Hlavní město Prahu nelze stále plně objet. Nyní by se mělo po dlouhé době o kousek postoupit a měla by vzniknout část okruhu u pražských Běchovic. Na tomto úseku se začne pracovat už v půlce prosince.
Půjde o celkem 12,6 km dlouhý úsek jihovýchodní části Pražského okruhu z Běchovic na D1. Dokončení se plánuje na konec roku 2027. Společně s dálnicí D0 bude dokončena i stavba přeložky silnice I/12 Běchovice – Úvaly. „Moderní šestipruhová infrastruktura bude zahrnovat dva tunely, devatenáct mostů a šestnáct protihlukových stěn, které budou mít celkem 8 kilometrů,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
Nový úsek propojí hned několik dálnic a uleví se přetížené Jižní spojce a Štěrboholské radiále: „Nové propojení brněnské D1, hradecké D11 a plzeňské D5 uleví přetíženým silnicím ve východní části Prahy, zejména v oblasti Spořilova, a pomůže řidičům, pro které bude průjezd plynulejší a bezpečnější,“ dodává ministr Kupka. Podle propočtů Ředitelství silnici a dálnic bude tímto úsekem jezdit v roce 2030 denně 70 000 až 80 000 aut. Nyní je zde průměrná intenzita dopravy na D0 zhruba 60 000 vozidel denně, z toho nákladní doprava tvoří až 40 procent.
Tento úsek vystaví sdružení firem EUROVIA CZ, Stavby mostů, PORR a PORR Bau, které vybralo jako zhotovitele stavby Ředitelství silnic a dálnic ve výběrovém řízení. Úsek bude stát 9,76 miliardy Kč bez DPH. Práce potrvají tři roky, hotovo by tedy mělo být v roce 2028.
Stavba Pražského okruhu je rozdělená do 11 úseků, v provozu je jich sedm. První se otevřel v roce 1983. Naposledy se okruh rozšířil v roce 2010, kdy ŘSD zprovoznilo část, která spojuje D1 a D5. Tento 23kilometrový úsek tehdy stál 16 miliard korun. Celková délka velkého pražského okruhu D0 má být 83 kilometrů, hotová je zhruba polovina.
Hlavní město Prahu nelze stále plně objet. Nyní by se mělo po dlouhé době o kousek postoupit a měla by vzniknout část okruhu u pražských Běchovic. Na tomto úseku se začne pracovat už v půlce prosince.
Půjde o celkem 12,6 km dlouhý úsek jihovýchodní části Pražského okruhu z Běchovic na D1. Dokončení se plánuje na konec roku 2027. Společně s dálnicí D0 bude dokončena i stavba přeložky silnice I/12 Běchovice – Úvaly. „Moderní šestipruhová infrastruktura bude zahrnovat dva tunely, devatenáct mostů a šestnáct protihlukových stěn, které budou mít celkem 8 kilometrů,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
Nový úsek propojí hned několik dálnic a uleví se přetížené Jižní spojce a Štěrboholské radiále: „Nové propojení brněnské D1, hradecké D11 a plzeňské D5 uleví přetíženým silnicím ve východní části Prahy, zejména v oblasti Spořilova, a pomůže řidičům, pro které bude průjezd plynulejší a bezpečnější,“ dodává ministr Kupka. Podle propočtů Ředitelství silnici a dálnic bude tímto úsekem jezdit v roce 2030 denně 70 000 až 80 000 aut. Nyní je zde průměrná intenzita dopravy na D0 zhruba 60 000 vozidel denně, z toho nákladní doprava tvoří až 40 procent.
Tento úsek vystaví sdružení firem EUROVIA CZ, Stavby mostů, PORR a PORR Bau, které vybralo jako zhotovitele stavby Ředitelství silnic a dálnic ve výběrovém řízení. Úsek bude stát 9,76 miliardy Kč bez DPH. Práce potrvají tři roky, hotovo by tedy mělo být v roce 2028.
Stavba Pražského okruhu je rozdělená do 11 úseků, v provozu je jich sedm. První se otevřel v roce 1983. Naposledy se okruh rozšířil v roce 2010, kdy ŘSD zprovoznilo část, která spojuje D1 a D5. Tento 23kilometrový úsek tehdy stál 16 miliard korun. Celková délka velkého pražského okruhu D0 má být 83 kilometrů, hotová je zhruba polovina.