Americká Tesla nedávno řešila rozsáhlou svolávací akci. Kvůli chybě v softwaru, která ovlivňovala systém monitorování tlaku v pneumatikách (TPMS), museli být v USA osloveni majitelé 700 000 vozidel. Chyba byla vyřešena během několika dní pomocí online aktualizace softwaru (OTA). Dotčenými modely byly Model Y, Model 3 a Cybertruck. I když byl problém vyřešen velmi rychle, média se zaměřila především na samotnou svolávací akci a na její rozsah než na fakt, že auta nebylo nutné nikam vozit.
V softwarové aktualizaci 2024.38.3 se objevila chyba, která při vypnutí nebo uspání auta resetovala upozornění na problémy s tlakem v pneumatikách. Z tohoto důvodu si řidič nemusel všimnout nesprávného tlaku vzduchu v některé z pneumatik. Tesla objevila problém 6. listopadu 2024 a již o necelý týden později, 12. listopadu, posílala opravu v aktualizaci 2024.38.7.
Tesla uvedla, že chyba nezpůsobila žádné nehody, zranění ani jiné škody. Během šesti dnů, kdy došlo k aktivaci chybné aktualizace, ale značka přijala 76 reklamací, což pomohlo problém rychle odhalit.
Americký úřad NHTSA, který dohlíží na bezpečnost vozidel, nyní začal označovat svolávací akce, které jsou řešené online aktualizacemi. Na svém webu k takovým akcím přidává upozornění s nápisem „Oprava pomocí aktualizace softwaru“. To zákazníkům jasně naznačuje, že nemusí nikam jezdit a problém bude řešen automaticky přes internet.
I když byla chyba odstraněna digitální cestou, NHTSA stále plánuje posílat papírová oznámení o svolávací akci poštou. To si podle odhadů vyžádá asi 50 stromů a dopisy dorazí až v lednu, tedy několik týdnů po opravě. Tento přístup působí ve srovnání s moderním a rychlým řešením, které využívá Tesla, velmi zastarale.
Americká Tesla nedávno řešila rozsáhlou svolávací akci. Kvůli chybě v softwaru, která ovlivňovala systém monitorování tlaku v pneumatikách (TPMS), museli být v USA osloveni majitelé 700 000 vozidel. Chyba byla vyřešena během několika dní pomocí online aktualizace softwaru (OTA). Dotčenými modely byly Model Y, Model 3 a Cybertruck. I když byl problém vyřešen velmi rychle, média se zaměřila především na samotnou svolávací akci a na její rozsah než na fakt, že auta nebylo nutné nikam vozit.
V softwarové aktualizaci 2024.38.3 se objevila chyba, která při vypnutí nebo uspání auta resetovala upozornění na problémy s tlakem v pneumatikách. Z tohoto důvodu si řidič nemusel všimnout nesprávného tlaku vzduchu v některé z pneumatik. Tesla objevila problém 6. listopadu 2024 a již o necelý týden později, 12. listopadu, posílala opravu v aktualizaci 2024.38.7.
Tesla uvedla, že chyba nezpůsobila žádné nehody, zranění ani jiné škody. Během šesti dnů, kdy došlo k aktivaci chybné aktualizace, ale značka přijala 76 reklamací, což pomohlo problém rychle odhalit.
Americký úřad NHTSA, který dohlíží na bezpečnost vozidel, nyní začal označovat svolávací akce, které jsou řešené online aktualizacemi. Na svém webu k takovým akcím přidává upozornění s nápisem „Oprava pomocí aktualizace softwaru“. To zákazníkům jasně naznačuje, že nemusí nikam jezdit a problém bude řešen automaticky přes internet.
I když byla chyba odstraněna digitální cestou, NHTSA stále plánuje posílat papírová oznámení o svolávací akci poštou. To si podle odhadů vyžádá asi 50 stromů a dopisy dorazí až v lednu, tedy několik týdnů po opravě. Tento přístup působí ve srovnání s moderním a rychlým řešením, které využívá Tesla, velmi zastarale.