V roce 2024 jsme nakoupili dálniční známky za více peněz než o rok před tím, a to hlavně díky zavedení jednodenních dálničních známek a řidičům, kteří naší zemí jen projíždějí. Kupony nakupujeme v drtivé většině online.
Od března loňského roku dálniční známky po dlouhé době zdražily, takže den před tím se jich logicky prodalo nejvíc, neboť byly ještě za starou cenu. Právě proto mnozí řidiči nebudou obnovovat známku na začátku roku, ale až na konci února: „Mnoho řidičů tehdy nakoupilo roční známku předčasně, a proto na konci roku 2024 novou nepotřebovali. Očekáváme, že si ji pořídí opět v únoru nebo březnu. To by vysvětlovalo opticky mírný pokles prodeje ročních e-známek,“ říká Jan Paroubek, ředitel státního podniku CENDIS, který provozuje systém na prodej známek.
Dálničních známek se loni prodalo více než 9 milionů, což znamená nárůst o 700 000 kusů oproti předchozímu roku. Prodalo se známek za 7,2 miliardy korun, o více než 700 milionů korun více. Podle Jana Paroubka je tento nárůst tvořen hlavně nákupy jednodenních známek: „K nárůstu prodejů přispělo i zavedení jednodenní dálniční známky, kterou si od března zakoupilo více než 1,5 milionu motoristů. Prodeje ostatních krátkodobých známek – třicetidenních a desetidenních – mírně poklesly, což odpovídá předpokladům,“ uvádí s tím, že jde hlavně o nákupy těch, kteří Českem projíždějí.
Dálniční známky lze nakoupit buď u distributorů, jako jsou pobočky České pošty a čerpací stanice RoBiN OIL a EuroOil, nebo na e-shopu eDalnice.cz. Online se prodalo 8,25 milionu známek, což je 91 % všech prodaných známek.
Od 1. ledna 2025 stojí jednodenní dálniční známka v Česku 210 Kč, desetidenní 290 Kč, třicetidenní 460 Kč a roční 2 440 Kč. Majitelé vozidel na zemní plyn (neplatí pro LPG) nebo biometan zaplatí i nadále 50 % , řidiči plug-in hybridů s hodnotou emisí CO2 do 50 g/km 25 % a bezemisní elektrická nebo vodíková vozidla neplatí nic.
V roce 2024 jsme nakoupili dálniční známky za více peněz než o rok před tím, a to hlavně díky zavedení jednodenních dálničních známek a řidičům, kteří naší zemí jen projíždějí. Kupony nakupujeme v drtivé většině online.
Od března loňského roku dálniční známky po dlouhé době zdražily, takže den před tím se jich logicky prodalo nejvíc, neboť byly ještě za starou cenu. Právě proto mnozí řidiči nebudou obnovovat známku na začátku roku, ale až na konci února: „Mnoho řidičů tehdy nakoupilo roční známku předčasně, a proto na konci roku 2024 novou nepotřebovali. Očekáváme, že si ji pořídí opět v únoru nebo březnu. To by vysvětlovalo opticky mírný pokles prodeje ročních e-známek,“ říká Jan Paroubek, ředitel státního podniku CENDIS, který provozuje systém na prodej známek.
Dálničních známek se loni prodalo více než 9 milionů, což znamená nárůst o 700 000 kusů oproti předchozímu roku. Prodalo se známek za 7,2 miliardy korun, o více než 700 milionů korun více. Podle Jana Paroubka je tento nárůst tvořen hlavně nákupy jednodenních známek: „K nárůstu prodejů přispělo i zavedení jednodenní dálniční známky, kterou si od března zakoupilo více než 1,5 milionu motoristů. Prodeje ostatních krátkodobých známek – třicetidenních a desetidenních – mírně poklesly, což odpovídá předpokladům,“ uvádí s tím, že jde hlavně o nákupy těch, kteří Českem projíždějí.
Dálniční známky lze nakoupit buď u distributorů, jako jsou pobočky České pošty a čerpací stanice RoBiN OIL a EuroOil, nebo na e-shopu eDalnice.cz. Online se prodalo 8,25 milionu známek, což je 91 % všech prodaných známek.
Od 1. ledna 2025 stojí jednodenní dálniční známka v Česku 210 Kč, desetidenní 290 Kč, třicetidenní 460 Kč a roční 2 440 Kč. Majitelé vozidel na zemní plyn (neplatí pro LPG) nebo biometan zaplatí i nadále 50 % , řidiči plug-in hybridů s hodnotou emisí CO2 do 50 g/km 25 % a bezemisní elektrická nebo vodíková vozidla neplatí nic.