TIP: Test Sencor Scooter One (2020) – Jako elektrokoloběžka od Xiaomi, ale za super cenu
Elektrickou motokáru Ninebot GoKart má pod svými křídly čínské Xiaomi, které se pyšní opravdu neuvěřitelně bohatým ekosystémem plným různých chytrých produktů. Podle výrobce jde o první elektrickou motokáru svého druhu, což je asi pravda. Každopádně třeba v Praze se dá jezdit i v jiných taktéž elektrických motokárách na Zličíně, jenže to už bude produkt řekněme profi, kdežto tohle je produkt, který si můžete pořídit na běžné domácí jezdění a nemusíte za to utratit ranec.
Najít vhodné místo pro vyřádění se s elektrickou motokárou, to bude podle mě snad jediný problém. Jezdit s ní po ulici vzhledem k omezení rychlosti a výkonu můžete, jenže z důvodu bezpečnosti bych to moc nedoporučoval. Nízkou motokáru může kdekdo přehlédnout a mohlo by to skončit opravdu nepříjemně. Nejlepší je tedy najít nějaký plácek v parku či nejlépe na soukromém pozemku, kde máte zajištěné, že by to nemělo nikoho ohrožovat a že nebudete ohrožovat ani naopak vy nikoho jiného.
Zajímavostí je, že motokára Ninebot GoKart je vlastně konstrukčně složena ze segwaye Ninebot S a přídavných komponent, které dohromady tvoří právě motokáru Xiaomi. Na českém trhu seženete u prodejce Xiaomi-Czech.cz z oficiálního dovozu a včetně záruky rovnou kompletní balení, které vychází na něco přes 20 tisíc korun. Předem je však dobré myslet na to, že motokára není konstrukčně pro každého – omezením je jednak velikost, to abyste se vůbec vešli za volant (ačkoliv se dá motokára volitelně zvětšovat a zmenšovat pomocí posuvníku), a dále pak také hmotnost, maximálně je přípustných 100 kg.
Elektrická motokára je vyrobená z pevné kovové konstrukce, nad kterou je připevněna ještě plastová část například s nárazníkem. To může být výhodou v případě nárazu do nějaké překážky, ovšem schytá to naopak o to víc samotné vozidlo. Za volant jsem se krásně vešel, nastupování a vystupování nebylo nijak složité. Pak už stačí jen připoutat a sešlápnout pravý pedál, kterým okamžitě zrychlím. Díky 700W elektromotoru s pohonem zadních kol stačí jen 2 sekundy a jsem na rychlosti 20 km/h. Maximálka je v případě odblokování přes mobilní aplikaci až 27 km/h, přičemž dojezd se pohybuje kolem 15 km, v případě závodního jezdění spíše pod 10 km.
Pokud jde o ovládání, v případě motokáry můžete používat snad jedině volant, brzdu a plyn, lidově řečeno. A pak ještě ruční brzdu, která ovšem zabrzdí obě kola současně, takže pak motokára nejde do smyku. Smykovat se ovšem dá a velice dobře. Stačí si najít takové místo, kde je například vysypaný písek a s pomocí brzdy a vzápětí akcelerace můžete jet chvíli smykem, či udělat hodiny. A to je přesně to, co musí bavit snad každého malého i velkého řidiče, co říkáte? Navíc Xiaomi nemá jen tak ledajaký volant, ale jde o napodobeninu volantu z Formule 1 v poměru 2,1:1, což jistě také přidá na celkovém zážitku. Motokára umí jezdit nejen dopředu, ale i dozadu. Směr jízdy změníte tak, že dvakrát rychle po sobě sešlápnete pedál brzdy.
Pro podrobnější ovládání a třeba i změnu jízdních režimů je pak potřeba nainstalovat mobilní aplikaci Segway-Ninebot do svého smartphonu a přes Bluetooth telefon spojit s motokárou. Je to velmi snadné a poté, co nedávno dorazila aktualizace softwaru, to i skvěle funguje, konečně bez výpadků spojení. Přes aplikaci můžete sledovat aktuální rychlost, kde se motokára nachází nebo také zapnout nahrávání záznamu trasy, což může posloužit pro nějaké to závodění a zlepšování výsledků. Na výběr jsou celkem 4 jízdní režimy, a to: safe mode (až 8 km/h), new rider mode (až 18 km/h), sports mode (až 24 km/h), track mode (až 27 km/h). Dále zde můžete sledovat aktuální stav baterie, zbývající dojezd, či celkovou ujetou vzdálenost.
