Tesla plní starý slib. Otevírá největší Supercharger se solární farmou

Tesla spustila největší solární nabíječku na světě. Oasis Supercharger funguje bez sítě díky 11MW solární farmě a bateriím s kapacitou 39 MWh.
Solární oáza v kalifornské poušti
Elon Musk postavil uprostřed kalifornské pustiny moderní oázu. Ne pro žíznivé karavany, ale pro elektromobily lačnící po elektřině. Nová nabíjecí stanice Tesla Oasis Supercharger není jen místem k dobití baterie – je manifestem toho, jak by mohla vypadat budoucnost elektromobility. Bez kapky benzínu. Bez napojení na síť. A zcela pod solární kontrolou.
Oasis Supercharger, který se nachází v kalifornském Lost Hills na dálnici Interstate 5 spojující San Francisco s Los Angeles, je se svými 168 nabíjecími stáními Supercharger V4, největším Superchargerem, jaký kdy Tesla postavila. Aktuálně byla zprovozněna polovina nabíjecích stojanů, právě včas pro sváteční provoz během 4. července.
Klíčovým prvkem ale není samotný počet stanic, nýbrž způsob jejich napájení. Tesla instalovala solární panely o výkonu 11 MW, které zabírají plochu na ploše 30 akrů a nachází se nejen na zemi, ale i na všech přístřešcích. Vyrobená energie se ukládá do deseti bateriových modulů Megapack s celkovou kapacitou 39 MWh. Díky tomu stanice funguje zcela nezávisle na síti.

Budoucnost bez podpory státu?
Zázemí pro cestující, která se má otevřít později letos, jen podtrhne ambici vytvořit novou generaci odpočívadel. Pokud se někdy mluvilo o tom, že elektromobilita potřebuje vlastní infrastrukturu na míru, právě toto je její prototyp. A Tesla tím konečně naplňuje sliby, které Elon Musk dával už od roku 2016.
Oasis Supercharger přitom těží ze synergie vlastních technologií Tesly, jako jsou Superchargery V4, bateriové systémy Megapack a solární panely SolarCity. Přichází však v době, kdy se americká legislativa staví k obnovitelným zdrojům zcela zády. Nově přijatá opatření z dílny republikánů a Donalda Trumpa ruší daňové úlevy na solární panely, akumulaci energie i výrobu baterií.
Bez těchto pobídek se může výstavba dalších stanic podobného typu značně zpomalit, což je pro rozvoj elektromobility špatná zpráva. Právě podobné autonomní nabíjecí stanice by mohly řešit výzvy spojené s přetížením sítě a zajištěním energie tam, kde by infrastruktura jinak nevznikla. Lost Hills tak může zůstat spíše výjimkou než začátkem nové éry.
Zdroj: Electrek
Autor článku

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.
Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.