Za vším je ovšem dotace a plán Číny stát se v tomto směru světovou velmocí. Nejde tedy tak úplně o přirozený vývoj a čistý byznys.
Díky ústřední vládě v Pekingu se chce Čína stát světovou velmocí v technologiích elektrických aut a být oproti ostatním, ať už Spojeným státům či Evropě, o krok napřed. Ale o rozvoj elektromobility touží a starají se také místní samosprávy.
Národní rozvojová a reformní komise Čínské lidové republiky (NDRC) a čínská banka China Construction Bank (CCB) oznámily finanční injekci ve výši 47 miliard dolarů pro elektrické vozy a další podobné průmyslové odvětví. A regionální vlády se toho okamžitě chytly. S přímými vládními dotacemi na prodej elektrických vozidel za posledních několik let v celkové výši 15 miliard dolarů to nevypadá, že by tempo prosazování elektromobility v Číně mělo v nejbližší době polevit. Takže aktuální počet tamních automobilek vyrábějících elektromobily nemusí být zdaleka konečný.
Pokud jde o tom, proč mají elektromobily právě v Číně takovou podporu, je to zejména nutnost začít konečně řešit příšerné smogové situace ve městech.
zdroj: InsideEVs
Ačkoliv si mnozí stále myslí, že jsou elektromobily jen okrajová záležitost, Čína nás neustále přesvědčuje o přesném opaku.
Podle nejnovější zpráv jsou totiž elektrické vozy v Číně naprostým hitem. O jejich výrobu už se nyní stará neuveřitelných 487 výrobců a číslo dále narůstá.
Za vším je ovšem dotace a plán Číny stát se v tomto směru světovou velmocí. Nejde tedy tak úplně o přirozený vývoj a čistý byznys.
Díky ústřední vládě v Pekingu se chce Čína stát světovou velmocí v technologiích elektrických aut a být oproti ostatním, ať už Spojeným státům či Evropě, o krok napřed. Ale o rozvoj elektromobility touží a starají se také místní samosprávy.
Národní rozvojová a reformní komise Čínské lidové republiky (NDRC) a čínská banka China Construction Bank (CCB) oznámily finanční injekci ve výši 47 miliard dolarů pro elektrické vozy a další podobné průmyslové odvětví. A regionální vlády se toho okamžitě chytly. S přímými vládními dotacemi na prodej elektrických vozidel za posledních několik let v celkové výši 15 miliard dolarů to nevypadá, že by tempo prosazování elektromobility v Číně mělo v nejbližší době polevit. Takže aktuální počet tamních automobilek vyrábějících elektromobily nemusí být zdaleka konečný.
Pokud jde o tom, proč mají elektromobily právě v Číně takovou podporu, je to zejména nutnost začít konečně řešit příšerné smogové situace ve městech.
zdroj: InsideEVs