Revoluční baterie od QuantumScape se budou vyrábět v Evropě, víme kde

  • V Evropě se budou ještě letos vyrábět revoluční solid-state baterie
  • Za projektem stojí QuantumScape a Volkswagen
  • Do historie se zapíše stotisícové město Salzgitter v Německu
QuantumScape, solid-state baterie

QuantumScape, solid-state baterie

Firma QuantumScape oznámila, že společně s partnerským Volkswagenem vybrala lokalitu pro novou fabriku, ve které se budou vyrábět revoluční solid-state baterie. Ty budou mít revoluční vlastnosti, ať už jde o výrazné navýšení kapacity akumulátoru a tedy prodloužení dojezdu elektromobilu až na více než 1 000 km, či superrychlé nabíjení, kdy na 80 % dobijete baterku za pouhých 15 minut.

„Pokud dokáže společnost QuantumScape dostat tuto technologii do velkovýroby, má potenciál transformovat celé odvětví,“ řekl Dr. Stan Whittingham, spoluautor vynálezu lithium-iontové baterie a nositel Nobelovy ceny za chemii za rok 2019. Cesta bude pro QuantumScape a její partnery samozřejmě ještě hodně dlouhá a trnitá, nicméně dnes opět udělala jeden krok vpřed.

QuantumScape baterie jsou o něco blíže velkovýrobě

Společně s německým koncernem Volkswagen chce totiž ještě v letošním roce postavit první továrnu v Evropě, kde budou vyrábět revoluční solid-state baterie. Volba padla na stotisícové město Salzgitter v Dolním Sasku, které se nachází v oblasti, kam patří i město Wolfsburg, tedy domov VW.


Čtěte také: QuantumScape a její revoluční solid-state baterie. Co všechno slibuje?


Baterie, ilustrační foto

Baterie, ilustrační foto

Salzgitter městem baterek?

QuantumScape má první výrobní linku QS-0 v San Jose, kde chce produkovat 200 000 bateriových článků ročně, což by mělo postačit pro stovky testovacích elektromobilů různých automobilek. V německém Salzgitter pak bude postavena první sériová linka s prvopočáteční kapacitou 1 GWh ročně, nicméně cílem je postupné navýšení na 20 GWh.

Salzgitter bude u Volkswagenu městem baterek. Již začátkem letošního roku zde automobilka rozjela recyklaci akumulátorů a dále zde plánuje i svou první evropskou Gigafactory s kapacitou 40 GWh ročně, kde bude vyrábět klasické Li-Ion baterie pro elektromobily. Solid-state baterie mají vznikat v další budově.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Revoluční baterie od QuantumScape se budou vyrábět v Evropě, víme kde

  • V Evropě se budou ještě letos vyrábět revoluční solid-state baterie
  • Za projektem stojí QuantumScape a Volkswagen
  • Do historie se zapíše stotisícové město Salzgitter v Německu
QuantumScape, solid-state baterie

QuantumScape, solid-state baterie

Firma QuantumScape oznámila, že společně s partnerským Volkswagenem vybrala lokalitu pro novou fabriku, ve které se budou vyrábět revoluční solid-state baterie. Ty budou mít revoluční vlastnosti, ať už jde o výrazné navýšení kapacity akumulátoru a tedy prodloužení dojezdu elektromobilu až na více než 1 000 km, či superrychlé nabíjení, kdy na 80 % dobijete baterku za pouhých 15 minut.

„Pokud dokáže společnost QuantumScape dostat tuto technologii do velkovýroby, má potenciál transformovat celé odvětví,“ řekl Dr. Stan Whittingham, spoluautor vynálezu lithium-iontové baterie a nositel Nobelovy ceny za chemii za rok 2019. Cesta bude pro QuantumScape a její partnery samozřejmě ještě hodně dlouhá a trnitá, nicméně dnes opět udělala jeden krok vpřed.

QuantumScape baterie jsou o něco blíže velkovýrobě

Společně s německým koncernem Volkswagen chce totiž ještě v letošním roce postavit první továrnu v Evropě, kde budou vyrábět revoluční solid-state baterie. Volba padla na stotisícové město Salzgitter v Dolním Sasku, které se nachází v oblasti, kam patří i město Wolfsburg, tedy domov VW.


Čtěte také: QuantumScape a její revoluční solid-state baterie. Co všechno slibuje?


Baterie, ilustrační foto

Baterie, ilustrační foto

Salzgitter městem baterek?

QuantumScape má první výrobní linku QS-0 v San Jose, kde chce produkovat 200 000 bateriových článků ročně, což by mělo postačit pro stovky testovacích elektromobilů různých automobilek. V německém Salzgitter pak bude postavena první sériová linka s prvopočáteční kapacitou 1 GWh ročně, nicméně cílem je postupné navýšení na 20 GWh.

Salzgitter bude u Volkswagenu městem baterek. Již začátkem letošního roku zde automobilka rozjela recyklaci akumulátorů a dále zde plánuje i svou první evropskou Gigafactory s kapacitou 40 GWh ročně, kde bude vyrábět klasické Li-Ion baterie pro elektromobily. Solid-state baterie mají vznikat v další budově.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."