Tesla dominuje v jedné disciplíně. Konkurence by se měla mít na pozoru
- Tesla je etalonem elektromobility
- Automobilka občas vyvolává kontroverze
- Optikou věrnosti zákazníků je každopádně na špici

Tesla je ve světě elektromobility pojem. To samé v bledě modrém platí i pro Elona Muska, CEO společnosti. Automobilka si navíc za ta léta už stihla vybudovat i silnou fanouškovskou základnu, se kterou občas není radno si zahrávat. Tihle zapřisáhlí „fanboys“ kritiku nepřijímají rádi, natož snadno. Ale to je povahový rys většiny zarytých zastánců bez ohledu na to, čemu nebo komu fandí.
Tesla milovaná i proklínaná
Tesla však problémy má, ne že ne; ať už jde o sem tam kritizované dílenské zpracování, povrchovou úpravu nebo některé další lapsy, se kterými se uživatelé svěřují na sociálních sítích. Například naposledy jednomu majiteli Modelu Y upadl volant doslova za jízdy. V tomto směru se nezřídkakdy skloňuje názor, že je značka hodně přeceňovaná. Je nebo není, co myslíte?
Na druhou stranu vám dlouholetý spokojený zákazník elektromobilu Tesla potvrdí pravý opak a dodá, že každý výrobce má své mouchy. Ohledně vztahu k této značce proto platí, že její vnímání bude vždy ve staré známé rovině „sto lidí, sto chutí.“

Čtěte také: Tesla utopila v Bitcoinu naprosto brutální částku. Kolik už prodělala?
Muskova automobilka má loajální zákazníky
„Na základě sesbíraných dat můžeme potvrdit, že v loňském roce celých 58 % zákazníků přešlo ke konkurenci. Jde o nejnižší míru loajality za posledních 10 let.“ – S&P Global Mobility.
V tomto kontextu nás proto zaujala expertíza společnosti S&P Global, o které informuje online magazín Electrek. Report analyzuje věrnost zákazníků vůči největším značkám v branži. Z grafů jsou patrné dva důležité výstupy – a) Tesla má na svém kontě nejvíce prvních zákazníků (tzv. nomádů), b) prezentuje se nejlepším skóre z pohledu loajality a spokojenosti, což v kostce jednoduše znamená, že zákazník nemá důvod přejít ke konkurenci.
„I když je vysoký podíl prvních majitelů Tesly (83 %) z ohledu na stáří značky logický, její schopnost si tyto zákazníky udržet (pouze 39 % odchází jinam) je takřka mimořádná.“