Tesla vyrobila v čínské továrně překvapivě méně elektroaut. Co se děje?
- Únor byl pro Teslu v Číně horším měsícem
- V důsledku oslav Nového lunárního roku ohlásilo pokles vícero výrobců
- Ve srovnání s národními výrobci si Tesla uškodila nejméně

Čínská automobilová asociace (CPCA) zveřejnila hodnoty produktivity Tesly v místní Gigafactory. Únorová čísla nejsou pro automobilku příliš příznivá a vedení není na takové výsledky příliš zvyklé. Snížení výroby i dodaných vozidel se přikládá na vrub začátku Nového lunárního roku. Pokles je nicméně znatelný napříč celým automobilovým průmyslem v zemi.
Desítky procent v mínusu
V únoru Tesla vyrobila celkem 60 365 vozidel. Tato hodnota představuje meziročně v tomto měsíci 18,87 procentní pokles. I oproti prvnímu měsíci letošního roku je to o patnáct procent méně. Ač by se mohlo zdát, že zájemci raději pořídí vozidlo od konkurence, například v současnosti největšího producenta BYD, není tomu tak. Podobný procentuální pokles hlásili i další výrobci.
Právě BYD je na tom s poklesem ještě hůře. Únor minulého roku byl silnější o 36 procent a letošní leden dokonce o 39 procent. NIO meziročně přišlo o 33 procent, a oproti lednu o procent 19. Tesla se tedy i přes pokles stále drží na velmi slušném úbytku v porovnání se svými lokálními konkurenty.

Čtěte také: Tesla vydělává na Bitcoinu. V kryptoměně má přes 650 milionů dolarů
Nový lunární rok výrazně ovlivnil celý průmysl
S oslavami Nového lunárního roku je vždy spojena odstávka továren. Občané Číny si užívají týdenního volna, které letos připadlo na týden od 10. do 17. února. Je tedy zřejmé, proč v celém státě výroba stagnuje nebo oslabuje. Loňské hodnoty jsou silné i z důvodu oslav, které mimořádně připadly na leden. I proto nelze meziročně výrobu přesně porovnávat.
Gigafactory v Šanghaji je stále největší továrnou Tesly. Ročně zde z linek sjede 950 tisíc Modelů 3 a Y. Vozy se jednak prodávají na místním trhu, velké množství se ale stále exportuje i do dalších zemí. U přes únorový úbytek Tesla od začátku roku vyrobila již více než 132 tisíc vozidel. Na export putuje necelá polovina.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.