Tesla zvažuje partnerství s čínským výrobcem baterií CATL

Obvyklou brzdou při produkci elektromobilů jsou baterie. Můžete mít jak chcete rychlou výrobní linku, ale jak se ukázalo už několikrát, tak se vše může zadrhnout na dodavateli baterií.

Tip: Kdy se dočkáme nových revolučních Solid-state baterií?

A spolehlivého a kvalitního dodavatele samozřejmě potřebuje i Tesla. Pro továrnu Gigafactory 3 v Šanghaji to možná bude jednička tamního trhu, firma CATL.

Tato firma obvykle produkuje LiFePo nebo NCM baterie, které jsou poté využívány, jako zásoba energie pro pohon elektrobusů a hybridních automobilů. Tyto články jsou však obvykle panelového nebo chcete-li obdélníkového formátu, tvarem vypadají tedy stejně jako akumulátor do mobilního telefonu. Tesla však využívá článků ve formátu klasické “tužkovky”, takže CATL by musel svoji produkci v tomto směru přizpůsobit.

Tesla by nebyla prvním partnerem CATLu z oblasti autoprůmyslu. Zařadila by se po bok SAABu a BMW. Čínský gigant ročně dodá baterie o celkové kapacitě 17,5 GWh a v současné době je v plánu vybudování nové továrny, která bude schopna čísla 24 GWh.

Zdroj: electrek

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Tesla zvažuje partnerství s čínským výrobcem baterií CATL

Obvyklou brzdou při produkci elektromobilů jsou baterie. Můžete mít jak chcete rychlou výrobní linku, ale jak se ukázalo už několikrát, tak se vše může zadrhnout na dodavateli baterií.

Tip: Kdy se dočkáme nových revolučních Solid-state baterií?

A spolehlivého a kvalitního dodavatele samozřejmě potřebuje i Tesla. Pro továrnu Gigafactory 3 v Šanghaji to možná bude jednička tamního trhu, firma CATL.

Tato firma obvykle produkuje LiFePo nebo NCM baterie, které jsou poté využívány, jako zásoba energie pro pohon elektrobusů a hybridních automobilů. Tyto články jsou však obvykle panelového nebo chcete-li obdélníkového formátu, tvarem vypadají tedy stejně jako akumulátor do mobilního telefonu. Tesla však využívá článků ve formátu klasické “tužkovky”, takže CATL by musel svoji produkci v tomto směru přizpůsobit.

Tesla by nebyla prvním partnerem CATLu z oblasti autoprůmyslu. Zařadila by se po bok SAABu a BMW. Čínský gigant ročně dodá baterie o celkové kapacitě 17,5 GWh a v současné době je v plánu vybudování nové továrny, která bude schopna čísla 24 GWh.

Zdroj: electrek

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."