Automobilky po prvním čtvrtletí hlásí vcelku rozdílné výsledky svého hospodaření. A giganti se jménem počínajícím na písmeno T jsou na obou koncích tabulky. Zatímco Teslu byste čekali na vrcholu, právě ta se aktuálně potýká s potížemi. Naopak tím, kdo slaví rekordní prodeje, je premiant s hybridní technikou, tedy japonská Toyota.
Toyotě začíná fiskální období dubnem, a tak nastal ten pravý čas pro zveřejnění výsledků za poslední uzavřené období. Vysoká poptávka se zasloužila o 7% nárůst prodejů v globálním měřítku. Celkem se tak prodalo 10,3 milionu vozidel. Rok 2023 se zapíše do historie automobilky jako první rok, kdy se prodalo více než 10 milionů vozů v jediném roce. Prodejům pomohlo i drobné navýšení produkce.
Toyota stále odkládá příchod svých elektrických modelů na severoamerický trh. Jednak po prvotních nezdarech není o vozy příliš zájem a hlavně se chce vedení ujistit, že vychytá veškeré bezpečnostní potíže, které první model neustále provází. Z původního termínu v průběhu příštího roku se tak nasazení odkládá na jaro 2026.
Čtěte také: Obří Toyota Highlander dorazí jako elektromobil. Zlepší si Japonci reputaci?
V kontrastu úspěchu Toyoty je pak nezvyklé sledovat amerického giganta mezi elektromobily na opačné straně tabulek. Tesla otevřeně přiznala, že poslední kvartál pro ní nebyl nejsilnější. Sama přitom nevidí své výsledky tak černě. Pokles 9 % mezi hodnocenými kvartály je nejvyšší od roku 2012. Dokonce ani příchod celosvětové pandemie neměl u Tesly tak výrazný efekt. O téměř stejná procenta přišla Tesla v počtu doručených vozidel.
Akcie se nyní vzpamatovaly a začínají opět růst po nedávném prohlášení ředitele Muska. Ten stále drží naděje pro zákazníky netrpělivě vyhlížející vývoj a příchod levného elektromobilu. Oproti původním předpokladům by se totiž mohl na trh dostat již začátkem příštího roku. Půjde ale o ten slibovaný revoluční vůz nové generace nebo o očesaný Model 3?
Automobilky po prvním čtvrtletí hlásí vcelku rozdílné výsledky svého hospodaření. A giganti se jménem počínajícím na písmeno T jsou na obou koncích tabulky. Zatímco Teslu byste čekali na vrcholu, právě ta se aktuálně potýká s potížemi. Naopak tím, kdo slaví rekordní prodeje, je premiant s hybridní technikou, tedy japonská Toyota.
Toyotě začíná fiskální období dubnem, a tak nastal ten pravý čas pro zveřejnění výsledků za poslední uzavřené období. Vysoká poptávka se zasloužila o 7% nárůst prodejů v globálním měřítku. Celkem se tak prodalo 10,3 milionu vozidel. Rok 2023 se zapíše do historie automobilky jako první rok, kdy se prodalo více než 10 milionů vozů v jediném roce. Prodejům pomohlo i drobné navýšení produkce.
Toyota stále odkládá příchod svých elektrických modelů na severoamerický trh. Jednak po prvotních nezdarech není o vozy příliš zájem a hlavně se chce vedení ujistit, že vychytá veškeré bezpečnostní potíže, které první model neustále provází. Z původního termínu v průběhu příštího roku se tak nasazení odkládá na jaro 2026.
Čtěte také: Obří Toyota Highlander dorazí jako elektromobil. Zlepší si Japonci reputaci?
V kontrastu úspěchu Toyoty je pak nezvyklé sledovat amerického giganta mezi elektromobily na opačné straně tabulek. Tesla otevřeně přiznala, že poslední kvartál pro ní nebyl nejsilnější. Sama přitom nevidí své výsledky tak černě. Pokles 9 % mezi hodnocenými kvartály je nejvyšší od roku 2012. Dokonce ani příchod celosvětové pandemie neměl u Tesly tak výrazný efekt. O téměř stejná procenta přišla Tesla v počtu doručených vozidel.
Akcie se nyní vzpamatovaly a začínají opět růst po nedávném prohlášení ředitele Muska. Ten stále drží naděje pro zákazníky netrpělivě vyhlížející vývoj a příchod levného elektromobilu. Oproti původním předpokladům by se totiž mohl na trh dostat již začátkem příštího roku. Půjde ale o ten slibovaný revoluční vůz nové generace nebo o očesaný Model 3?