Tesla dobrovolně svolává na opravu vybrané elektromobily Model 3 a Model Y

Svolávací akce to zatím oficiálně není, ale Tesla nelení a rovnou píše majitelům postižených vozů Model 3 a Y, aby se objednali na servis.
Chybu ještě nezpracovaly běžné kontrolní orgány
Vlastníte Teslu vyrobenou v Berlíně v předloňském nebo loňském roce? Pak se vás možná týká nová, prozatím dobrovolná, svolávací akce Tesly. U některých kusů Modelu Y a Modelu 3 se může objevit koroze na brzdovém vedení. Akce ještě není oficiálně otevřená, ale Tesla již proaktivně kontaktuje majitele.
Tato chyba se týká původního Modelu Y a omlazeného Modelu 3 (Highland). Novější Model Y (Juniper) je u výrobce vedený jako modelový rok 2026 a proto se jej tato svolávací akce, ani chyba na voze, netýká.
Tesla zatím ani nezveřejnila, jak velký počet vozidel může být korozí zasažený. Chyba ale vznikla při výrobě v německé Gigafactory. Ohrožené jsou určité výrobní dávky vozidel s modelovými roky 2024 a 2025.

Čtěte také: Od elektromobilů k pokročilým technologiím. Tesla se mění a investoři zbystřili
Výměna kapaliny a nový software
Jelikož nebyla akce ještě oficiálně spuštěna u nadnárodních kontrolních ústavů, není zatím ani veřejná analýza, jak k potenciálnímu problému došlo. Na vině je ale pravděpodobně kontaminovaná dávka brzdové kapaliny.
Oprava bude probíhat ve dvou fázích. Předně dojde k výměně brzdového potrubí a následně ještě servisní středisko upraví řídící software. V mnoha případech navíc Tesla spoléhá na to, že pokud se neobjeví viditelná koroze, vymění pouze brzdovou kapalinu v systému.
Pokud digitální oprava nedorazí do vozidel dříve, nahraje ji do vozu při návštěvě servisní technik. V případě výměny brzdové kapaliny není možná výměna v terénu, je třeba osobně navštívit servis Tesly. O nutnosti návštěvy se majitelé dozví z mobilní aplikace nebo prostřednictvím emailu.
Zdroj: Not a Tesla App
Autor článku

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.









