Skupina výzkumníků ve Finsku provedla studii, aby zjistila, co lidem brání vlastnit elektromobil, aby bylo možné tyto překážky překonat. Náhodou zjistili, že lidé, kteří ve Finsku vlastní elektromobil, mají nyní větší uhlíkovou stopu než jejich spoluobčané, kteří řídí vozidla se spalovacím motorem. Čím je to způsobeno?
K tomuto zjištění tedy došlo vlastně náhodou. Hned na začátku zprávy tuto skutečnost autoři uvádějí: „Majitelé elektromobilů ve Finsku mají větší finanční jistotu, vlastní více aut, více jezdí a mají větší průměrnou uhlíkovou stopu domácností než běžná populace.“ Důvod, proč výzkumníci zjistili, že majitelé elektrických vozidel mají větší stopu, není ten, že elektromobily generují více CO2 než auta se spalovacími motory. Jde o to, že lidé, kteří vlastní elektromobily, jsou bohatší a celkově vedou životní styl náročnější na spotřebu.
Ve zprávě se konstatuje, že účastníci z řad domácností s elektromobilem měli průměrnou uhlíkovou stopu 8,66 t CO2e, účastníci z domácností s automobily, které nebyly elektromobily, měly mírně nižší průměr 8,05 t CO2e a účastníci z domácností bez auta měli výrazně nižší průměrnou uhlíkovou stopu 5,75 t CO2e. Majitelé elektromobilů mají životní styl, který produkuje o něco více uhlíku než majitelé vozidel s tradičním pohonem.
Ve studii představili také typického majitele elektromobilu ve Finsku: „Současní uživatelé elektromobilů, které lze stále považovat za první osvojitele této technologie, jsou často muži středního věku, kteří se zajímají o technologie, nezajímají se o snadnost použití, často vlastní více aut, jsou finančně bohatí a oceňují symbolické atributy vlastnictví vozu a společenské postavení, které elektromobil poskytuje.“
Dále ve zprávě stojí, že současné domácnosti s elektromobilem jsou obecně ve finančně zajištěné pozici se stabilně vysokými příjmy, zatímco mezi ostatními majiteli aut a domácnostmi bez aut je situace pestřejší. Majitelé elektromobilů jsou také ochotni zaplatit za své další auto více než ostatní účastníci. Studie se snaží odpovědět také na původní dotaz, proč si někteří lidé nepořizují elektromobil. Důvod je snadný, je to pořád jejich cena.
Skupina výzkumníků ve Finsku provedla studii, aby zjistila, co lidem brání vlastnit elektromobil, aby bylo možné tyto překážky překonat. Náhodou zjistili, že lidé, kteří ve Finsku vlastní elektromobil, mají nyní větší uhlíkovou stopu než jejich spoluobčané, kteří řídí vozidla se spalovacím motorem. Čím je to způsobeno?
K tomuto zjištění tedy došlo vlastně náhodou. Hned na začátku zprávy tuto skutečnost autoři uvádějí: „Majitelé elektromobilů ve Finsku mají větší finanční jistotu, vlastní více aut, více jezdí a mají větší průměrnou uhlíkovou stopu domácností než běžná populace.“ Důvod, proč výzkumníci zjistili, že majitelé elektrických vozidel mají větší stopu, není ten, že elektromobily generují více CO2 než auta se spalovacími motory. Jde o to, že lidé, kteří vlastní elektromobily, jsou bohatší a celkově vedou životní styl náročnější na spotřebu.
Ve zprávě se konstatuje, že účastníci z řad domácností s elektromobilem měli průměrnou uhlíkovou stopu 8,66 t CO2e, účastníci z domácností s automobily, které nebyly elektromobily, měly mírně nižší průměr 8,05 t CO2e a účastníci z domácností bez auta měli výrazně nižší průměrnou uhlíkovou stopu 5,75 t CO2e. Majitelé elektromobilů mají životní styl, který produkuje o něco více uhlíku než majitelé vozidel s tradičním pohonem.
Ve studii představili také typického majitele elektromobilu ve Finsku: „Současní uživatelé elektromobilů, které lze stále považovat za první osvojitele této technologie, jsou často muži středního věku, kteří se zajímají o technologie, nezajímají se o snadnost použití, často vlastní více aut, jsou finančně bohatí a oceňují symbolické atributy vlastnictví vozu a společenské postavení, které elektromobil poskytuje.“
Dále ve zprávě stojí, že současné domácnosti s elektromobilem jsou obecně ve finančně zajištěné pozici se stabilně vysokými příjmy, zatímco mezi ostatními majiteli aut a domácnostmi bez aut je situace pestřejší. Majitelé elektromobilů jsou také ochotni zaplatit za své další auto více než ostatní účastníci. Studie se snaží odpovědět také na původní dotaz, proč si někteří lidé nepořizují elektromobil. Důvod je snadný, je to pořád jejich cena.