V Evropě jde do prodeje přímý konkurent Tesly. Obří SUV slibuje dojezd 750 km

Lucid Gravity míří do Evropy. Luxusní elektrické SUV s prvky MPV nabídne sedm míst, dojezd 750 km a nabíjení 320 km za 10 minut.
Je to SUV nebo MPV?
Lucid připravuje své velké SUV pro evropský trh. Zaujme velké rodiny a to svojí stavbou připomínající vozy kategorie MPV. Tento „elektro-obývák“ nebude patřit mezi nejlevnější, zato dokáže nabídnout opravdu velmi solidní výbavu. Ve vybraných zemí bude k dostání od počátku příštího roku.
V Německu, Nizozemí, Švýcarsku a v Norsku se počátkem tohoto týdne otevřely oficiální pořadníky pro objednávky. Podobně jako u většiny automobilek bude zprvu k dostání vyšší verze výbav, Grand Touring. Nižší verze Touring přijde o něco později.
Základní cena se u našich německých sousedů bude pohybovat od 99 990 eur, tedy zhruba 2 436 000 Kč. V Nizozemí za základ připlatí o 3 tisíce eur více. Nejdráže Lucid pořídíte ve Švýcarsku, zde zájemci zaplatí až 116 500 eur. Oproti tomu Norové, evropští lídři v elektromobilitě, dostanou perfektní slevu a Gravity je vyjde jen na 90 tisíc eur.

Vysoká cena, ale luxusní dojezd
Za vyšší výbavu se v průměru připlácí 16 tisíc eur. Za tuto částku dostanete vůz schopný nabíjení až 400 kW. 320 km prý doplníte za deset minut. Na plnou kapacitu baterie vůz slibuje dojezd kolem 750 km a to již podle WLTP. Lucid by chtěl posílit svojí klientskou základnu na domácím americkém trhu, ovšem s velkým sedmi místním vozem má velkou šanci na úspěch i v Evropě.
Za místním trhu je velkých rodinných modelů stále nedostatek a poptávka je velmi vysoká. Cenovka Lucidu je v porovnání s Teslou Modelem X srovnatelná, rodinný van od Volkswagenu pořídíte znatelně výhodněji. Aby ale mladá automobilka měla šanci uspět, bude potřebovat, aby se z SUV/MPV Gravity stal globální hit.
Lucid zahájil výrobu modelu na konci loňského roku ve vlastní továrně v Arizoně. Potýkal se ale s problémy s dodavateli, a tak se výroba rozbíhala velmi pomalu. I na domácím trhu se tak zatím pohybuje pouze hrstka vozidel, hlavní vysokonákladová produkce ještě stále nabíhá.
Zdroj: Lucid Motors
Autor článku

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.









