Dlouhou dobu fungovala vyhřívaná sedadla do značné míry všude stejně, Tesla by to mohla změnit. 29. září byla zveřejněna nová patentová přihláška, která popisuje kapalinové vyhřívání a chlazení sedadel.
Možná si říkáte proč. Proč Tesla přepracovává něco, co funguje? Odpověď je jednodušší, než by se mohlo na první pohled zdát. Tato sedadla „naplněná“ kapalinou by mohla pomoci zvýšit maximální dojezd elektromobilů na jedno nabití. Ptáte se jak? Vyhřívání sedadel by totiž nezáviselo na elektrickém proudu, který by je ohříval. Chlazená sedadla také závisí na ventilátorech, které tlačí vzduch pryč od sedadla a tím zajišťují chladící účinky. Určitě vám již došlo, že obě tyto elektronické vychytávky vyžadují pro svůj chod elektřinu a tím pádem u elektromobilů používají „šťávu“ z baterie, takže ve výsledku snižují dojezd elektromobilu.
A jak vlastně daná technologie kapalinového vyhřívání a chlazení sedadel funguje? Pod částí sedadla se nachází první kapalinová vrstva. Okolo této vrstvy se nachází další vrstva obsahující kapalinu, když je systém chlazení nebo vyhřívání sedadel zapnutý. Pumpa pak cirkuluje kapalinu skrze první vrstvu pod částí sedadla, což způsobuje , že se určitá část sedadla buď zahřívá, anebo se chladí.
Doufejme, že nikdo nezlomí mezivrstvu a nezničí si tak sedadlo. Patentová přihláška zmiňuje spoustu podpůrných systémů, ale pokud se tím dostane do výroby, určitě se dozvíme více o chodu a opatření této technologie.
Dále patent popisuje distribuční prvek, působí jako chladící nebo topný element. To, zda Tesla volí pro pohyb horké nebo studené tekutiny nějaký druh trubek, nevíme. Text ani fotografie nedávají jasně najevo, co se používá. Nezapomeňte, že podání patentu nezaručuje, že se určitá technologie dostane do výroby. Automobilky každoročně podají stovky, ne-li tisíce patentů. Ovšem myšlenka chlazeného sedadla zní opravdu lákavě, zvlášť v horkém počasí je to dobrý nápad, protože kožený potah není zrovna přítelem zpocených stehen.
Zdroj: cnet.com
Dlouhou dobu fungovala vyhřívaná sedadla do značné míry všude stejně, Tesla by to mohla změnit. 29. září byla zveřejněna nová patentová přihláška, která popisuje kapalinové vyhřívání a chlazení sedadel.
Možná si říkáte proč. Proč Tesla přepracovává něco, co funguje? Odpověď je jednodušší, než by se mohlo na první pohled zdát. Tato sedadla „naplněná“ kapalinou by mohla pomoci zvýšit maximální dojezd elektromobilů na jedno nabití. Ptáte se jak? Vyhřívání sedadel by totiž nezáviselo na elektrickém proudu, který by je ohříval. Chlazená sedadla také závisí na ventilátorech, které tlačí vzduch pryč od sedadla a tím zajišťují chladící účinky. Určitě vám již došlo, že obě tyto elektronické vychytávky vyžadují pro svůj chod elektřinu a tím pádem u elektromobilů používají „šťávu“ z baterie, takže ve výsledku snižují dojezd elektromobilu.
A jak vlastně daná technologie kapalinového vyhřívání a chlazení sedadel funguje? Pod částí sedadla se nachází první kapalinová vrstva. Okolo této vrstvy se nachází další vrstva obsahující kapalinu, když je systém chlazení nebo vyhřívání sedadel zapnutý. Pumpa pak cirkuluje kapalinu skrze první vrstvu pod částí sedadla, což způsobuje , že se určitá část sedadla buď zahřívá, anebo se chladí.
Doufejme, že nikdo nezlomí mezivrstvu a nezničí si tak sedadlo. Patentová přihláška zmiňuje spoustu podpůrných systémů, ale pokud se tím dostane do výroby, určitě se dozvíme více o chodu a opatření této technologie.
Dále patent popisuje distribuční prvek, působí jako chladící nebo topný element. To, zda Tesla volí pro pohyb horké nebo studené tekutiny nějaký druh trubek, nevíme. Text ani fotografie nedávají jasně najevo, co se používá. Nezapomeňte, že podání patentu nezaručuje, že se určitá technologie dostane do výroby. Automobilky každoročně podají stovky, ne-li tisíce patentů. Ovšem myšlenka chlazeného sedadla zní opravdu lákavě, zvlášť v horkém počasí je to dobrý nápad, protože kožený potah není zrovna přítelem zpocených stehen.
Zdroj: cnet.com