Výrobce myslel i na takové věci, jako je odolnost motokáry v případě projetí kaluží či při lehkém dešti, takže nechybí krytí IPX4. V případě večerní či noční jízdy je možné využít přední LED světlo, které je napájeno tužkovými bateriemi. Ale třeba také někoho nachytáte, že na tyto tužkové baterky elektrická motokára přeci jezdí. Pokud by to nezabralo, pak můžete v podvozku ukázat 4300mAh Li-ion baterii, která zajišťuje dostatek energie pro jízdu. Během běžné jízdy funguje zcela bezproblémově, ale pokud budete s motokárou jezdit opravdu ostře, tak stejně jako u některých elektrických koloběžek klesá dostupný maximální výkon a vyjet nějaký menší kopec pak může být trochu nad síly vozu.
Překvapilo mě i velmi bohaté nastavení motokáry, včetně speciálního režimu proti ukradení. Jak to funguje? Stačí, když motokáru přes aplikaci v mobilním telefonu zamknete a kdyby s ní chtěl někdo odjet nebo ji odnést, což stejně vzhledem k její vyšší hmotnosti asi 40 kilogramů není úplně ten nejlepší nápad, tak začne motokára vydávat velmi hlasitý varovný zvuk a dotyčného to v lepším případě vystraší a odradí od jeho nekalého jednání, nebo případně upozorní lidi kolem nebo rovnou vás. Xiaomi si tedy rozhodně zaslouží pochvalu, protože přesně takové produkty obohacují celý jeho ekosystém chytrých produktů a ukazují, že některé firmy ještě nezanevřely na inovace v neprobádaných vodách.
TIP: Test Sencor Scooter One (2020) – Jako elektrokoloběžka od Xiaomi, ale za super cenu
Elektrickou motokáru Ninebot GoKart má pod svými křídly čínské Xiaomi, které se pyšní opravdu neuvěřitelně bohatým ekosystémem plným různých chytrých produktů. Podle výrobce jde o první elektrickou motokáru svého druhu, což je asi pravda. Každopádně třeba v Praze se dá jezdit i v jiných taktéž elektrických motokárách na Zličíně, jenže to už bude produkt řekněme profi, kdežto tohle je produkt, který si můžete pořídit na běžné domácí jezdění a nemusíte za to utratit ranec.
Najít vhodné místo pro vyřádění se s elektrickou motokárou, to bude podle mě snad jediný problém. Jezdit s ní po ulici vzhledem k omezení rychlosti a výkonu můžete, jenže z důvodu bezpečnosti bych to moc nedoporučoval. Nízkou motokáru může kdekdo přehlédnout a mohlo by to skončit opravdu nepříjemně. Nejlepší je tedy najít nějaký plácek v parku či nejlépe na soukromém pozemku, kde máte zajištěné, že by to nemělo nikoho ohrožovat a že nebudete ohrožovat ani naopak vy nikoho jiného.
Zajímavostí je, že motokára Ninebot GoKart je vlastně konstrukčně složena ze segwaye Ninebot S a přídavných komponent, které dohromady tvoří právě motokáru Xiaomi. Na českém trhu seženete u prodejce Xiaomi-Czech.cz z oficiálního dovozu a včetně záruky rovnou kompletní balení, které vychází na něco přes 20 tisíc korun. Předem je však dobré myslet na to, že motokára není konstrukčně pro každého – omezením je jednak velikost, to abyste se vůbec vešli za volant (ačkoliv se dá motokára volitelně zvětšovat a zmenšovat pomocí posuvníku), a dále pak také hmotnost, maximálně je přípustných 100 kg.
