Firma QuantumScape oznámila, že společně s partnerským Volkswagenem vybrala lokalitu pro novou fabriku, ve které se budou vyrábět revoluční solid-state baterie. Ty budou mít revoluční vlastnosti, ať už jde o výrazné navýšení kapacity akumulátoru a tedy prodloužení dojezdu elektromobilu až na více než 1 000 km, či superrychlé nabíjení, kdy na 80 % dobijete baterku za pouhých 15 minut.
„Pokud dokáže společnost QuantumScape dostat tuto technologii do velkovýroby, má potenciál transformovat celé odvětví,“ řekl Dr. Stan Whittingham, spoluautor vynálezu lithium-iontové baterie a nositel Nobelovy ceny za chemii za rok 2019. Cesta bude pro QuantumScape a její partnery samozřejmě ještě hodně dlouhá a trnitá, nicméně dnes opět udělala jeden krok vpřed.
Společně s německým koncernem Volkswagen chce totiž ještě v letošním roce postavit první továrnu v Evropě, kde budou vyrábět revoluční solid-state baterie. Volba padla na stotisícové město Salzgitter v Dolním Sasku, které se nachází v oblasti, kam patří i město Wolfsburg, tedy domov VW.
Čtěte také: QuantumScape a její revoluční solid-state baterie. Co všechno slibuje?
QuantumScape má první výrobní linku QS-0 v San Jose, kde chce produkovat 200 000 bateriových článků ročně, což by mělo postačit pro stovky testovacích elektromobilů různých automobilek. V německém Salzgitter pak bude postavena první sériová linka s prvopočáteční kapacitou 1 GWh ročně, nicméně cílem je postupné navýšení na 20 GWh.
Salzgitter bude u Volkswagenu městem baterek. Již začátkem letošního roku zde automobilka rozjela recyklaci akumulátorů a dále zde plánuje i svou první evropskou Gigafactory s kapacitou 40 GWh ročně, kde bude vyrábět klasické Li-Ion baterie pro elektromobily. Solid-state baterie mají vznikat v další budově.
Firma QuantumScape oznámila, že společně s partnerským Volkswagenem vybrala lokalitu pro novou fabriku, ve které se budou vyrábět revoluční solid-state baterie. Ty budou mít revoluční vlastnosti, ať už jde o výrazné navýšení kapacity akumulátoru a tedy prodloužení dojezdu elektromobilu až na více než 1 000 km, či superrychlé nabíjení, kdy na 80 % dobijete baterku za pouhých 15 minut.
„Pokud dokáže společnost QuantumScape dostat tuto technologii do velkovýroby, má potenciál transformovat celé odvětví,“ řekl Dr. Stan Whittingham, spoluautor vynálezu lithium-iontové baterie a nositel Nobelovy ceny za chemii za rok 2019. Cesta bude pro QuantumScape a její partnery samozřejmě ještě hodně dlouhá a trnitá, nicméně dnes opět udělala jeden krok vpřed.
Společně s německým koncernem Volkswagen chce totiž ještě v letošním roce postavit první továrnu v Evropě, kde budou vyrábět revoluční solid-state baterie. Volba padla na stotisícové město Salzgitter v Dolním Sasku, které se nachází v oblasti, kam patří i město Wolfsburg, tedy domov VW.
Čtěte také: QuantumScape a její revoluční solid-state baterie. Co všechno slibuje?
QuantumScape má první výrobní linku QS-0 v San Jose, kde chce produkovat 200 000 bateriových článků ročně, což by mělo postačit pro stovky testovacích elektromobilů různých automobilek. V německém Salzgitter pak bude postavena první sériová linka s prvopočáteční kapacitou 1 GWh ročně, nicméně cílem je postupné navýšení na 20 GWh.
Salzgitter bude u Volkswagenu městem baterek. Již začátkem letošního roku zde automobilka rozjela recyklaci akumulátorů a dále zde plánuje i svou první evropskou Gigafactory s kapacitou 40 GWh ročně, kde bude vyrábět klasické Li-Ion baterie pro elektromobily. Solid-state baterie mají vznikat v další budově.