále jednoduše identifikovatelné tak, jak si je pamatujeme nyní. U Golfu to ale není jen o zachování jména. Vůz musí stále dále reprezentovat své geny, svoje zaměření.
Generální ředitel Volkswagenu ovšem naznačil, že spojení Volkswagenu s řadou ID je symbiotické. V budoucnu se tedy ID nejspíše zachová jako výchozí označení elektrických vozů. Modelové označení ID. Golf tedy možná není tak divoký výstřelek, jak jsme si mnohokrát mohli myslet.
Je až neuvěřitelné, že ikonický Golf od německého Volkswagenu oslaví tento rok již padesát let své existence. Smutné ale je, že dalších kulatých narozenin se již nedožije. Tedy dožije, ale v jiném než konvenčním provedení. I když jsme si za poslední roky zvykli Golf vídat jak v hybridním, tak experimentálně i v elektrickém řešení, tradiční spalovací verze tu vždy byly k dispozici. To se nejspíše změní.
Volkswagen Golf převzal velmi náročné žezlo od Typu 1, tedy historického modelu Beetle. Nesl jej hrdě velmi dlouze, až na konci životního cyklu aktuální generace, kolem roku 2030, žezlo převezme vůz pouze s alternativním pohonem. Automobilka Volkswagen již dále neplánuje vyrábět Golfa s nejtradičnějším typem pohonu.
Současná osmá generace by měla během příštího roku přijít v omlazené faceliftované verzi. Ta má vozu dodat dostatek moderních funkcí a elánu na řádné dožití do konce dekády. Vedení automobilky chce ale s blížícím se ukončením sledovat vývoj a situaci na trhu a podle toho se na přelomu desetiletí finálně zachová. Je znát, že jí na Golfu záleží více než na jiných modelech.
Čtěte také: Volkswagen do 3 let představí těchto 10 elektromobilů. Není to trochu overkill?
S čím se každopádně počítá, je příchod deváté generace, která bude z logiky aktuálního trendu, plně elektrická. Oproti dosavadním elektrickým modelům půjde ale o úplně nové vozidlo, jelikož nemá být postaveno na platformě MEB, ale na vyvíjené platformě nové generace SSP. Kde ovšem Volkswagen nechce experimentovat s novými věcmi, je modelové označení. U svých dlouhodobě prosperujících modelů chce zachovat jejich tradiční označení.
Golf, Tiguan, GTI a jim příbuzné modely tak nebudete muset brzy luštit z písmen a čísel ID řad, vozy budou stále jednoduše identifikovatelné tak, jak si je pamatujeme nyní. U Golfu to ale není jen o zachování jména. Vůz musí stále dále reprezentovat své geny, svoje zaměření.
Generální ředitel Volkswagenu ovšem naznačil, že spojení Volkswagenu s řadou ID je symbiotické. V budoucnu se tedy ID nejspíše zachová jako výchozí označení elektrických vozů. Modelové označení ID. Golf tedy možná není tak divoký výstřelek, jak jsme si mnohokrát mohli myslet.