Rýsuje se pořádný průšvih? Ceny baterií do elektromobilů opět stoupají

  • Tata Motors má obavy z rostoucích cen a nedostatku materiálu
  • Na vzniklou situaci reaguje zvednutím cen a předpovídá krušný rok
  • Indický elektrický trh je v plenkách a bez většího výběru vozů se dále nepohne
Nabíjení elektromobilu

Nabíjení elektromobilu, ilustrační

Největší indický výrobce elektromobilů, společnost Tata Motors, uvádí, že za velmi krátkou dobu vzrostla výrobní cena baterií o 20 %. Na vině je především globální nedostatek surových materiálů potřebných pro jejich výrobu. V krátkodobém hledisku se ale firma dostává pod tlak.

Materiály pro výrobu baterií jsou příliš drahé

Výkonný ředitel pro divizi osobních aut a elektrickou mobilitu, Shailesh Chandra, v rozhovoru pro agenturu Reuters prohlásil, že ceny jdou v posledních měsících rapidně vzhůru a očekává, že takový trend bude ještě nějakou dobu přetrvávat. Aktuální nárůst již atakuje 20 % a zvyšuje i tlak na celou automobilku. Do roka by se ale ceny měly začít opět snižovat.

Ředitel se nijak nevyjádřil, zda bude mít tento cenový nárůst vliv na zisk společnosti. Zmínil ale, že poptávka po čistých, nefosilních vozech šla prudce vzhůru. Očekává, že přinejmenším ceny lokálně vyráběných komponentů budou vyšší a odrazí se i na ceně vozů. Automobilky se nyní dostávají pod tlak i kvůli rostoucí inflaci a zvyšujícím se cenám niklu, kobaltu a lithia, které jsou nezbytné pro výrobu baterií.

Konektor pro nabíjení

Konektor pro nabíjení | foto: Jeep


Čtěte také: Tesla vytvořila tým, který má hledat nové materiály pro použití v elektromobilech


Svět se vzpamatovává z Covidu-19

Samotná inflace je obrovská a pokud přičteme komplikace způsobené rusko-ukrajinským konfliktem, ceny se ke klesajícímu trendu brzy obracet nebudou. Indický trh je velmi citlivý na změny cen a může to vytvořit další potíže s výrobou i prodejem nových vozů.

Místní trh zatím pozoruje prodeje elektromobilů jako velmi drobné. Z celkového objemu prodejů tvoří elektromobily pouhé 1 %. Vysoké ceny baterií a nedostatečná nabíjecí infrastruktura jsou hlavními důvody, ale i malá dostupnost u místních dealerů hraje podstatnou roli.

Elektrická vozidla Tata tvoří 90 % místního trhu. Vzhledem k současné situaci byla automobilka nucena navýšit cenu vozů o 2 %. Stejným směrem nyní míří i ceny u Tesly, a to nejen v Indii, ale v cenících po celém světě.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Rýsuje se pořádný průšvih? Ceny baterií do elektromobilů opět stoupají

  • Tata Motors má obavy z rostoucích cen a nedostatku materiálu
  • Na vzniklou situaci reaguje zvednutím cen a předpovídá krušný rok
  • Indický elektrický trh je v plenkách a bez většího výběru vozů se dále nepohne
Nabíjení elektromobilu

Nabíjení elektromobilu, ilustrační

Největší indický výrobce elektromobilů, společnost Tata Motors, uvádí, že za velmi krátkou dobu vzrostla výrobní cena baterií o 20 %. Na vině je především globální nedostatek surových materiálů potřebných pro jejich výrobu. V krátkodobém hledisku se ale firma dostává pod tlak.

Materiály pro výrobu baterií jsou příliš drahé

Výkonný ředitel pro divizi osobních aut a elektrickou mobilitu, Shailesh Chandra, v rozhovoru pro agenturu Reuters prohlásil, že ceny jdou v posledních měsících rapidně vzhůru a očekává, že takový trend bude ještě nějakou dobu přetrvávat. Aktuální nárůst již atakuje 20 % a zvyšuje i tlak na celou automobilku. Do roka by se ale ceny měly začít opět snižovat.

Ředitel se nijak nevyjádřil, zda bude mít tento cenový nárůst vliv na zisk společnosti. Zmínil ale, že poptávka po čistých, nefosilních vozech šla prudce vzhůru. Očekává, že přinejmenším ceny lokálně vyráběných komponentů budou vyšší a odrazí se i na ceně vozů. Automobilky se nyní dostávají pod tlak i kvůli rostoucí inflaci a zvyšujícím se cenám niklu, kobaltu a lithia, které jsou nezbytné pro výrobu baterií.

Konektor pro nabíjení

Konektor pro nabíjení | foto: Jeep


Čtěte také: Tesla vytvořila tým, který má hledat nové materiály pro použití v elektromobilech


Svět se vzpamatovává z Covidu-19

Samotná inflace je obrovská a pokud přičteme komplikace způsobené rusko-ukrajinským konfliktem, ceny se ke klesajícímu trendu brzy obracet nebudou. Indický trh je velmi citlivý na změny cen a může to vytvořit další potíže s výrobou i prodejem nových vozů.

Místní trh zatím pozoruje prodeje elektromobilů jako velmi drobné. Z celkového objemu prodejů tvoří elektromobily pouhé 1 %. Vysoké ceny baterií a nedostatečná nabíjecí infrastruktura jsou hlavními důvody, ale i malá dostupnost u místních dealerů hraje podstatnou roli.

Elektrická vozidla Tata tvoří 90 % místního trhu. Vzhledem k současné situaci byla automobilka nucena navýšit cenu vozů o 2 %. Stejným směrem nyní míří i ceny u Tesly, a to nejen v Indii, ale v cenících po celém světě.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."