Elektrická motokára je vyrobená z pevné kovové konstrukce, nad kterou je připevněna ještě plastová část například s nárazníkem. To může být výhodou v případě nárazu do nějaké překážky, ovšem schytá to naopak o to víc samotné vozidlo. Za volant jsem se krásně vešel, nastupování a vystupování nebylo nijak složité. Pak už stačí jen připoutat a sešlápnout pravý pedál, kterým okamžitě zrychlím. Díky 700W elektromotoru s pohonem zadních kol stačí jen 2 sekundy a jsem na rychlosti 20 km/h. Maximálka je v případě odblokování přes mobilní aplikaci až 27 km/h, přičemž dojezd se pohybuje kolem 15 km, v případě závodního jezdění spíše pod 10 km.
Pokud jde o ovládání, v případě motokáry můžete používat snad jedině volant, brzdu a plyn, lidově řečeno. A pak ještě ruční brzdu, která ovšem zabrzdí obě kola současně, takže pak motokára nejde do smyku. Smykovat se ovšem dá a velice dobře. Stačí si najít takové místo, kde je například vysypaný písek a s pomocí brzdy a vzápětí akcelerace můžete jet chvíli smykem, či udělat hodiny. A to je přesně to, co musí bavit snad každého malého i velkého řidiče, co říkáte? Navíc Xiaomi nemá jen tak ledajaký volant, ale jde o napodobeninu volantu z Formule 1 v poměru 2,1:1, což jistě také přidá na celkovém zážitku. Motokára umí jezdit nejen dopředu, ale i dozadu. Směr jízdy změníte tak, že dvakrát rychle po sobě sešlápnete pedál brzdy.
Pro podrobnější ovládání a třeba i změnu jízdních režimů je pak potřeba nainstalovat mobilní aplikaci Segway-Ninebot do svého smartphonu a přes Bluetooth telefon spojit s motokárou. Je to velmi snadné a poté, co nedávno dorazila aktualizace softwaru, to i skvěle funguje, konečně bez výpadků spojení. Přes aplikaci můžete sledovat aktuální rychlost, kde se motokára nachází nebo také zapnout nahrávání záznamu trasy, což může posloužit pro nějaké to závodění a zlepšování výsledků. Na výběr jsou celkem 4 jízdní režimy, a to: safe mode (až 8 km/h), new rider mode (až 18 km/h), sports mode (až 24 km/h), track mode (až 27 km/h). Dále zde můžete sledovat aktuální stav baterie, zbývající dojezd, či celkovou ujetou vzdálenost.
Výrobce myslel i na takové věci, jako je odolnost motokáry v případě projetí kaluží či při lehkém dešti, takže nechybí krytí IPX4. V případě večerní či noční jízdy je možné využít přední LED světlo, které je napájeno tužkovými bateriemi. Ale třeba také někoho nachytáte, že na tyto tužkové baterky elektrická motokára přeci jezdí. Pokud by to nezabralo, pak můžete v podvozku ukázat 4300mAh Li-ion baterii, která zajišťuje dostatek energie pro jízdu. Během běžné jízdy funguje zcela bezproblémově, ale pokud budete s motokárou jezdit opravdu ostře, tak stejně jako u některých elektrických koloběžek klesá dostupný maximální výkon a vyjet nějaký menší kopec pak může být trochu nad síly vozu.
Překvapilo mě i velmi bohaté nastavení motokáry, včetně speciálního režimu proti ukradení. Jak to funguje? Stačí, když motokáru přes aplikaci v mobilním telefonu zamknete a kdyby s ní chtěl někdo odjet nebo ji odnést, což stejně vzhledem k její vyšší hmotnosti asi 40 kilogramů není úplně ten nejlepší nápad, tak začne motokára vydávat velmi hlasitý varovný zvuk a dotyčného to v lepším případě vystraší a odradí od jeho nekalého jednání, nebo případně upozorní lidi kolem nebo rovnou vás. Xiaomi si tedy rozhodně zaslouží pochvalu, protože přesně takové produkty obohacují celý jeho ekosystém chytrých produktů a ukazují, že některé firmy ještě nezanevřely na inovace v neprobádaných vodách.