Svolávačka! U celkem 1,6 milionu aut Hyundai hrozí, že začnou samovolně hořet

  • Jihokorejská automobilka má pořádný problém
  • Na opravu totiž musí svolat více než 1,6 milionu vozů
  • Ty mohou podle zprávy kdykoli začít hořet
Hyundai Ioniq 5, přední logo automobilky

Hyundai musí svolat 1,6 milionu vozů, ilustrační | foto: vlastní

Jihokorejský výrobce automobilů Hyundai má obrovský problém. Do servisů nyní svolává přes 1,6 milionu vozů. Těm má podle automobilky hrozit vzplanutí.

Svolávačka, jakou jste ještě neviděli

Jihokorejská automobilka svolává ve Spojených státech celkem 1,6 milionu vozů po 21 požárech vozidel a 22 termických incidentech, ke kterým došlo od roku 2017. Svolávací akce týká následujících vozů: Hyundai Accent, Azera a Veloster vyrobených mezi lety 2012 – 2015, Elantra, Genesis Coupe a Sonata Hybrid vyrobených mezi lety 2011 – 2015, Elantra Coupe a Santa Fe vyrobených mezi lety 2013 – 2015 a také vozů Equus vyrobených mezi lety 2014 – 2015, Veracruz vyrobených mezi lety 2010 – 2012 a Santa Fe Sport 2013.

O problému se měl Hyundai poprvé dozvědět až v roce 2019 u vozů Elantra a Accent na americkém trhu. Přehřívání bylo pozorováno na modulu ABS, oba však byly příliš poškozené na to, aby z nich bylo možné určit příčinu problému.

Hyundai Santa Fe (2024)

Hyundai Santa Fe (2024), ilustrační | foto: Hyundai


Čtěte také: Majitelé vozů Hyundai mají parkovat venku. Kvůli chybě hrozí vzplanutí


Jak pokračovalo vyšetřování?

V červnu následujícího roku pak dorazila do automobilky další zpráva o jiné Elantře, která trpěla naprosto stejným problémem. Hyundai tak zahájil oficiální vyšetřování a zjistil, že problém je rozsáhlejší, než se zdálo. Vyšetřování však pokračovalo až do tohoto roku, kdy byl konečně nalezen viník.

Na obou stranách těsnicích kroužků na hřídeli byla nalezena brzdová kapalina. Tak pak mohla způsobit elektrický zkrat, což mohlo vést k potenciálnímu požáru v motorovém prostoru. Majitelé postižených vozů mohou podle společnosti Hyundai dále své vozy používat. Měli by je však parkovat venku, dokud nebude jejich problém v servisu odstraněn.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Svolávačka! U celkem 1,6 milionu aut Hyundai hrozí, že začnou samovolně hořet

  • Jihokorejská automobilka má pořádný problém
  • Na opravu totiž musí svolat více než 1,6 milionu vozů
  • Ty mohou podle zprávy kdykoli začít hořet
Hyundai Ioniq 5, přední logo automobilky

Hyundai musí svolat 1,6 milionu vozů, ilustrační | foto: vlastní

Jihokorejský výrobce automobilů Hyundai má obrovský problém. Do servisů nyní svolává přes 1,6 milionu vozů. Těm má podle automobilky hrozit vzplanutí.

Svolávačka, jakou jste ještě neviděli

Jihokorejská automobilka svolává ve Spojených státech celkem 1,6 milionu vozů po 21 požárech vozidel a 22 termických incidentech, ke kterým došlo od roku 2017. Svolávací akce týká následujících vozů: Hyundai Accent, Azera a Veloster vyrobených mezi lety 2012 – 2015, Elantra, Genesis Coupe a Sonata Hybrid vyrobených mezi lety 2011 – 2015, Elantra Coupe a Santa Fe vyrobených mezi lety 2013 – 2015 a také vozů Equus vyrobených mezi lety 2014 – 2015, Veracruz vyrobených mezi lety 2010 – 2012 a Santa Fe Sport 2013.

O problému se měl Hyundai poprvé dozvědět až v roce 2019 u vozů Elantra a Accent na americkém trhu. Přehřívání bylo pozorováno na modulu ABS, oba však byly příliš poškozené na to, aby z nich bylo možné určit příčinu problému.

Hyundai Santa Fe (2024)

Hyundai Santa Fe (2024), ilustrační | foto: Hyundai


Čtěte také: Majitelé vozů Hyundai mají parkovat venku. Kvůli chybě hrozí vzplanutí


Jak pokračovalo vyšetřování?

V červnu následujícího roku pak dorazila do automobilky další zpráva o jiné Elantře, která trpěla naprosto stejným problémem. Hyundai tak zahájil oficiální vyšetřování a zjistil, že problém je rozsáhlejší, než se zdálo. Vyšetřování však pokračovalo až do tohoto roku, kdy byl konečně nalezen viník.

Na obou stranách těsnicích kroužků na hřídeli byla nalezena brzdová kapalina. Tak pak mohla způsobit elektrický zkrat, což mohlo vést k potenciálnímu požáru v motorovém prostoru. Majitelé postižených vozů mohou podle společnosti Hyundai dále své vozy používat. Měli by je však parkovat venku, dokud nebude jejich problém v servisu odstraněn.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."