Na rozdíl od jiných automobilek spoléhá Tesla u svých elektromobilů ve všem pouze na kamery. Dokonce i u ovládání stěračů, které díky tomu dlouhou dobu nefungovaly vždy úplně spolehlivě. Nyní se automobilka chystá vylepšit zadní kameru u svých nejprodávanějších modelů. Dostanou štít v podobě límce, jehož úkolem je bránit jejich znečištění, například od rozbředlého sněhu a obecně špínou ze silnice.
Na vylepšenou ochranu kamery upozornil Sawyer Merritt na sociální síti X. Ochranný okraj byl mírně prodloužen, což zajišťuje lepší ochranu čočky objektivu ve srovnání s modelem pro rok 2024. Tato změna je součástí přístupu Tesly k postupným vylepšením designu mezi jednotlivými modelovými roky.
Tato revize byla nejprve zavedena ve vozech Model Y vyráběných v Šanghaji, přičemž první exempláře s tímto vylepšením byly zaznamenány již na konci září 2024. Drobný štít a spodní hrana nového designu mají za cíl snížit usazování nečistot a stříkající vody od kol na objektiv kamery, což bývá častým problémem, zejména za nepříznivého počasí.
Prozatím se nezdá, že by Tesla plánovala přidat u zadních kamer ostřikovač, podobný tomu, jaký má Cybertruck u přední kamery. Nicméně se zdá pravděpodobné, že nadcházející modernizovaný Model Y Juniper podobný systém mytí alespoň u přední kamery dostane.
Podobným ochranným krytem zadní kamery, s jakým teď přišla Tesla, si nicméně budete moci sami dovybavit svůj vůz. Někteří podnikaví 3D modeláři již pracují na univerzálním krytu, který bude kompatibilní s kamerami HW3 a HW4. Různé ochranné kryty jsou nicméně běžně k dostání i na internetu.
Další možností je pak nanést na zadní kameru speciální hydrofobní povlak, který pomůže minimalizovat ulpívání špíny a sněhové břečky na objektivu.
Na rozdíl od jiných automobilek spoléhá Tesla u svých elektromobilů ve všem pouze na kamery. Dokonce i u ovládání stěračů, které díky tomu dlouhou dobu nefungovaly vždy úplně spolehlivě. Nyní se automobilka chystá vylepšit zadní kameru u svých nejprodávanějších modelů. Dostanou štít v podobě límce, jehož úkolem je bránit jejich znečištění, například od rozbředlého sněhu a obecně špínou ze silnice.
Na vylepšenou ochranu kamery upozornil Sawyer Merritt na sociální síti X. Ochranný okraj byl mírně prodloužen, což zajišťuje lepší ochranu čočky objektivu ve srovnání s modelem pro rok 2024. Tato změna je součástí přístupu Tesly k postupným vylepšením designu mezi jednotlivými modelovými roky.
Tato revize byla nejprve zavedena ve vozech Model Y vyráběných v Šanghaji, přičemž první exempláře s tímto vylepšením byly zaznamenány již na konci září 2024. Drobný štít a spodní hrana nového designu mají za cíl snížit usazování nečistot a stříkající vody od kol na objektiv kamery, což bývá častým problémem, zejména za nepříznivého počasí.
Prozatím se nezdá, že by Tesla plánovala přidat u zadních kamer ostřikovač, podobný tomu, jaký má Cybertruck u přední kamery. Nicméně se zdá pravděpodobné, že nadcházející modernizovaný Model Y Juniper podobný systém mytí alespoň u přední kamery dostane.
Podobným ochranným krytem zadní kamery, s jakým teď přišla Tesla, si nicméně budete moci sami dovybavit svůj vůz. Někteří podnikaví 3D modeláři již pracují na univerzálním krytu, který bude kompatibilní s kamerami HW3 a HW4. Různé ochranné kryty jsou nicméně běžně k dostání i na internetu.
Další možností je pak nanést na zadní kameru speciální hydrofobní povlak, který pomůže minimalizovat ulpívání špíny a sněhové břečky na objektivu.