Taxikář ujel s Teslou téměř 700 tisíc kilometrů. Jak elektromobil obstál?

  • Elektromobily se často využívají jako taxíky
  • Pro vůz je to nesmírná zátěž a obrovský test životnosti
  • Jak si vedla Tesla Model S po téměř 700 tisících najetých kilometrech?
Tesla Model S

Tesla Model S, ilustrační | foto: Unsplash

Průměrný taxikář může za rok najet klidně 150 tisíc kilometrů a pro standardní vůz se spalovacím motorem by to znamenalo poměrně brzký a nákladný servis. Britská společnost Auto Trader se dostala k Tesle Model S, která se využívala jako vůz taxislužby a má najeto přes 692 tisíc kilometrů. V jakém stavu je elektromobil, který byl několik let využíván jako taxík?

Tesla jako vůz taxislužby

Britský taxikář najel s Teslou Model S od roku 2016 více než 692 tisíc kilometrů a nyní se můžeme podívat na to, v jaké kondici vůz je po tak obrovském nájezdu. Elektromobil mimo jiné nebyl nějak udržován a má všechny původní komponenty včetně baterie a motoru, jak informuje web InsideEVs.

Jelikož jde o vůz, co byl využíván jako taxík, tak mu už nefunguje klakson, protože ten je velmi často využívaný. Značné opotřebení je vidět jak na předních, tak na zadních světlech – LED diody problikávají, ale stále fungují. Opotřebení lze vidět i na displeji, kterému se začala oddělovat dotyková vrstva od té s displejem.


Čtěte také: Tesla Brno – Kde najdete pobočku a jaké služby jsou zde k dispozici?


Jak je na tom baterie?

Většinu lidí ale rozhodně zajímá, jak je na tom baterie vozu po tak velkém nájezdu. Zde přijde poměrně velké a pozitivní překvapení. Baterie si udržela 76,9 procent své původní kapacity, což je rozhodně skvělá hodnota. Z původní kapacity 90 kWh klesla kapacita baterie na 64,9 kWh.

Předpokládaný dojezd tohoto elektromobilu je stále úctyhodný, a to 348 kilometrů. Původní dojezd byl 466 kilometrů. Jediné, co vyžaduje okamžitou výměnu, jsou bateriové pojistky. Baterie zvládne klidně několik dalších let. Podvozek je překvapivě v dobrém stavu, ale to bylo nejspíše tím, že vůz byl používán převážně ve městě na pevných komunikacích.

Elektromobil s vysokým nájezdem nemusí být problém

Jak ukazuje tento test, to, že má elektromobil najeto několik stovek tisíc kilometrů, neznamená, že je nutné vyměnit baterii. Moderní baterie využívají pokročilou elektroniku, která zajistí dlouhou životnost bateriových článků. Každý vůz ale vyžaduje nějakou formu servisu; po velkém nájezdu mohou například odejít LEDky v světlometech, ale to není nic v porovnání s tím, když doslouží baterie.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Taxikář ujel s Teslou téměř 700 tisíc kilometrů. Jak elektromobil obstál?

  • Elektromobily se často využívají jako taxíky
  • Pro vůz je to nesmírná zátěž a obrovský test životnosti
  • Jak si vedla Tesla Model S po téměř 700 tisících najetých kilometrech?
Tesla Model S

Tesla Model S, ilustrační | foto: Unsplash

Průměrný taxikář může za rok najet klidně 150 tisíc kilometrů a pro standardní vůz se spalovacím motorem by to znamenalo poměrně brzký a nákladný servis. Britská společnost Auto Trader se dostala k Tesle Model S, která se využívala jako vůz taxislužby a má najeto přes 692 tisíc kilometrů. V jakém stavu je elektromobil, který byl několik let využíván jako taxík?

Tesla jako vůz taxislužby

Britský taxikář najel s Teslou Model S od roku 2016 více než 692 tisíc kilometrů a nyní se můžeme podívat na to, v jaké kondici vůz je po tak obrovském nájezdu. Elektromobil mimo jiné nebyl nějak udržován a má všechny původní komponenty včetně baterie a motoru, jak informuje web InsideEVs.

Jelikož jde o vůz, co byl využíván jako taxík, tak mu už nefunguje klakson, protože ten je velmi často využívaný. Značné opotřebení je vidět jak na předních, tak na zadních světlech – LED diody problikávají, ale stále fungují. Opotřebení lze vidět i na displeji, kterému se začala oddělovat dotyková vrstva od té s displejem.


Čtěte také: Tesla Brno – Kde najdete pobočku a jaké služby jsou zde k dispozici?


Jak je na tom baterie?

Většinu lidí ale rozhodně zajímá, jak je na tom baterie vozu po tak velkém nájezdu. Zde přijde poměrně velké a pozitivní překvapení. Baterie si udržela 76,9 procent své původní kapacity, což je rozhodně skvělá hodnota. Z původní kapacity 90 kWh klesla kapacita baterie na 64,9 kWh.

Předpokládaný dojezd tohoto elektromobilu je stále úctyhodný, a to 348 kilometrů. Původní dojezd byl 466 kilometrů. Jediné, co vyžaduje okamžitou výměnu, jsou bateriové pojistky. Baterie zvládne klidně několik dalších let. Podvozek je překvapivě v dobrém stavu, ale to bylo nejspíše tím, že vůz byl používán převážně ve městě na pevných komunikacích.

Elektromobil s vysokým nájezdem nemusí být problém

Jak ukazuje tento test, to, že má elektromobil najeto několik stovek tisíc kilometrů, neznamená, že je nutné vyměnit baterii. Moderní baterie využívají pokročilou elektroniku, která zajistí dlouhou životnost bateriových článků. Každý vůz ale vyžaduje nějakou formu servisu; po velkém nájezdu mohou například odejít LEDky v světlometech, ale to není nic v porovnání s tím, když doslouží baterie.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."