V lednu se v Koreji prodal jediný vůz značky Tesla. Zákazníci se bojí špionáže

Petr Bergmann
  • Lednové prodeje Tesly skončily v Jižní Koreji fiaskem
  • Důvodem je řada faktorů
  • Problémem je inflace a snížení dotací
Nová generace Tesla Model 3 pro rok 2023/2024
Nová generace Tesla Model 3 pro rok 2023/2024

Prodeje elektromobilů v Jižní Koreji, včetně Tesly, zaznamenaly v lednu markantní pokles. Podle údajů korejského ministerstva obchodu Tesla prodala v lednu pouze jedno elektrické vozidlo, což představuje nejnižší prodej za posledních několik měsíců. Prodej osamoceného Modelu Y byl nejhorším měsícem od července 2022, kdy americká automobilka neprodala vůbec žádná vozidla.

Korejci nechtějí auta vyrobená v Číně

Mezi hlavní faktory ovlivňující snížení poptávky patří rostoucí úrokové sazby a inflace, které nutí spotřebitele k omezení výdajů. Dále se k tomu přidávají obavy spotřebitelů ohledně bezpečnosti a kvality vozidel, zejména těch vyráběných v Číně. Poptávku tlumí také nedostatek nabíjecí infrastruktury. Lee Hang-Koo, vedoucí Jeonbuk Institute of Automotive Convergence Technology, řekl, že většina Korejců, kteří měli o Teslu zájem, si již vůz pořídila.

Kromě toho poptávka po elektromobilech v Jižní Koreji tradičně podléhá sezónním výkyvům. Na základě informací serveru Bloomberg News odloží mnoho spotřebitelů lednové nákupy vozidel, protože čekají na možné vládní dotace nebo jiné stimulační programy.

Tesla Model Y (2023) v modré barvě
Tesla Model Y (2023) v modré barvě

Čtěte také: Tohle je prostě Tesla. Vydává novou funkci, která je jednoduše geniální


Mohou za nulové prodeje Tesly i nižší dotace?

Tesla čelí v Jižní Koreji dalším výzvám, zejména v souvislosti se snížením státních dotací. Společnost stanovila prodejní cenu svého Modelu Y, vyrobeného v Číně, pod hranici stanovenou pro získání plné státní dotace, ale ani tak se prodeje nezvýšily.

V červenci 2023 upravila Tesla prodejní cenu Modelu Y vyrobeného v Číně na 56 990 000 wonů (43 000 dolarů), čímž se těsně dostala pod hranici 57 milionů wonů, která umožňuje vozům získat plnou státní dotaci. V plánu na rok 2024, který byl představen v úterý, byla úroveň dotace snížena na 55 milionů wonů, čímž se příspěvek na Teslu Model Y snížil o polovinu.


Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".


Komentáře


Nejnovější články