Slováci vyvíjí speciální baterii. Hlavní použití se nabízí u sportovních aut
- Slovenský InoBat zahajuje testovací fázi své extrémně odolné baterie
- Spolupracuje s výrobcem zaštítěným koncernem Volkswagen
- Cílovou skupinou jsou prémiové automobilky se supersportovními modely

Nejen Čína soutěží v prvenství v přelomových baterií pro elektrické automobily. Na zajímavé projekty narazíme i v relativně domácím prostředí, a to hned u našich východních sousedů. Slovenská firma InoBat se chce totiž výrazně zapojit do boje za výrobu kvalitních a odolných baterií. Její parametry mají být natolik úchvatné, že si rovnou vytipovali sportovní vozy prémiových značek.
Stane se InoBat předním dodavatelem výkonných baterií?
Jejich první model bateriového modulu s označením E33 aktuálně dokončuje výkon a velmi brzy se dostane do testovací fáze. Tu pro InoBat provedou rovnou její první zákazníci. O jaké automobilky konkrétně jde, není možné prozradit. Má se ale jednat o zvučná jména automobilek. Pro slovenskou společnost se jedná o lukrativní obchod. Naštěstí na vývoj nejsou úplně sami. V projektu spojili síly s českým startupem Gotion.
Gotion má za sebou investici i velký vlastnický podíl koncernu Volkswagen. Se svojí vlastní baterií L600 s nezvyklou strukturou slaví úspěch, a tak se jeví jako správný partner pro nového hráče na trhu. Baterie InoBatu se pyšní vysokou energetickou hustotou 328 Wh na kilogram hmotnosti. Takové hodnoty nebyli schopni při výrobě dosáhnout ani přední výrobci. Baterie je velmi odolná vůči přehřívání i výkyvům dodávek energie. To má být její hlavní předností zvláště při použití u sportovních vozů.

Čtěte také: Slovensko zavádí nové SPZ. Elektromobily dostanou podobné značky jako v ČR
Odolné baterie pro vysoký odběr i zátěž
Častá akcelerace a požadavek zvýšeného toku energie zvyšuje teplotu uvnitř článků a dočasně snižuje jejich efektivitu práce. Baterie InoBat E33 dokáže vyšší teploty snášet lépe i bez dodatečných a těžkých chladících systémů. Přitom je stále zachována i schopnost rychlého nabíjení. Z 10 na 80 % kapacity baterii na vhodné nabíjecí stanici doplníte již během 15 minut.
Baterie by se vyvíjí v gigafactory přímo na Slovensku. Celý areál u Voderad aktuálně prochází velkou přestavbou. V Česku firma rozvíjí spolupráci s dodavatelem ČEZ, se kterým již dříve jednala o dodávkách lithia z českých zdrojů. Kromě domácí výroby by se měly články vyrábět v továrně Gotionu v americkém Michiganu.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.